Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 175 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Bij mij begon de corona op 15 juni en ik ben nog steeds aan het kuchen het en snel moe.
Als de kettig er af vliegt bij een Rohloff naaf staat de boel niet goed uitgelijnd en/of de ketting hangt te slap.
Een Rohloff is gewoon heel prettig fietsen.
(heeft heus ook wel nadelen tov derailleur hoor, maar is grosso modo een behoorlijk gemoedelijk schakelding)
Het is al weer een paar wekjes terug dat ik weg was.
Maar dit was mijn fiets gedurende een weekje in Duitsland.

Afbeelding

Op verzoek:
De gebruikte tassen/zakken:
- Revelate polecat 2 stuks
- Ortlieb drybag met ventiel (lijkt al snel wat minder te werken)
- Framebag van Alpkit
- Mag-tank en 2 Mountain Feedbags van Revelate
- Bags by Bird Teardrop handlebar bag
- Tumbleweed achter rekje
Sonny schreef:
vr 01 jul, 2022 10:09
Het is al weer een paar wekjes terug dat ik weg was.
Maar dit was mijn fiets gedurende een weekje in Duitsland.

Afbeelding
Wat bedoel je met was. Is je fiets gestolen?
Gelukkig niet. Omdat de configuratie wisselt, afhankelijk van de toepassing, is hij nu zonder rekje en met andere banden uitgerust. Vandaar....
Sonny schreef:
vr 01 jul, 2022 10:09
Het is al weer een paar wekjes terug dat ik weg was.
Maar dit was mijn fiets gedurende een weekje in Duitsland.

Afbeelding
Cool ding !!
Sonny schreef:
vr 01 jul, 2022 10:09
Het is al weer een paar wekjes terug dat ik weg was.
Maar dit was mijn fiets gedurende een weekje in Duitsland.
Mooie opzet. Geen probleem met het licht van je koplamp (belemmering door de tas)?
Fedor schreef:
vr 01 jul, 2022 17:58
Sonny schreef:
vr 01 jul, 2022 10:09
Het is al weer een paar wekjes terug dat ik weg was.
Maar dit was mijn fiets gedurende een weekje in Duitsland.
Mooie opzet. Geen probleem met het licht van je koplamp (belemmering door de tas)?
Wel als ik iets bovenop de tas bindt, helaas. Maar als ik in het donker fiets, heb ik mijn tent meestal al op gezet en hangt er een stuk minder op de fiets. Het is een Son op een stuurklem van een ander merk gemonteerd. Ik zou eens verder moeten zoeken naar een iets langere houder. Op de vorkkroon is met een tas voorop ook geen optie.
Bedacht me dat ik mijn afgebouwde TT nog niet gedeeld had;
20220702_085209.jpg
20220702_085155.jpg
20220702_085129.jpg
20220702_084927.jpg
20220702_084844.jpg
Ben er erg blij mee 8)
Het is een Tout Terrain Amber Road maat xxl
Onderdelenlijstje;
Rohloff, Riem, SON, SKF trapas, Truvativ cranks, Funn pedalen, Shimano XT remmen, Hope schijven, Koolstop remblokken, Cane Creek headset met TT stuurslot optie, Ritchey pen met Ergotec stuur, Ergon GC1 handvatten (ga de GP versie nog proberen). Procraft zadelpen en SQLab 610 zadel, SKS spatborden, SON verlichting, the Plug oplader.
Wielen zelfgebouwd met Ryde Andra 40's en DT Swiss spaken. Almotion 50mm banden.

Heb inmiddels de stekkertjes van The Plug allemaal al vervangen, ben niet kapot van de kwaliteit ervan :cry:
Voor de rest een hele fijne fiets die meer bagage alleen maar leuk vindt.
Mooie TT!

Persoonlijk ben ik ook niet zo kapot van de Plug. Het systeem met de poort op de topcap ziet er mooi uit, maar ik krijg het niet afgesteld zonder dat er op enig moment weer speling op het balhoofd ontstaat, denk dat ik 'm binnenkort maar ga vervangen.
Kekke fiets, en lekker opvallend zo met de tassenset! 👍

Ik vraag me alleen wel af waarom je zo'n grote stuurtas zo hoog hebt zitten. Er zijn ook stuurtassen die je zonder extender aan je stuur kunt bevestigen, en daardoor dichterbij en lager hangen.
Mooi geworden. Ik ben benieuwd naar het stuur, welk type is het van Ergotec? En hoe ervaar je dit stuur in vergelijk met een heel recht stuur?
zwerfkat schreef:
za 02 jul, 2022 10:52
Mooie TT!

Persoonlijk ben ik ook niet zo kapot van de Plug. Het systeem met de poort op de topcap ziet er mooi uit, maar ik krijg het niet afgesteld zonder dat er op enig moment weer speling op het balhoofd ontstaat, denk dat ik 'm binnenkort maar ga vervangen.
Dat zou, als de stuurpen goed vast zit, niet moeten kunnen maar ik vind het afstellen inderdaad geen 10. Ik zit erover te denken hem eruit te halen en in de stuurtas te doen.

willem.m schreef: Kekke fiets, en lekker opvallend zo met de tassenset! 👍

Ik vraag me alleen wel af waarom je zo'n grote stuurtas zo hoog hebt zitten. Er zijn ook stuurtassen die je zonder extender aan je stuur kunt bevestigen, en daardoor dichterbij en lager hangen.
Klopt, maar die hangt dan ik de weg voor allerlei kabels, dit werkt voor mij goed. Ik kan er prima bij met mijn lengte.
Senior2 schreef: Mooi geworden. Ik ben benieuwd naar het stuur, welk type is het van Ergotec? En hoe ervaar je dit stuur in vergelijk met een heel recht stuur?
Dit is een Ladytown dacht ik, ik heb de Denham geprobeerd maar dat is onmogelijk met de huidige generatie XT remmen én een Rohloff shifter. Ik had laatst een klant met Magura remmen op zo'n stuur en dan gaat het wel icm een Rohloff shifter.
Het zou inderdaad niet moeten kunnen (speling) maar ik krijg het vooralsnog niet verholpen in combinatie met mijn CK balhoofd. Ik heb het een keer of 20 opnieuw afgesteld met verschillende spacer combinaties en de dealer heeft alles 2 keer uit elkaar gehad. Na het afstellen lijkt alles goed vast te zitten maar na een tijdje fietsen komt het weer terug. Reguliere topcap erop en de speling blijft weg. Binnenkort nog een laatste poging wagen, anders ga ik overstappen naar een Appcon (ziet er alleen wat minder strak uit met de snoeren).
Mijn fiets nu helemaal naar mijn zin:

Bijlagen

supermario schreef:
za 02 jul, 2022 17:15
Mijn fiets nu helemaal naar mijn zin:
Toch maar voor een bromfiets gekozen?

;)
zwerfkat schreef:
za 02 jul, 2022 13:50
Het zou inderdaad niet moeten kunnen (speling) maar ik krijg het vooralsnog niet verholpen in combinatie met mijn CK balhoofd. Ik heb het een keer of 20 opnieuw afgesteld met verschillende spacer combinaties en de dealer heeft alles 2 keer uit elkaar gehad. Na het afstellen lijkt alles goed vast te zitten maar na een tijdje fietsen komt het weer terug. Reguliere topcap erop en de speling blijft weg. Binnenkort nog een laatste poging wagen, anders ga ik overstappen naar een Appcon (ziet er alleen wat minder strak uit met de snoeren).
Sorry maar als je balhoofd eenmaal afgesteld staat moet je zonder topcap kunnen rijden, anders staat je stuurpen te los of klemt niet goed genoeg.
Shadow schreef:
za 02 jul, 2022 09:08
Bedacht me dat ik mijn afgebouwde TT nog niet gedeeld had;

[...]
Chique TT!

Gaat de Fargo er nu uit, of daar een ander doel mee? (-:
Die is ontdaan van bagagerek en wordt met slecht weer gebruikt voor woon werk en off road ritjes. Voor regen en winter woon-werk verkeer staat er nog een Midnight Special op de verlanglijst 8) dan hoef ik m'n Jan Janssen met gepolijste spulletjes niet daar voor te misbruiken :D
In vol ornaat... gisteren genomen op de terugweg vanuit Belgisch Limburg.
DSC05014 - kopie.JPG
Vorige week in Frankrijk gevakantiefietst met deze Frankenstein-samenstelling van allemaal onderdelen die ik nog had liggen "om eens te proberen".

Hij zat pas enkele dagen voor vertrek in elkaar, maar reed toen al zo lekker dat ik dat wel aandurfde. Geen spijt van gehad.

Afbeelding

Eerste evaluatie testobjecten:
  • Koga-Miyata Randonneur-frame uit '85: niet het allerlichtste, maar wel heel prettig sturend en comfortabel. Een blijvertje
  • Goedkoop wielsetje van Taylor: niet moeders mooiste, maar functioneel vooralsnog helemaal niets op aan te merken
  • Andel 46/30 crankset: schakelt prima, de 30T is fijn om te hebben, de 46T oogt een beetje lullig op zo'n groot frame, maar is met een 11T achter groot genoeg
  • Claris 8-speed rem-schakelhendels: zoals eigenlijk altijd met het goedkopere spul van Shimano: niet zo licht of mooi als Dura-Ace of Ultegra, maar werkt gewoon prima, en blijft dat waarschijnlijk ook nog lang doen. Nadeel is wel - in vergelijking met Camapgnolo - de grote uitslag van de hendels bij het schakelen, waardoor je geen grote tas kunt gebruiken. Met deze Ostrich F-104 ging het nét
  • Verstelbare decaleur (zelfbouw): werkte goed, uiterlijk van de stuurbevestiging laat nog te wensen over
  • Tektro CR520 remmen: remmen zeer matig; nog onduidelijk waar dat precies aan ligt - ik verdenk de blokjes
  • Holdsworth Gran Sport bidonhouders: helemaal goed - daar had ik er meer van moeten bestellen
  • Nitto M12-drager: had wat aanmoediging nodig om goed te passen, wel licht en een heel mooie maat
  • Brooks B17 Titanium: 100g lichter dan een gewone B17, en och, och, wat een lekker zadel ...