Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 173 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Dan hier een plaatje van mijn Peugeot Galibier (1987) met Reynolds 501 buizen. Recent omgebouwd naar een moderne groepset en een Tubus-dragertje van Marktplaats geplukt. Ik hoop over ongeveer twee weken te vertrekken voor mijn eerste fietsvakantie-avontuur: het Fietserspad!

Bijlagen

Ziet er goed uit. Een beetje retro en toch modern. Hoe moet ik dit zien? Heb je een oud frame opgepimpt met moderne onderdelen?

Edit: oh ja,bestaat erbij in je verhaaltje 8)
Klopt! Ik wilde geïntegreerd schakelen op het stuur en groepset zonder "waslijnen", omdat die in de weg zouden zitten met de bagagerol die aan het stuur hangt. Dan maar gelijk voor een 11-speed groepset gegaan zodat ik makkelijk onderdelen/wielen kan uitwisselen met mijn andere racefiets. In de bijlage nog een plaatje zonder bagage(drager).

Bijlagen

Dag 16 richting Polen-Zweden
IMG_20220615_213203.jpg
Oude grens langs de Europa Radweg R1
Vandaag aangekomen in Sevilla:

Bijlagen

Leuke fietsfoto's, keep them coming! 8)
Chefske schreef:
vr 10 jun, 2022 23:21
Dan hier een plaatje van mijn Peugeot Galibier (1987) met Reynolds 501 buizen. Recent omgebouwd naar een moderne groepset en een Tubus-dragertje van Marktplaats geplukt.
Mooi klassiek frame met een modern jasje.
Hier geen foto van een fiets van mij maar van de fiets van een kennis die afgelopen week op vakantie is gegaan naar Zuid-Frankrijk. Een bijzondere fiets.
Afbeelding
Dat is de fiets van dhr van Rijn.
Typerend is de weekendtas achterop en het ontbreken van spatborden.
Wat zal die combi wel niet wegen!
40 kg?
Waarom heeft hij er geen racefietsgroep of Rohloff op zetten ipv die shifters op een aparte buis onder het stuur i.c.m. een XT groep?
Poppink schreef:
do 16 jun, 2022 13:26
Wat zal die combi wel niet wegen!
40 kg?
Er zitten hier nog lang niet alle tassen op. Incl water in de bidons denk ik dat de bagage dan 40 kilo weegt, excl. fiets.
Leon schreef:
do 16 jun, 2022 17:15
Er zitten hier nog lang niet alle tassen op. Incl water in de bidons denk ik dat de bagage dan 40 kilo weegt, excl. fiets.
Dan gaat hij vast verder dan Zuid-Frankrijk lijkt me.
Volgens mij heeft hij gewoon altijd zijn hele set spullen bij zich.
-Daan- schreef:
do 16 jun, 2022 14:24
Waarom heeft hij er geen racefietsgroep of Rohloff op zetten ipv die shifters op een aparte buis onder het stuur i.c.m. een XT groep?
Zo is de man. Geen nieuwlichterij, wel bewezen betrouwbaarheid, en niet duurder dan nodig.

Lichtgewicht reizen is ook niet aan van Rijn besteed, gezien de foto's van zijn bepakte reisfiets door de decennia heen.
Ik vind het een mooie setup van de santos 3+: eenvoudig, stevig, duurzaam en niet mainstream.
Wel vraag ik me af waarom deze foto gepost wordt in het topic ‘post eens een foto van je vakantiefiets’.
nicolevelo schreef:
do 16 jun, 2022 19:53
Ik vind het een mooie setup van de santos 3+: eenvoudig, stevig, duurzaam en niet mainstream.
Wel vraag ik me af waarom deze foto gepost wordt in het topic ‘post eens een foto van je vakantiefiets’.
Het lijkt d'r op dat Leon vijandig is overgenomen door Colruyt. Hij wordt nu ingewerkt op de afdeling guerillamarketing. Hij heeft voeling met het nederlands, vlaams, walons en frans taalgebied en we zoeken er niks achter want zijn standpunten worden op het eerste gezicht bekend verondersteld.

tja niet alles is wat het lijkt tegenwoordig :(
Leon schreef: Hier geen foto van een fiets van mij maar van de fiets van een kennis die afgelopen week op vakantie is gegaan naar Zuid-Frankrijk. Een bijzondere fiets.
Joris Flemming schreef:Dat is de fiets van dhr van Rijn.

Geplaatst op 6 juni, 2022 door Frank van Rijn
OVER DE KREEFTSKEERKRING


Tekst van de site van dhr van Rijn.

Chronologisch klopt er iets niet. Of het is niet de fiets van dhr van Rijn?
Je moet ook de oudere blogberichten lezen. Frank was bezig een oud verhaal te vertellen.
Leon schreef:
do 16 jun, 2022 22:09
Je moet ook de oudere blogberichten lezen. Frank was bezig een oud verhaal te vertellen.
Ah.