Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 169 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Lekkere bakken hoor! :)
Fraai setje Sonders :) Hoop fiets voor je geld (-:
Jurr schreef:
wo 15 sep, 2021 08:14
Scherp schreef:
ma 13 sep, 2021 22:05
idworx Road marathon omgebouwd naar vakantiefiets.

[...]

BMC Fourstroke fully mtb
Da's een divers duo zo :)

Hoe bevalt de bagage op deze manier achterop de fully? Heb je ook al eens met een grote zadeltas gereden, en hoe verhoudt zich dat tot elkaar naast het hebben van veel minder pakruimte? ;)
Ik heb hier alleen nog maar de frontrollers op gehad, de back rollers zijn te groot je komt dan met je hielen tegen de tas aan tijdens het trappen. Ik doe er ook geen grote reizen mee, op de mtb heb ik dan altijd nog een rugzak mee voor de rest van mn spullen. Voor lange reizen rijdt de idworx zo wie zo veel beter.
Fedor schreef:
wo 15 sep, 2021 08:57
Poppink schreef:
di 14 sep, 2021 22:38
PatrickL schreef:
di 14 sep, 2021 19:54
Op je BMC, heb je daar de Ergon Gp4 bar-ends op? Ben je daar tevreden van?
Worden die dingen op den duur niet kleverig?
Bij sommigen wel (niet de bar-ends maar de handvatten zelf). Daarom draag ik altijd handschoenen op de fiets.
Bij mij zijn ze nog niet kleverig geworden, en ik rij zonder handschoenen. Zodra ze gaan kleven gaat er zwitsal poeder op, werkt perfect.
Goeie tip!
Scherp schreef:
do 16 sep, 2021 21:10
Poppink schreef:
di 14 sep, 2021 22:38

Worden die dingen op den duur niet kleverig?
Bij mij zijn ze nog niet kleverig geworden, en ik rij zonder handschoenen. Zodra ze gaan kleven gaat er zwitsal poeder op, werkt perfect.
Mijn vraag was inleiding tot deze tip: neem altijd lederen handvatten.

In huis hebben we inmiddels een aantal rubberachtige dingen (gehad) die kleverig werden, een radiootje, fiets handvatten, ☂️☂️ .
@poppink: jouw tip is denk ik heel persoonlijk.

Wie handschoentjes draagt (of geen zwetende handen heeft) heeft denk ik niet zo'n last van rubberen grips.

Misschien iets voor een apart topic?
willem.m schreef:
vr 17 sep, 2021 11:08
Wie handschoentjes draagt (of geen zwetende handen heeft) heeft denk ik niet zo'n last van rubberen grips.

Misschien iets voor een apart topic?
Je bedoelt misschien:
viewtopic.php?f=8&t=14320
viewtopic.php?f=10&t=12900
viewtopic.php?f=8&t=25397&p=367760&hili ... 2A#p367760
viewtopic.php?f=8&t=14552

Overigens draag ik vrijwel altijd handschoenen, heb ik enorm zwetende handen, en plakken én slijten de rubbers van de Sram-draaischakelaars in mijn velomobiel als een dolle.

Groetjes,

Carl
willem.m schreef:
vr 17 sep, 2021 11:08
@poppink: jouw tip is denk ik heel persoonlijk.

Wie handschoentjes draagt (of geen zwetende handen heeft) heeft denk ik niet zo'n last van rubberen grips.

Misschien iets voor een apart topic?
Och Willem, ik ben gewoon een overgevoelig type dat zich ergert aan kleinigheden.
Overigens draag ik op m'n Poppink sowieso altijd wielerhandschoentjes.
Dat vinden zowel Poppink als Poppink prettig. :wink:

Misschien ook een topic over persoonlijkheidsstoornissen aanmaken?
Nog steeds de oude vertrouwde Panzerfahrrad maar dan wel een recente foto ;)
DSC07427k.JPG
Vorig weekend een snelle lichte kampeertocht gemaakt op de oude Koga Miyata Road Touring uit 1982. Met maar 10 kg bagage, inclusief kampeerspullen en eten voor drie dagen was het een beetje spartaans, maar door het redelijke weer goed te doen. Tussen vrijdagmiddag 13:00u en maandagmiddag 13:00u 335km gereden.

Afbeelding

Het was voor mij een leuk experimentje om te kijken hoe licht ik kon gaan met m'n huidige uitrusting. Ik heb wel m'n opvouwbare stoel gemist om 's avonds lekker te zitten, en m'n dunste slaapzak was net niet warm genoeg.
En met de dunne bandjes van de Koga (28mm) was het soms wel manoeuvreren op zand- en steenslagpaden in het oosten van het land.
Die verchroomde einden, wat prachtig!

EDIT:
Alles wat glimt aan die fiets, wat prachtig!
Helaas wat email adressen door elkaar gehaald bij de aanmelding voor lidmaatschap van de vereniging waardoor ik nu ook een nieuw account op het forum heb :oops: . De vakantiefiets is nog hetzelfde (dan snappen jullie het ook weer). :)

Afbeelding
Wel Pinion, wel titanium en geen snaar?
Leg eens uit en vertel wat je overwegingen zijn geweest.
Mooi fietsje overigens!
Dank u vriendelijk. Het feit dat er nu een ketting op ligt is min of meer toeval. Ik had de fiets aanvankelijk met ketting besteld maar de configuratie tussentijds gewijzigd na gesprekken met twee framebouwers die me toch wel konden overtuigen van de riem als (ook) een probleemloze oplossing. Bij aflevering bleek deze wijziging echter niet goed te zijn doorgekomen en stond ik voor de keuze de ketting te houden of alsnog een belt te laten monteren. Omdat dit aan het begin van mijn vakantie was en ik graag wilde fietsen heb ik besloten om eerst een tijdje met ketting te gaan rijden en volgend jaar een keer over te stappen, dan kan ik beide oplossingen ook mooi op dezelfde fiets vergelijken. Het rijdt vooralsnog perfect, de bak is na een dikke 1000km al wat stiller geworden en het is al heel lekker om alleen een ketting te hoeven verzorgen :).
Blijft een fraaie fiets, onder welke nickname je 'm ook post ;)

Geen gedoe meer gehad na de aanloopfase?
Precies de fiets zoals GG ‘m heeft bedoeld

Heb eenzelfde fiets is samengesteld op de site……pffff…..€€€€€ !!
Maar ja , je leeft maar 1 keer.

Ps……gekozen voor de DDmute ? ( zal vast wel )
Ik heb het gevoel dat alle euvels nu wel zijn opgelost. De spacer configuratie op de achternaaf klopte niet helemaal maar heb ik met de juist informatie vanuit Idworx (weer erg goed geholpen) makkelijk kunnen aanpassen zodat de kettinglijn weer mooi recht is. Het GB zadel en de zadelpen hebben na het ongelukje inmiddels plaats gemaakt voor vervangers omdat zowel het zadel als de klemming niet meer honderd procent vlak zijn. Het meeste gedoe heb ik eigenlijk nog gehad met het CK balhoofd, dat bleef maar speling geven. Uiteindelijk de baseplate vervangen voor een originele (de CC zat er nog op) maar dat wilde ook niet helpen, uiteindelijk ben ik samen met de dealer aan de slag geweest en hebben we 2 extra spacers toegevoegd, mogelijk dat het het contactplugje van de Plug was dat wat in de weg zat voor een goede preload bij het afstellen.

Maar los hiervan ben ik erg content met de fiets en heb ik er al veel plezier van gehad de afgelopen 2 maanden. Een aantal weken terug heb ik er ook serieus offroad mee gereden in de Voerstreek, dat ging de fiets prima af. De Pinion schakelt beter dan ik had verwacht op steile onregelmatige klimmen en de handling van de fiets voelde daarbij ook prima. Het enige waar ik in heuvelachtig terrein nog een beetje aan moet wennen is het gewicht, ook zonder veel bagage is het echt wel even harder werken dan op de MTB. Maar goed, dit was ook echt een stevig MTB-en om de fiets een keer te testen, als dit soort stukken in een vakantie zitten gaat de fiets dat zeker aankunnen. Op de weg rijd het ook prima, wat minder snel dan dunne banden, maar dat maakt me allemaal niet zoveel uit.
zwerfkat schreef:
ma 04 okt, 2021 18:56
de bak is na een dikke 1000km al wat stiller geworden en het is al heel lekker om alleen een ketting te hoeven verzorgen :).
De 🐈🐈 bak en de 🐈.
Die bakken heb ik geen omkijken naar Poppink, mijn vier katten gaan het liefst naar buiten (hoop alleen niet bij de buren ;) ).