Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 172 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
robhuls schreef:
wo 20 apr, 2022 14:38

(het mag duidelijk zijn dat ik met een Cross Lite bezig ben). Maat M heeft een 'rechtdoor' frame, maat L heeft al een duidelijke knik, de overstap hoogte groeit van M naar L met een forse 50 mm, terwijl (uit mijn hoofd) de reach maar 18 mm toe neemt en de stack maar 5 mm hoger wordt. Ik vind de Cross Lite een heerlijk ding om mee te rijden, maar in maat M niet echt fraai, zeker niet voor E6000+.
Kijk eens naar een Shand Bahookie. Die is qua geometrie te customizen, rijdt erg fijn en vind ik persoonlijk een mooiere fiets dan een 4.29
Leuk om dit topic weer eens voorbij te zien komen. Mooi om jullie fietsen te zien :)

Hierbij een tweetal plaatjes van mijn fiets:


'Ergens' in Luxemburg bij een tunneltje tijdens mijn tocht naar Basel vorig jaar zomer. Dit soort tekeningen op anders saaie muren kan ik wel waarderen :)

Afbeelding



In het mooie Zuid-Hollandse Goedereede tijdens mijn weekendtochtje naar Vlissingen over de kust:

Afbeelding
robhuls schreef:
wo 20 apr, 2022 14:38
Een MTB heb je typisch met een kleinere lengte, dus waar je een 4.29 maat M zou pakken, pak je wellicht een Cross Lite maat L. Ter illustratie, mijn huidige racer is veel langer dan mijn gravelbike en die is (denk ik) langer dan mijn MTB
Let op, vergis je hier niet in - lijkt me een dure grap. Een langere zit voor een meer aerodynamische positie op een racefiets / gravelbike dan op een MTB past misschien goed bij de rijstijl maar hier zorgt het stuur zelf al voor. Pak het stuur van je racer of je gravelbike maar eens op het deel van het stuur naast je stuurpenklem vast. Is de zit dan nog steeds langer dan die van je MTB? Ik vermoed van niet. Je primaire handpositie zal op de rem/schakelgrepen zijn en die bevinden zich zo 5cm verder naar voren. En mogelijk nog meer als je het vergelijkt met een stuur met backsweep, dat naar je toe kromt vanaf de stuurpenklem. Vandaar dat veel mensen die ombouwen van recht naar racestuur een kortere (en evt hogere) stuurpen monteren of op voor hun lichaamsbouw relatief kleine frames rijden.
Deze overpeinzingen lijken me overigens niet op hun plek in dit topic.
IMG_20220415_124202352_HDR.jpg
Bikepacking in de Provence
Zou ook nog goed passen in raad je plaatje ;-)
Maar daar kom ik nooit aan de beurt..
Dag 101,

Brugje over de Leie,....
Links België, rechts Frankrijk....
IMG_20220422_084402.jpg
De voorjaarstrip is bijna voorbij.....
Welkom thuis! Hoe bevallen die Btwin achtertassen?
PhilipBe schreef:
vr 22 apr, 2022 08:51
Dag 101,
Mogen wij hopen op een 101-delig verslagje? :-)
Leon schreef:
vr 22 apr, 2022 09:07
Welkom thuis! Hoe bevallen die Btwin achtertassen?
25 liter inhoud, waterdicht en uit het hoofd iets onder de 800gram
Dus dat is wel goed
(de 500 serie is 20 liter gemaakt met een andere stof en die laat water door bij langdurige regen)

IMG_20220423_101507.jpg
Bij het oudere system draai je de blauwe ringen rond de staaf van de achterdrager. Zijn twee "echte" handelingen die ik dus niet vergeet... dus die valt er niet af. (ik voel wel dat je dit geen 1000 keer moet doen voor ze breken)


Bij het nieuwe system moet je één rode "veiligheid" naar beneden duwen...
Persoonlijk vind ik dit te "eenvoudig" dus vergeet ik het soms of bv bij het plaatsen van de tent duw ik het weer los zonder te beseffen... ...
Op onverhard durft het dan wel eens mis gaan... Tas gelukkig terug gevonden.... Let nu extra op maar is een heel zwak punt.
Aniphys schreef:
vr 22 apr, 2022 09:29
PhilipBe schreef:
vr 22 apr, 2022 08:51
Dag 101,
Mogen wij hopen op een 101-delig verslagje? :-)
Achterwiel kopen,
Trapas heeft nu speling,
Middenste blad vervangen.
Nieuwe cassette en ketting...
kleren en slaapzak wassen...

En dan door naar het hoge noorden.... de ganzen achterna...

Een verslagje staat niet echt hoog op mijn lijst van dingen om te doen... ;)

PS, heb wel wat foto's gehangen in Polarsteps, als je wilt stuur me een mailtje en dan stuur ik je de link, heb je een idee van de tocht en de kou..
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier en hoe kun je je beter voorstellen dan met een foto van je fiets (m.u.v. van een foto van je fiets op een spannende bestemming)? Inmiddels al enkele honderden kilometers gereden, hopelijk nog vele duizenden voor de boeg.

Bijlagen

Prachtige fiets!!!!

Mooi samengesteld!!!!

Wens je veel fiets plezier
Ook maar eens een foto van mijn fiets :D (staat helaas nog binnen maar over 3 weken ga ik op pad)

Lijkt heel zwaar bepakt maar het is inclusief water en eten iets minder dan 19kg dus ik ben tevreden! Tassen zitten niet zo vol, vind ik fijn

Bijlagen

1980_Fietser_Ov schreef:
di 07 jun, 2022 20:38
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier en hoe kun je je beter voorstellen dan met een foto van je fiets (m.u.v. van een foto van je fiets op een spannende bestemming)? Inmiddels al enkele honderden kilometers gereden, hopelijk nog vele duizenden voor de boeg.
Mooie kleur! (gelijk aan de mijne ;))

Mooie voorvork trouwens ook. Ik heb de vorige generatie dus moest nog met USB's (https://kingcage.com/collections/all-pr ... pport-bolt) aan de gang voor montagepunten.
fietsmaartje schreef:
di 07 jun, 2022 22:44
Ook maar eens een foto van mijn fiets :D (staat helaas nog binnen maar over 3 weken ga ik op pad)
Wat is dat JBL-ding? Een speakertje?
fietsmaartje schreef:
di 07 jun, 2022 22:44
Ook maar eens een foto van mijn fiets :D (staat helaas nog binnen maar over 3 weken ga ik op pad)

Lijkt heel zwaar bepakt maar het is inclusief water en eten iets minder dan 19kg dus ik ben tevreden! Tassen zitten niet zo vol, vind ik fijn
Mooi fietsje. Lijkt verdomd veel op die van mij.
Fedor schreef:
di 07 jun, 2022 22:53
fietsmaartje schreef:
di 07 jun, 2022 22:44
Ook maar eens een foto van mijn fiets :D (staat helaas nog binnen maar over 3 weken ga ik op pad)
Wat is dat JBL-ding? Een speakertje?
Klopt! Is een oude JBL go, met tyraps en een karabijnhaak eraan zodat ik 'm aan m'n stuur kan hangen. Ik fiets niet altijd met muziek maar vind het soms voor de laatste 20 km wel lekker voor wat extra energie
Bronsky schreef:
di 07 jun, 2022 23:27
fietsmaartje schreef:
di 07 jun, 2022 22:44
Ook maar eens een foto van mijn fiets :D (staat helaas nog binnen maar over 3 weken ga ik op pad)

Lijkt heel zwaar bepakt maar het is inclusief water en eten iets minder dan 19kg dus ik ben tevreden! Tassen zitten niet zo vol, vind ik fijn
Mooi fietsje. Lijkt verdomd veel op die van mij.
Dank, is een fantastische vondst op marktplaats geweest vorig jaar :D
Staat als pronkstuk midden in m'n studentenkamer (bij gebrek aan een een veilige fietsenstalling :wink: )
Fedor schreef:
di 07 jun, 2022 22:53
1980_Fietser_Ov schreef:
di 07 jun, 2022 20:38
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier en hoe kun je je beter voorstellen dan met een foto van je fiets (m.u.v. van een foto van je fiets op een spannende bestemming)? Inmiddels al enkele honderden kilometers gereden, hopelijk nog vele duizenden voor de boeg.
Mooie kleur! (gelijk aan de mijne ;))

Mooie voorvork trouwens ook. Ik heb de vorige generatie dus moest nog met USB's (https://kingcage.com/collections/all-pr ... pport-bolt) aan de gang voor montagepunten.
Ik zal de complimenten doorgeleiden aan de fabrikant :wink:

Voorlopig heb ik nog geen plannen voor een voordrager, maar het is wel een geruststellende gedachte dat mijn fiets er voor uitgerust is.
1980_Fietser_Ov schreef:
wo 08 jun, 2022 13:14
Voorlopig heb ik nog geen plannen voor een voordrager, maar het is wel een geruststellende gedachte dat mijn fiets er voor uitgerust is.
Hoeft niet voor een voordrager hè, die punten kun je ook mooi gebruiken voor een vorm van bidon- of vanalleshouders.

Mooie fiets!
Grandonneur schreef:
wo 08 jun, 2022 13:36
1980_Fietser_Ov schreef:
wo 08 jun, 2022 13:14
Voorlopig heb ik nog geen plannen voor een voordrager, maar het is wel een geruststellende gedachte dat mijn fiets er voor uitgerust is.
Hoeft niet voor een voordrager hè, die punten kun je ook mooi gebruiken voor een vorm van bidon- of vanalleshouders.
Dit. Op de oude (met 1 montagepunt) kon ook al een voordrager maar die heb ik dus niet. Wel bidonhouders maar daar moest per poot nog een tweede montagepunt voor komen. De nieuwe vorken hebben er dus drie (voor alleshouders) en ziet er sowieso "cleaner" uit zo.