Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 18 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten

Dit is sinds kort de mijne. Een gudereit RC-45 plus maatje 49. (2ehands) Ik moet nog wel een Lowrider monteren. Iemand een tip welke hier goed op past?

Afbeelding

Old man mountain Sherpa?
http://www.m-gineering.nl/ommindex.htm

Willem Jongman schreef:Old man mountain Sherpa?
http://www.m-gineering.nl/ommindex.htm
Hoi Willem,

Voor aan de voorkant? Ik zit wel met de vering. Vandaar... Ik zag een hele mooie die Whisky ook heeft. Laat die me wat te duur zijn. Verder eentje van Cordo maar die lijkt me nou net weer iets te simpel.

OMM Sherpa is nu juist bedoeld voor vering. Je hebt drie goede mogelijkheden: de Faiv (wat kwetsbaar), de Tubus Swing (wat instabiel), en de OMM dragers (niet afgeveerd maar wel stevig).
Wim
hier mijn koga myata TIROS

afrika 2007( tanzania-malawi-mozambique-swaziland-zuid afrika)

bert van tongeren

Waar?

sorry, kon het niet laten willem... maar ik denk in afrika ;)

maar het plaatje mist idd :D

Willem Jongman schreef:OMM Sherpa is nu juist bedoeld voor vering. Je hebt drie goede mogelijkheden: de Faiv (wat kwetsbaar), de Tubus Swing (wat instabiel), en de OMM dragers (niet afgeveerd maar wel stevig).
Wim
Hoi! FAIV kwetsbaar? Welnee, ik heb er inmiddels 14000km mee geragt (10kg bagage) en hij geeft geen kik. Die Tubus Swing vond ik overigens ook wat minder maar vooral omdat het zwaartepunt van de bagage te hoog hangt. Daarom heb ik ook de FAIV gekocht (2e hands, lucky me :-) ) en die doe ik nooooit meer weg :D

Fiets de wereld (met FAIV),
Whisky

Dit is mijn, door Marco de Wit omgebouwde, (Rohloff en Magura) Koga WT 2004 op de Filippijnen in 2008... Heerlijke fiets!

Afbeelding

Peter

Lukt me niet om een foto te plaatsen dus hier is de link

Afbeelding

Peter.

Willem Jongman schreef:OMM Sherpa is nu juist bedoeld voor vering. Je hebt drie goede mogelijkheden: de Faiv (wat kwetsbaar), de Tubus Swing (wat instabiel), en de OMM dragers (niet afgeveerd maar wel stevig).
Wim
Bedankt Willem,

Ik zat eerst te kijken naar de achterdragers. Die OMM lijken me inderdaad wel lekker stevig.

Bij deze een plaatje van mijn fiets bij de Gorge de Verdon. Bij hoge (eenmalige) uitzondering met (geleende)voortassen. Volgende keer weer zonder. Ik blijf dat k...e fietsen vinden!

Afbeelding

Rolf

rtk schreef:Bij hoge (eenmalige) uitzondering met (geleende)voortassen. Volgende keer weer zonder. Ik blijf dat k...e fietsen vinden!
Rolf
Misschien de voortassen eens een stukkie lager hangen?? :roll: Die Tubus swing (zoals op de foto) vond ik een onding, het zwaartepunt van de tassen lag voor mijn fiets (26") in ieder geval veel te hoog.

Fiets de wereld (met FAIV)
Whisky

Misschien de voortassen eens een stukkie lager hangen?? :roll: Die Tubus swing (zoals op de foto) vond ik een onding, het zwaartepunt van de tassen lag voor mijn fiets (26") in ieder geval veel te hoog.

Fiets de wereld (met FAIV)
Whisky
Bedankt voor de tip! Ik ben er steeds vanuit gegaan dat Tubus het enige alternatief was. FAIV is dus evt. een alternatief. Ik had jou draadjes toch nog beter moeten lezen.

Later die vakantie de voortassen overigens in de achtertassen gepropt en een deel van de inhoud in de kanotas. Fietste gelijk weer zoals ik het gewend ben. Voor het volume heb ik het niet nodig. Hoe belangrijk is dan nog de verdeling van gewicht tussen voor en achter? Ik merkte daar eigenlijk geen verschil in gedrag van de fiets. Bij mijn vorige fiets(en) had ik overigens ook altijd al ruzie met voortassen. Maar ik wou het met deze fiets toch weer eens proberen. Geen succes dus. Maar ik ga nu wel erg off topic.

Groet

Rolf

rtk schreef:
Misschien de voortassen eens een stukkie lager hangen?? :roll: Die Tubus swing (zoals op de foto) vond ik een onding, het zwaartepunt van de tassen lag voor mijn fiets (26") in ieder geval veel te hoog.

Fiets de wereld (met FAIV)
Whisky
Bedankt voor de tip! Ik ben er steeds vanuit gegaan dat Tubus het enige alternatief was. FAIV is dus evt. een alternatief. Ik had jou draadjes toch nog beter moeten lezen.

Later die vakantie de voortassen overigens in de achtertassen gepropt en een deel van de inhoud in de kanotas. Fietste gelijk weer zoals ik het gewend ben. Voor het volume heb ik het niet nodig. Hoe belangrijk is dan nog de verdeling van gewicht tussen voor en achter? Ik merkte daar eigenlijk geen verschil in gedrag van de fiets. Bij mijn vorige fiets(en) had ik overigens ook altijd al ruzie met voortassen. Maar ik wou het met deze fiets toch weer eens proberen. Geen succes dus. Maar ik ga nu wel erg off topic.
Ga maar eens een keer een steil hellingkje op met volle zware achtertassen en voor niks, en kijk of je het voorwiel op de grond kan houden. :lol:

Haike schreef:
rtk schreef:
Misschien de voortassen eens een stukkie lager hangen?? :roll: Die Tubus swing (zoals op de foto) vond ik een onding, het zwaartepunt van de tassen lag voor mijn fiets (26") in ieder geval veel te hoog.

Fiets de wereld (met FAIV)
Whisky
Bedankt voor de tip! Ik ben er steeds vanuit gegaan dat Tubus het enige alternatief was. FAIV is dus evt. een alternatief. Ik had jou draadjes toch nog beter moeten lezen.

Later die vakantie de voortassen overigens in de achtertassen gepropt en een deel van de inhoud in de kanotas. Fietste gelijk weer zoals ik het gewend ben. Voor het volume heb ik het niet nodig. Hoe belangrijk is dan nog de verdeling van gewicht tussen voor en achter? Ik merkte daar eigenlijk geen verschil in gedrag van de fiets. Bij mijn vorige fiets(en) had ik overigens ook altijd al ruzie met voortassen. Maar ik wou het met deze fiets toch weer eens proberen. Geen succes dus. Maar ik ga nu wel erg off topic.
Ga maar eens een keer een steil hellingkje op met volle zware achtertassen en voor niks, en kijk of je het voorwiel op de grond kan houden. :lol:
Daar heb ik op mijn vorige fiets (een te kleine KOGA WT) wel een keer last van gehad op een 17% helling in Umbria. Met name vlak na het opstappen en met het kleinste verzet proberen genoeg gang te krijgen om niet om te vallen. Vorig jaar in Andalucia, onverhard en minstens zo stijl had ik daar, met deze fiets (Snel Expedition) totaal geen last van. I er nog meer waar ik op kan letten. Het liefst laat ik die voortassen en tubus swing thuis.

whisky schreef:
rtk schreef:Bij hoge (eenmalige) uitzondering met (geleende)voortassen. Volgende keer weer zonder. Ik blijf dat k...e fietsen vinden!
Rolf
Misschien de voortassen eens een stukkie lager hangen?? :roll: Die Tubus swing (zoals op de foto) vond ik een onding, het zwaartepunt van de tassen lag voor mijn fiets (26") in ieder geval veel te hoog.

Fiets de wereld (met FAIV)
Whisky
MI is bij de Swing een belangrijke bijkomende factor dat de lading vooral ver naar voren uitsteekt.

Bij deze voorloper had je daar aanmerkelijk minder last van, maar bij parkeren kon je het stuur niet zo ver draaien omdat de tassen tegen de fiets aankomen
Afbeelding

m-gineering schreef:
whisky schreef:
rtk schreef:Bij hoge (eenmalige) uitzondering met (geleende)voortassen. Volgende keer weer zonder. Ik blijf dat k...e fietsen vinden!
Rolf
Misschien de voortassen eens een stukkie lager hangen?? :roll: Die Tubus swing (zoals op de foto) vond ik een onding, het zwaartepunt van de tassen lag voor mijn fiets (26") in ieder geval veel te hoog.

Fiets de wereld (met FAIV)
Whisky
MI is bij de Swing een belangrijke bijkomende factor dat de lading vooral ver naar voren uitsteekt.

Bij deze voorloper had je daar aanmerkelijk minder last van, maar bij parkeren kon je het stuur niet zo ver draaien omdat de tassen tegen de fiets aankomen

Hoe relevant is het dat de bgagage an-sich geveerd is? Ik zie bij de OMM dat deze niet geveerd is. Hoe is dat bij de FAIV ? Ik kan me voortsellen dat het vwb stabiliteit een voordeel is eea lager op te hangen (en wellicht kan het dan ook iets naar acheteren). Lager betekend ongeveerd. Toch ?

Als ik hier een ander draadje voor moet openen hoor ik het wel.
groet



Rolf

rtk schreef:
Hoe relevant is het dat de bgagage an-sich geveerd is? Ik zie bij de OMM dat deze niet geveerd is. Hoe is dat bij de FAIV ? Ik kan me voortsellen dat het vwb stabiliteit een voordeel is eea lager op te hangen (en wellicht kan het dan ook iets naar acheteren). Lager betekend ongeveerd. Toch ?
Wat relevant is, is of jij wel of niet geveerd wilt rijden :lol: en lager betekent niet dat je dan niet meer met een geveerde vork kan rijden. Mijn low-rider zit gewoon vast op de ogen van de geveerde vork, en dat geeft geen centje pijn.

Haike schreef:
rtk schreef:
Hoe relevant is het dat de bgagage an-sich geveerd is? Ik zie bij de OMM dat deze niet geveerd is. Hoe is dat bij de FAIV ? Ik kan me voortsellen dat het vwb stabiliteit een voordeel is eea lager op te hangen (en wellicht kan het dan ook iets naar acheteren). Lager betekend ongeveerd. Toch ?
Wat relevant is, is of jij wel of niet geveerd wilt rijden :lol: en lager betekent niet dat je dan niet meer met een geveerde vork kan rijden. Mijn low-rider zit gewoon vast op de ogen van de geveerde vork, en dat geeft geen centje pijn.
Wat is dan het hele idee van de tubus swing als het niet uitmaakt of bagage al dan niet meeveerd?