Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 179 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Ah, nu begrijp ik het, je bedoelt niet de "Balkan", maar de "Baltic".
Een foto van mij en mijn Batavus uit de tijd dat mountainbiken, MTB en VTT nog moest worden uitgevonden.
Het heette toen Cyclo-Muletier.
Capture.JPG
Col de la Petite Cayolle.jpg
De foto is in 1979 of 1980 genomen op de Col de la Petite Cayolle.
het koelen van de velgen.jpg
Het koelen van de velgen in de afdaling van de Col du Parpaillon.
De Batavus rechts onderin beeld.
Kekke foto's Poppink! Vooral die 1e is superstoer.
Mooi Gitane-truitje! :D

Edit: oh, en bedankt voor het mooie woord 'muleteur'.
Poppink schreef:Muletier
non-fixie schreef:muleteur
Muletier.
Ezel!
Dat plaatje op die website heeft trouwens aardig aan hoe het er zo nu en dan aan toe ging.
Ezel => âne
Muilezel => muletier
DaVinci schreef:
vr 12 aug, 2022 12:46
Muilezel => muletier
Een muletier is AFAIK (volgens deepl.com) een muilezelberijder, -bestuurder of -drijver. Een berijder van een mulet. De uitgang -ier is dan vergelijkbaar met die van een chansonnier als zanger van chansons.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Mulet
In hoeverre het Nederlandse woord muildier een verkeerde verbastering is van het Franse muletier weet ik niet.
Leon schreef:
do 11 aug, 2022 21:32
Poppink schreef:Muletier
non-fixie schreef:muleteur
Muletier.
Ik kom op - overigens uitsluitend Franstalige - sites beide tegen, maar mijn kennis van de Franse taal is te gering om daar verder een oordeel over te hebben.

Anyway, ik heb afgelopen week in Limburg nog welig gemuletierd:

Afbeelding
alma schreef:
wo 27 jul, 2022 17:15
Fiets en ikzelf weer klaar voor het volgende bikepackingavontuur:
Hé Alma,

Vandaag vertrek je op je mooie fietstocht. We staan al klaar om je toe te juichen! 🙌

Groetjes,
Willem
PXL_20220819_091714186-01.jpeg
willem.m schreef:
vr 19 aug, 2022 11:22
alma schreef:
wo 27 jul, 2022 17:15
Fiets en ikzelf weer klaar voor het volgende bikepackingavontuur:
Hé Alma,

Vandaag vertrek je op je mooie fietstocht. We staan al klaar om je toe te juichen! 🙌

Groetjes,
Willem
PXL_20220819_091714186-01.jpeg
:D Dankje, Willem. Over een paar dagen fiets ik precies daar langs, maar dan moet je dus nog wel even geduld hebben.
Hmmm... Daar gaan we dan niet op wachten. We verkassen naar Italië 🇮🇹
Veel plezier aldaar
Afbeelding
Dit is voorlopig mijn vakantiefiets. Naast 2 racefietsen, deze mtb en een stadsfiets geen ruimte voor nog een fiets (en financieel was het voordeliger om wat bikepacking tassen en bagagedrager aan te schaffen dan een fiets). Achtertassen had ik al, maar dit jaar na ca. 10 jaar dagelijks gebruik nieuwe aangeschaft alleen voor vakantie.
Ziet er goed uit! Kom je met je veerweg van de voorvork niet in de knoop met de bidon onder de onderbuis, of is het de foto die vertekent?
Voor de vering zit de bidon niet zo in de weg (en ik heb de voorvork vaak gelockt). Wel is de bidon iets gedraaid om niet met het voorwiel in de knoop te komen. Klein nadeel van een kleiner frame ;-).
@Helen1, welke col is dat?
Batavus Course (Medium).jpg
Batavus Course 2 (Medium).jpg
Vakantiefiets anno 1980.
Let op de stuurtas en de voorlamp van de Hema.
Mooi do it all fietsje zo Helen1! Best lastig om in de kleinere maten goed uit te komen. Mag ik vragen hoe groot je bent?
Poppink schreef:
zo 21 aug, 2022 22:11
@Helen1, welke col is dat?
Dit was op de Oberalppas. Daarna ook de Furkapass gereden en ging met deze setup goed.
@Grandonneur: ik ben 1.68. Dit is een mtb (Liv Tempt 2) maat M met een nogal rechtop geometrie, passend bij mountainbiking maar even wennen voor langere afstanden.
Edit: niet per se een klein frame, maar voelt soms wel zo als ik mijn fiets met grotere fietsen vergelijk.
Helen1 schreef:
zo 21 aug, 2022 20:05
Afbeelding
Dit is voorlopig mijn vakantiefiets. Naast 2 racefietsen, deze mtb en een stadsfiets geen ruimte voor nog een fiets (en financieel was het voordeliger om wat bikepacking tassen en bagagedrager aan te schaffen dan een fiets). Achtertassen had ik al, maar dit jaar na ca. 10 jaar dagelijks gebruik nieuwe aangeschaft alleen voor vakantie.
Goede setup. Koffiemok in de aanslag :lol:

(persoonlijk zou ik een dergelijke vork vervangen door een carbon vork. Scheelt zomaar een kilo en zoveel comfort geeft een dergelijke vork niet)