Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 181 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Remuz schreef:
zo 19 mar, 2023 08:16
Onderstaand mijn fietsen die ik recent heb aangeschaft om heerlijk aan te poetsen/sleutelen,
Ho ho! Ze mogen alleen hier als je ze hebt om te vakantiefietsen hè, anders moeten ze in ‘Welke fiets naast je vakantiefiets’. ;)
Middels het fietsen kom ik dus weer op een leuke manier in beweging en het voedt m’n gear acquisition syndrome;), hebben jullie daar ook last van? Of ben ik de enige hier…..
:D Je hebt zeker nog niet veel rondgekeken op het forum?
Welkom, en geniet van het/je fietsen!

Groetjes,

Carl
Eenmaal op leeftijd moet je het inderdaad toch een beetje langzaam opbouwen. Dat betekent allereerst dat je de fiets een plek moet proberen te geven in je leven van alledag. Neem als het kan de fiets naar het werk, ga boodschappen doen op de fiets, etc. Doe dat en je hebt een veel geringere kans op zadelpijn of blessures. Af en toe kleinere tochtjes zijn ook een goede voorbereiding. En tot slot is het niet onverstandig ook iets aan sport te doen. Ik ben nu 70 en zit sinds een half jaar op seniorenfitness bij een lokale fysiotherapiepraktijk waar we in een klein groepje een of twee keer in de week onder begeleiding van een echte trainer/fysiotherapeut een wisselend programma afwerken. Dan merk je dat er nog veel meer spiergroepen zijn dan je bij het fietsen traint.
Ik ben niet zo hebberig met fietsen. Ik heb een heel mooie vakantiefiets en een lichte klassieke stadsfiets. Als ik er nog iets naast zou willen kopen als ik de loterij gewonnen heb zou dat toch weer een echt ander type moeten zijn, en niet zoals de OP weer bijna hetzelfde. Voor mij zou dat dan een brevetfiets met 650B wielen zijn voor langere tochten zonder bagage. Maar voorlopig ben ik helemaal tevreden. Het weer is nog mooi dus ik ga nu snel wat fietsen.
Carl schreef:
zo 19 mar, 2023 10:34
Ho ho! Ze mogen alleen hier als je ze hebt om te vakantiefietsen hè, anders moeten ze in ‘Welke fiets naast je vakantiefiets’. ;)
Met alle fietsen even een weekendje weg ;)

Leuk kwartet zo (-:

Tweemaal Gerrit Gaastra met derailleur, dan naar Gerrit Gaastra met Shimano versnellingsnaaf. En als je denkt dat er dan daarna een All Rohler komt... een Avaghon ;)
Remuz schreef:
zo 19 mar, 2023 08:16
Onderstaand mijn fietsen die ik recent heb aangeschaft om heerlijk aan te poetsen/sleutelen, ik kan echt genieten van de prachtige details en afwerking.
Leuk :D . tof dat je er zo van genieten kunt. Mooi fietsje die bovenste! Voor zoiets zou er zéker een plek in mijn schuurtje vrijgemaakt kunnen worden.
Wim schreef:
zo 19 mar, 2023 10:45
Als ik er nog iets naast zou willen kopen als ik de loterij gewonnen heb zou dat toch weer een echt ander type moeten zijn, en niet zoals de OP weer bijna hetzelfde. Voor mij zou dat dan een brevetfiets met 650B wielen zijn voor langere tochten zonder bagage.
Prima gedachtengang, dat noemen we tegenwoordig een gravelbike :wink:
Gear Acquisition Syndrom
Ik heb ooit twee racefietsen tegelijk gehad en werd gek van het keuzestresssyndroom.
Maar je hebt wel een prachtig kwartet in huis hoor!
Het lukt mij niet om op reacties afzonderlijk te reageren….volgens mij heb ik iemand een privebericht gestuurd:)) …ik voel mij heel oud vandaag
Remuz schreef:
zo 19 mar, 2023 14:46
Het lukt mij niet om op reacties afzonderlijk te reageren….
Op de quote-knop drukken bij de reactie waarop je wil reageren. Die staat rechtsboven een reactie, en is het knopje met de aanhalingstekens. Naast de meldknop met het uitroepteken.

Vervolgens het stuk tekst waar je niet op wil reageren verwijderen en daarna jouw reactie eronder zetten na het woord /quote tussen blokhaken. (-:

Als je op meerdere delen van andermans reactie afzonderlijk wil reageren kun je nog creatief doen met kopiëren & plakken, en als je in 1 reactie op meerdere mensen wil reageren ook even creatief met kopiëren en plakken. ;)
Vorig jaar een keer wat gepost hier op het forum ter oriëntatie op een vakantiefiets. Inmiddels een mooie tweedehands koga aangeschaft die inmiddels al met succes de Maasroute heeft afgelegd.

Afbeelding
Ik zou er bij de volgende bandenwissel 42x622 op doen.
Scheelt weer net een beetje in comfort.
Wat voor stuurpen is er gemonteerd? Iets verend?
En wat een mooie lasverbindingen. Koga kwaliteit.
Inderdaad, deze fiets stond ook op de Fiets en wandelbeurs bij de Schwalbe stand.
Tijdens de lezing gaf Frank van Rijn aan dat bezoekers zijn fiets konden zien,
maar met de kanttekening dat de medewerkers van Schwalbe de bagage hadden toegevoegd en ze dit niet goed hadden gedaan ... :lol:

:shock: Noot; ik reageerde op een ander post maar zie die nu niet meer terug .. :?:
Poppink schreef:
do 23 mar, 2023 10:00
Ik zou er bij de volgende bandenwissel 42x622 op doen.
Scheelt weer net een beetje in comfort.
Wat voor stuurpen is er gemonteerd? Iets verend?
En wat een mooie lasverbindingen. Koga kwaliteit.
Ik heb er net zelf 40-622 op gedaan. Daarvoor moest ik het spatbord achter al flink verzetten. Dus ik denk dat 42-622 niet past tenzij ik er andere spatborden op monteer.

Wat betreft de stuurpen: het is een verstelbare van koga, de Justera volgens mij. Er zat eerst een vlinderstuur op, die heb ik vervangen door een rechte 😄
Fraaie Koga (-: Kijk wel uit met het vergeten die voorstandaard in te klappen. Zeker wanneer 'ie verstopt is achter een volle voortas kan dat zich best wel eens voordoen. ;)
deesys schreef:
do 23 mar, 2023 11:28

Ik heb er net zelf 40-622 op gedaan. Daarvoor moest ik het spatbord achter al flink verzetten. Dus ik denk dat 42-622 niet past tenzij ik er andere spatborden op monteer.
Frame en vork zullen je grootste beperking zijn, spatborden zou je inderdaad nog kunnen vervangen. Ook genoeg ruimte houden voor modder, vuil, steentjes en andere ellende. Al zul je voor nog meer ruimte waarschijnlijk het World Traveller frame moeten hebben denk ik, tenzij de twee frames van de Traveller en World Traveller bij dit modeljaar overeen komen.
deesys schreef:
do 23 mar, 2023 11:28

Wat betreft de stuurpen: het is een verstelbare van koga, de Justera volgens mij. Er zat eerst een vlinderstuur op, die heb ik vervangen door een rechte 😄
Als je de juiste zitpositie hebt gevonden zou je die pen ook nog kunnen vervangen voor een niet-verstelbare. Zeker zo ver naar beneden versteld zul je waarschijnlijk wel een vaste stuurpen kunnen vinden waarmee je dezelfde zitpositie behoudt. Dan gaat er weer wat gewicht af op het hoogste punt van je fiets, en ook een kans op speling en/of kraakjes weg ;)
Poppink schreef:
do 23 mar, 2023 10:00
En wat een mooie lasverbindingen. Koga kwaliteit.
Dat kun je helemaal niet zien. Dik genoeg lassen, mooi terugslijpen en goed in de lak/coating zetten, dan krijg je vanzelf dit resultaat. Maar of de las in eerste instantie goed was zie je dan juist niet meer.
mooie lasverbindingen
Maar of de las in eerste instantie goed was
Volgens mij spreekt Poppink alleen over mooie lasverbindingen!
Bert van Sprang schreef:
do 23 mar, 2023 13:22
mooie lasverbindingen
Maar of de las in eerste instantie goed was
Volgens mij spreekt Poppink alleen over mooie lasverbindingen!
Als je niet alles citeert en vergeet wat je net gelezen hebt wel. Ik las dit:
Poppink schreef:
do 23 mar, 2023 10:00
En wat een mooie lasverbindingen. Koga kwaliteit.
Je citeert trouwens op een voor de lezer onhandige manier zo zonder bronvermedling.
Snap bovenstaande reactie niet zo goed. Anyways,
Jurr schreef: Fraaie Koga (-: Kijk wel uit met het vergeten die voorstandaard in te klappen. Zeker wanneer 'ie verstopt is achter een volle voortas kan dat zich best wel eens voordoen. ;)
Thanks, en ja die fout heb ik al een keer gemaakt :lol:. Wat betreft die stuurpen en bredere banden, wellicht volgende zomer.
Kijk dat fietsje is nog eens mooi in balans. Blauw van de band keurig aan het ventiel, netjes hoor. Helemaal niks meer aan veranderen :wink:
ogre.JPG
lint.JPG
Lintje uit begin jaren 80 opgelegd, past perfect.
CarlW schreef:
zo 02 apr, 2023 13:28
Lintje uit begin jaren 80 opgelegd, past perfect.
En met authentieke Velox-pluggen vastgezet, zo te zien. Nice! :D
CarlW schreef:
zo 02 apr, 2023 13:28

Lintje uit begin jaren 80 opgelegd, past perfect.
Fraaie fiets geworden zo, lekker brede velgen ook. 27.5 inch lijken ze te zijn?

2x10 en BB7's? (-: