Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 166 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Openaf schreef:
wo 11 aug, 2021 21:16
GTMC etc
Maar even per pb verder, kunnen we hier weer fietsen kijken ;)

PB verstuurd dus (-:

Christophorus schreef:
wo 11 aug, 2021 22:52
Bij gebrek aan een trekhaak voor een drager vervoer ik ‘m met het dak open. Levert onderweg veel lachende gezichten op.
Creatief met fietsvervoer ;)

Fraaie fiets zo, had 'm ook al in je winkel zien staan. Is dit nu een 18 en dat je daarom niet vanaf de remhendels het schakelen kunt combineren maar naar de twister moet?
Christophorus schreef:
wo 11 aug, 2021 22:52
Afbeelding
Ja, dat werkt prima: :)

Afbeelding

(Voor de goede orde: dit is mijn Austro-Daimler Inter 10,waarop ik later nog vele vakantietochten zou rijden)
En een Honda S2000 ?
NICE
Is dit het post eens een foto van je cabrio draadje? :wink:
Jurr schreef:
wo 11 aug, 2021 23:18
Is dit nu een 18 en dat je daarom niet vanaf de remhendels het schakelen kunt combineren maar naar de twister moet?
Ik denk gewoon de 12 (het standaard model).

En wat zijn die twee houdertjes aan weerszijden van de stuurpen? Voor GPS, telefoon en/of fietscomputer?
Fedor schreef:
do 12 aug, 2021 09:44
Ik denk gewoon de 12 (het standaard model).
Yep. 12 is genoeg.

Fedor schreef:
do 12 aug, 2021 09:44
En wat zijn die twee houdertjes aan weerszijden van de stuurpen? Voor GPS, telefoon en/of fietscomputer?
Wat een scherp oog heb jij weer. Daar kun je inderdaad spulletjes op monteren. Door de grote draaishifter en af en toe het ligstuur is er te weinig ruimte op het stuur.
Jurr schreef:
wo 11 aug, 2021 23:18
Is dit nu een 18 en dat je daarom niet vanaf de remhendels het schakelen kunt combineren maar naar de twister moet?
Het is de C1.12 gecombineerd met Pilot's eigen draaishifter midden op het stuur. Ik had liever de remschakelgrepen van Cinq gehad, maar die zijn naar verwachting pas weer ergens in 2023 leverbaar...
Christophorus schreef:
do 12 aug, 2021 09:50
Door de grote draaishifter en af en toe het ligstuur is er te weinig ruimte op het stuur.
Ik was al bang dat dat dan ook de reden zou zijn ;)
Christophorus schreef:
do 12 aug, 2021 09:52

Het is de C1.12 gecombineerd met Pilot's eigen draaishifter midden op het stuur. Ik had liever de remschakelgrepen van Cinq gehad, maar die zijn naar verwachting pas weer ergens in 2023 leverbaar...
Pfew, wat een levertijd....
Christophorus schreef:
wo 11 aug, 2021 23:50
En een Honda S2000 ?
NICE
Klopt. Supernice. Een van de meest indrukwekkende staaltjes autotechniek die ik ooit heb mogen berijden.

OK, terug naar fietsen. :wink:
Christophorus schreef:
wo 11 aug, 2021 22:52
Ik heb sinds dit jaar een nieuwe crossfiets. Een Pilot Scram. Bij gebrek aan een trekhaak voor een drager vervoer ik ‘m met het dak open. Levert onderweg veel lachende gezichten op.

5641283F-7B01-44DD-A00F-AF98E60FED94.jpeg78EC485D-2B48-4C62-9FC3-302C6C751209.jpeg
Lachende gezichten ?
Ik wil hier geen politieagentje spelen. Als je jezelf in gevaar wil brengen , oke.
Maar als je medeweggebruikers mogelijk in gevaar brengt, ben je fout bezig.
Geen zorgen. Het achterwiel zat klem onder het dashboard, het voorwiel stevig vastgegespt aan de rolbeugel en er stak aan de zijkant niets uit.
Ook maar eens een plaatje van mijn nieuwe aanwinst. :)

Afbeelding
Fraai! In z'n natuurlijke habitat ;)
Afgelopen week een rondje Veluwe gedaan met deze fiets.
Groetjes Jan

Bijlagen

daiz schreef:
do 19 aug, 2021 11:40
Ook maar eens een plaatje van mijn nieuwe aanwinst. :)
Wat een fiets! @daiz
En wat een mooie oranje Ortlieb tassen! @Jan
Wat voor merknaam hebben ze in het titanium gekrast daiz?
Poppink schreef:
za 21 aug, 2021 21:50
Wat een fiets! @daiz
Wat voor merknaam hebben ze in het titanium gekrast daiz?
Dank! Het is een Idworx (Opinion BLT) met hier en daar wat persoonlijke aanpassingen. Ik heb de fiets een maand of twee in bezit en ben er erg blij mee, het fietst heerlijk en alleen af en toe je ketting te hoeven servicen is toch wel luxe. Ik ben ook erg content met de mini panniers van Revelate; groot genoeg voor dagtochten en compact voor offroad (alleen niet waterdicht). De Ortliebs blijven bij mij nog even in de schuur hangen. Het komende halfjaar vooral kilometers maken en dan hopelijk in het voorjaar de fiets mee voor vakantie :D
Een hele mooie fiets, zeker in Ti.
Maar heb je zulke wilde plannen dat je zoveel geld voor een fiets uitgeeft?
Zodiac schreef:
za 21 aug, 2021 21:02
Afgelopen week een rondje Veluwe gedaan met deze fiets.
Groetjes Jan
Mooie fiets hoor!
Pinion is toch wel terrein aan het winnen zie ik...
DaVinci schreef: Een hele mooie fiets, zeker in Ti.
Maar heb je zulke wilde plannen dat je zoveel geld voor een fiets uitgeeft?
Moet dat? Of mag er ook gewoon op dezelfde plek gereden worden waar een Batavus Dinsdag ook kan komen?
DaVinci schreef:
zo 22 aug, 2021 09:26
Een hele mooie fiets, zeker in Ti.
Maar heb je zulke wilde plannen dat je zoveel geld voor een fiets uitgeeft?
Moet je ook eens vragen aan die mensen die net een nieuwe auto gekocht hebben. Doe ik regelmatig namelijk als ze zich verbazen wat ik aan een fiets uit geef.