Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 115 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Wybi,

als het over goed lezen gaat: mijn persoonlijke ervaringen over reizen met fietstassen en fietsbagagekarren is hier al enkele keren gepost op dit forum.
Mijn fietskar weegt net geen 5 kg leeg. Ik neem ongeveer 15 kg bagage mee, dus 20 kg bruto. Ik heb ook alles bij wat ik nodig acht. De fietskar is in feite een rugzak op wielen, die ook kunnen verplaatst worden zodat het een wandelkar wordt. Gemakkelijk om inkopen te doen in een supermarkt. Alleen fiets goed op slot en alle andere zaken heb je bij je. Wielen en dissel in 60 sec los, in de zak of eraan en op de rug, zodat je je fiets kunt dragen op een instap van een trein of andere vervoermiddelen. Ik ben ook eens op vakantie geweest met een Bobyak, maar vond de kar eens afgekoppeld koppig. Koos altijd een kant om te gaan liggen en was moeilijk draagbaar.

Let op: dit zijn allemaal persoonlijke ervaringen. Iedereen doet zijn ding, maar soms vind ik het toch wat ver gezocht.

Succes,
Philmar
Wybi schreef:
yopie : als je gaat ga ik wel misschien wel mee hahaha
Okej, daar hou ik je aan! :D
Dan maar weer eens iets nieuws. Sterker nog, het is nog in concept en moet nog worden gebouwd ;-)

Afbeelding

De ontwerpfase is voorbij, de onderdelen zijn bijna allemaal uitgezocht en de geometrie en materiaalkeuze ligt nu vast; Dat wordt mijn nieuwe 29er (of eigenlijk 28+). Een fiets voor ritjes in het Brabantse bos en lange offroad tochten wat verder weg zoals de Tour Aotearoa. Maar eerst nog even geduld hebben; ik sta dus in de wacht bij WIND, de voortgang is binnenkort daar en hier te volgen.

Groet BertV
The poor man's Cross Check
Afbeelding
Eerder had ik al een Trek Multitrack omgebouwd en verkocht. Dit is een 750 versie, met gebut cr-mo frame (zegt me niet heel veel, maar schijnt goed te zijn). Dit is een hele gave fiets want er kunnen best dikke banden onder (schwalbe mondial 622-47), en ze (de fiets is paars dus vrouwelijk) heeft gaatjes in de voorvork voor bagagedrager. Daarnaast heeft de multitrack een relatief korte bovenbuis, en dus een vrij relaxte zit. Ze weegt nu 15kg en mag met mee op een heeeeeeele lange fietsreis van maart tot oktober 2017.
Oh ja, de oplettende wereldfietser had het meteen gezien, de remkabel bij de achterrem is raar. Klopt, want die heb ik via de kabelgeleider voor de oude cantilever remmen gedaan, dus die gaat op een onhandige manier naar de v-brake. Geen stress, ga ik nog oplossen.
wat een beauty!
BartO schreef:wat een beauty!
Ja, ik wordt hier ook wel blij van... :D
Bedankt jongens! Ik ben er ook heel blij mee!
Hier een paar foto's van m'n fiets.

Het is een Trek Farley 5
Er zit een Brooks B67 Select zadel op , Brooks lederen handvatten , een Salsa bagagedrager met daarop 2 Brooks Glenbrook 10 Liter fietstassen. Alle verlichting is met usb onderweg met een powerbank op te laden. 2x 200 Lumen Knog Blinder voor en 65 Lumen Bontrager Flare R achter. Op het stuur zit een Quad Lock montage zodat ik met de iphone kan navigeren. Ik zat eraan te denken om Brooks panniers te kopen en de 2 tassen die nu achter zitten te verhuizen naar het stuur en achter op het zadel..... maar ik kan denk ik ook een fiets aanhanger kopen. Ik wil die aanganger gebruiken voor de Cannondale en de fatbike. Ik zag de Burley Nomad , die kan ik denk ik op beide fietsen gebruiken. Het fijne van die aanganger is dat er een frame bovenop kan. Daar bovenop wil ik een Goal Zero Boulder 15 zonnepaneel zetten. Zo heb ik altijd stroom voorhanden om m'n verlichting , powerbanks en telefoon op te laden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier zijn m'n nieuwe handvatten , ben er erg blij mee want de handvatten die er eerst op zaten waren van die rubberachtigen en die schoven telkens los. Best vervelend.
Afbeelding
Dennis1987 schreef:Hier een paar foto's van m'n fiets.

Het is een Trek Farley 5

Afbeelding
Mooi fietsje :lol:
Mooie Trekkie!

die van mij ziet er helemaal niet uit;-)

Work in progress.
Afbeelding

daar moet ik het deze week dan maar mee doen, volgende week meer…..en binnenkort het bouwproces van dichtbij zien.

groeten BertV
avic schreef:Mooie Trekkie!

die van mij ziet er helemaal niet uit;-)

Work in progress.
Afbeelding

daar moet ik het deze week dan maar mee doen, volgende week meer…..en binnenkort het bouwproces van dichtbij zien.

groeten BertV
Leuk om te volgen!
Dennis1987 schreef:Hier een foto van m'n fiets.

Het is een Trek Farley 5


Afbeelding
Echt een Hummer onder de fietsen.... :wink:
ben nu wel heel benieuwd wat het zal worden, succes met de opbouw ik zal je volgen
Kleine update van mijn nieuw fietsje. En het/hij/zij mag nu ook wel een naam krijgen….WIND25

De hoofddriehoek is gevormd, kabels gaan binnendoor, 1 via onderbuis en twee door de bovenbuis.

Alleen nog de juiste kleur(en) kiezen.

Afbeelding

Afbeelding

Groet, BertV

alles onder het motto:
Afbeelding
En nog een update-tje van WIND25;

15-1-17 En een tussenstand; het basisframe is klaar. Afwerking gaat nog wel wat tijd in zitten. Bart gaat alles nog mooi glad afwerken, nokjes aanbrengen voor 3 bidons en achterdrager. En dan gaat ie naar de spuiter. Dat is nog wel een dingetje. Deze fiets gaat ver op reis en mag wat mij betreft er niet al te mooi uitzien. De basiskleur wordt dan ook roestbruin…

fotos te zien op https://cebenzoa.wordpress.com (bestanden zijn 'te groot' voor het forum! ….en ik heb geen zin om alles weer te gaan verkleinen ;-)

Groeten, BertV
Mooi project, Bert! Wat voor buizen zijn gebruikt? En weet je al waarmee je de fiets gaat (laten) opbouwen?

Ik ben momenteel met een vergelijkbaar project bezig. Ik laat voor mijn vriendin een stalen frame voor een reisfiets/MTB bouwen. We zitten nog in de ontwerpfase, eerste tekening is al gemaakt, puntjes worden momenteel op de i gezet. Leuk en vooral leerzaam om te doen. Zelf krijg ik, hopelijk april of begin mei, ook een nieuwe fiets. Ook staal, wel (semi-)custom.

Ik ben benieuwd naar de voortgang!
Mooi project, staan een paar mooie fietsen op de website van de fietsenmaker. Een simpele constatering hierbij: de beste man lijkt me wel een beetje blaaskaak. "Al in 2008 kocht ik een 29er [...]" Toen waren ze 'al' zo'n 8 jaar verkrijgbaar in Nederland. Hij is dus best traag qua technologische ontwikkelingen, en blijkbaar niet zo bijster op de hoogte van de markt. In het andere uiterste van het land lijkt me dat een heel ander verhaal.
Felix Fietst schreef:Een simpele constatering hierbij: de beste man lijkt me wel een beetje blaaskaak. "Al in 2008 kocht ik een 29er [...]" Toen waren ze 'al' zo'n 8 jaar verkrijgbaar in Nederland. Hij is dus best traag qua technologische ontwikkelingen, en blijkbaar niet zo bijster op de hoogte van de markt.
Hoho, niet mijn fietsenbouwer gaan bashen. Blaaskaak is nou niet de aardigste bewoording en ik kan alleen maar aanbevelen om eens kennis te maken met Bart….

@Dennis; opbouw is rond, spullen liggen klaar maar het frame moet nog eerst een verfje krijgen. Binnenkort komt er het totale overzicht. Inderdaad een leuk project om zo een fiets (op) te (laten) bouwen. Waar wordt de fiets voor je vriendin gebouwd? Wij hebben in 1998 al eens een Avaghon op maat laten bouwen….

BertV
avic schreef: @Dennis; opbouw is rond, spullen liggen klaar maar het frame moet nog eerst een verfje krijgen. Binnenkort komt er het totale overzicht. Inderdaad een leuk project om zo een fiets (op) te (laten) bouwen. Waar wordt de fiets voor je vriendin gebouwd? Wij hebben in 1998 al eens een Avaghon op maat laten bouwen….
BertV
Klinkt goed. Ga je hem zelf opbouwen?

Door SingleBe, een Tsjechische framebouwer. Erveha Bikes denkt mee en adviseert over geometrie, maatvoering en doet straks de opbouw.

Mijn fiets komt bij het Schotse Shand vandaan.
Mooie frames bij SingleBe, die kwamen tijdens de oriëntatie, met vele anderen, voorbij als mogelijkheid voor mij. Uiteindelijk voor WIND gekozen omdat ik daar makkelijker kan overleggen.
Deze keer niet zelf opbouw gedaan. Met een maatwerkframe vind ik het ook wel passen om het te laten doen. Ik heb dan weer wel (bijna) alle onderdelen zelf uitgezocht en het hele ontwerpproces gevolgd en steeds in overleg beslissingen over ontwerp, maatvoering en details. zo ook het idee voor het spuitwerk;

Afbeelding

groet, BertV