Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 174 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Hierbij een plaatje van mijn fiets in het wild, afgelopen mei in de grensstreek van Luxemburg en Frankrijk. Ik maakte een rondje vanuit huis naar Luxemburg via Limburg, vennbahn, om Luxemburg heen en terug via Moezel en Rijn.

Qua bepakking nu eindelijk redelijk tevreden :)

Afbeelding
Da's toevallig, drie keer dezelfde AGU Venture frametas binnen twee pagina's in dit topic (inclusief de mijne).

Volgens de beschrijving is deze tas echter enkel waterafstotend en niet waterdicht. Vanwege de gunstige prijs had ik 'm al gekocht voor lange dagtochten op mijn racefiets en als het niet nodig is, vind ik het zonde om een tweede waterdichte frametas te kopen. De tas heeft echter nog geen regen gezien, dus ik moet nog maar afwachten hoe praktisch deze tas is tijdens fietsvakanties.
Ik hechtte ook niet superveel waarde aan het verschil waterdicht/waterafstotend.

Die van mij heeft wel wat regen gezien (evenals een krachtige waterstraal van de tuinslang om de fiets af te spoelen), maar niet bijster veel, en hij blijft droog van binnen. Wel stop ik er alleen spullen in waarvan het niet erg is dat ze eventueel nat worden :)
Cannondale touring classic 2007

Bijlagen

Polariteit schreef:
za 18 jun, 2022 09:07
Ik hechtte ook niet superveel waarde aan het verschil waterdicht/waterafstotend.

Die van mij heeft wel wat regen gezien (evenals een krachtige waterstraal van de tuinslang om de fiets af te spoelen), maar niet bijster veel, en hij blijft droog van binnen. Wel stop ik er alleen spullen in waarvan het niet erg is dat ze eventueel nat worden :)
Mijn ervaring is dat er behoorlijk veel vocht in deze tas komt als je door de regen fietst. Ook met spatborden. Nog niet zoveel dat er een plasje water in ligt maar de inhoud wordt zeker nat.
Ik ben er wel klaar voor.
IMG_20220625_210808.jpg
What 's that coming over the hill....(hoop ik)
Mooi, vergeet je niet de tassen te vullen voor je vertrekt?
_Peter_ schreef:
za 25 jun, 2022 22:24
Mooi, vergeet je niet de tassen te vullen voor je vertrekt?
Shit. Ik wist dat er nog wat ontbrak.
geertdebruijn schreef:
za 25 jun, 2022 22:20
Ik ben er wel klaar voor.
IMG_20220625_210808.jpg
Je weet dat dat ding voorzien is van nokkies voor een heuse bagagedrager?
Mijn week oude villinger gekocht op marktplaats

Bijlagen

supermario schreef:
zo 26 jun, 2022 13:46
Mijn week oude villinger gekocht op marktplaats
Op vakantie in Australië?
Nee foto thuis op stoep gemaakt.
geertdebruijn schreef:
za 25 jun, 2022 22:20
Ik ben er wel klaar voor.
IMG_20220625_210808.jpg
Let toch op met de drinkbus achteraan, heb dit ook gedaan aan beide zijden met gebruik van het onderste oog van het bagagerek. (eerder in deze post, foto 15 juni) zo kan het al niet draaien rond de buis,

Telkens ik mijn fiets tegen een muur plaats krijgt dit een (kleine) klap, bij een is al een been afgebroken...
Echt off-road wordt het nog problematischer denk ik....
PhilipBe schreef:
zo 26 jun, 2022 21:25
geertdebruijn schreef:
za 25 jun, 2022 22:20
Ik ben er wel klaar voor.
IMG_20220625_210808.jpg
Let toch op met de drinkbus achteraan, heb dit ook gedaan aan beide zijden met gebruik van het onderste oog van het bagagerek. (eerder in deze post, foto 15 juni) zo kan het al niet draaien rond de buis,

Telkens ik mijn fiets tegen een muur plaats krijgt dit een (kleine) klap, bij een is al een been afgebroken...
Echt off-road wordt het nog problematischer denk ik....
Dank voor het meedenken maar het gaat goed. Ze zitten achterop de achtervork met magnetische koppeling. Ze steken dan ook eigenlijk niet uit naar de zijkant.
Off road gaven ze tot dusver geen krimp.
supermario schreef:
zo 26 jun, 2022 19:43
Nee foto thuis op stoep gemaakt.
Leuk fietsje.

Het valt me op dat jou foto's hier op het forum structureel op zijn kop staan. Als ik op een telefoon kijk niet zo erg, die draai ik wat makkelijker. Maar als ik het forum op een pc met monitor bezoek wordt dat wat minder leuk.

Ik vermoed dat de opmerking over australie daar vandaan komt...
geertdebruijn schreef:
za 25 jun, 2022 22:20
Ik ben er wel klaar voor.
IMG_20220625_210808.jpg
Mooie schutkleur 8)
Ik verbaas mij daar ook over. Weet niet hoe dit komt.
Na koop nieuwe ketting, tubus en zadel van andere fiets overgezet.

Spaken in achterwiel gezet en bij gespannen..

En gisteren nieuwe ergon met lange barends er op gezet.

Helaas kreeg ik zondag bericht van de ggd dat ik carona heb.
Prachtig @supermario!
Sterkte met je corona.
Ik ben er niet in een weekje afgekomen en kan iedereen aanraden ook de 'milde' corona uit de weg te gaan.
Klopt. Ik ben al 10 dagen veel aan het hoesten, voor al in de nacht en veel zweten. Deed thuis zelftesten die nagatief waren. Ging zondag toch maar naar ggd. Zij ging eerst in mijn keel en toen in neus. Nu wel positief.

Ben wel blij met fiets. Je merkt dat het veel prettiger fietst dan derailleur systeem.

Tijdens fietstocht in Baarle Nassau, ging het 2 keer mis tijdens om hoog fietsen. Kon niet meer schakelen en ketting vloog er af.

Ik zag een filpmje op you tube van iemand die al 300.000 km met zijn rohloff heeft gefietst