Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 163 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
IMG_20180407_112928286.jpg
drinken, kwestie van prioriteiten stellen
Cheers! ;)
mdw schreef:
ma 21 dec, 2020 13:50
IMG_20180407_112928286.jpg
Ik hoop voor je dat dat geen wijn-azijn was. (in die plastic container)
In december 2019 mijn eerste trekkingfiets gekocht. Een tweede-hands Multicycle Leader met Rohloff. Productiedatum van de Rohloff is eind 2010. De Multicycle is volgens mij van 2012. Na diverse trips in Nederland, vorig jaar augustus en september naar Zuid-Frankrijk. Ik was nooit een fietser, maar doe zelfs nu de wekelijkse boodschappen met de fiets.
MC Leader 2020.jpg
Keurig fietsie!
Alleen nog een spiegeltje.....
JanH schreef:
zo 21 feb, 2021 11:10
Alleen nog een spiegeltje.....
Deze fietstas set-up zou niet misstaan voor een wereldreis van een jaar door barre oorden. En 3,5 liter water mee lijkt me ook wat overdreven als je bij elke begraafplaats water kunt bijtanken. Maar goed, zo ben ik ook begonnen.
Wat een mooie bidonhouder!
Hier mijn foto, vorige week genomen tijdens een testreisje met de fiets door de sneeuw :lol:

Santos travelmaster 2.8 met vaude voor - en achtertassen.
tm2.8.jpg
gr Tim
Leuke fiets!
Vorige maand een dag of 10 op de fiets gezeten, dus tijd om dit topic weer eens omhoog te schoppen; gewoon omdat het kan 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het heeft overigens een jaartje geduurd, maar ik ben er inmiddels ook achter dat die bidon onderin niet heel 'fris' hangt; tijdens het fietsen van de LF kustroute zat hij helemaal onder de schapenstront :roll: Die gaat dus naar een andere plek op het frame :lol:

Grootste verschillen tov mijn vorige bijdragen in dit topic: geen voortasssen, en een spiegeltje.
Fraaie foto's!

Polariteit schreef:
do 10 jun, 2021 07:16

Het heeft overigens een jaartje geduurd, maar ik ben er inmiddels ook achter dat die bidon onderin niet heel 'fris' hangt; tijdens het fietsen van de LF kustroute zat hij helemaal onder de schapenstront :roll: Die gaat dus naar een andere plek op het frame :lol:
Je zou een bidon met afdekklepje kunnen gebruiken als je er toch uit wil kunnen drinken. Anders zou je ook de plek kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld een brandstoffles, een gereedschapsbidon of een bagage houder met iets erin. Tijdens het rijden kun je er toch niet bij, maar het is wel een lekker laag punt om iets zwaars in te hangen. (-:
Ja ik moet nog even kijken wat ik doe, want als de temp boven de 15 graden komt dan ben ik nogal een drankorgel :lol: En dan heb ik liever wat extra water :lol:

Tnx voor de tips iig :wink:
Polariteit schreef:
do 10 jun, 2021 08:05
En dan heb ik liever wat extra water :lol:
Jerrycan onderin het frame dan maar? ;)

https://adventurehydration.com/#!/cranktank
Jurr schreef:
do 10 jun, 2021 07:35
Anders zou je ook de plek kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld een brandstoffles, een gereedschapsbidon of een bagage houder met iets erin. Tijdens het rijden kun je er toch niet bij, maar het is wel een lekker laag punt om iets zwaars in te hangen.
Prima plek voor een vouwslot bijvoorbeeld. En als de voordrager niet gebruikt wordt kan je daar bidonhouders kwijt.

Of onderaan geen bidon plaatsen maar gewoon een (stalen) fles met dop, bij een lege bidon schenk je dan het water daaruit over.
Ben ik nou een gekke henkie als ik het maar niks vind: zo'n fles of bidon onderaan je frame? Is het echt praktisch / noodzakelijk of meer het 'gevoel' dat je dan alle ruimte benut hebt?
Mijn eerste vakantie fiets, een Gazelle Vento T24 uit 2018. Hier op de foto in de Apennijnen in Toscane onderweg naar Rome afgelopen zomer.
Inmiddels ook maar de ortlieb tassen in het rood voor achterop er bij
20200817_131204.jpg
Vroeger reed ik als ik veel water mee wilde met twee drinkbussen achter het zadel. Met zo'n bidonhouderhouder ertussen https://www.buzaglo.nl/nl/minoura-bidon ... l-cp/a3588

1,5 liter stabiel onder handbereik, was nu ik er over nadenk eigenlijk best optimaal. Eens kijken waar dat ding is gebleven.

Polariteit schreef:
do 10 jun, 2021 07:16
Grootste verschillen tov mijn vorige bijdragen in dit topic: geen voortasssen,
oké, wat vind je fijner: deze propvolle achtertassen en een rol op de drager, of combi achter-/voortassen?
RoelE96 schreef:
do 10 jun, 2021 09:09
Mijn eerste vakantie fiets, een Gazelle Vento T24 uit 2018. Hier op de foto in de Apennijnen in Toscane onderweg naar Rome afgelopen zomer.
keurig nette fietsbel :D .

Wat voor voordrager gebruik je?
willem.m schreef:
do 10 jun, 2021 08:57
Ben ik nou een gekke henkie als ik het maar niks vind: zo'n fles of bidon onderaan je frame? Is het echt praktisch / noodzakelijk of meer het 'gevoel' dat je dan alle ruimte benut hebt?
Met een volledige frametas in de framedriehoek kan ik in die driehoek geen bidonhouders kwijt en vind ik de plek onder het frame wel handig voor m'n brandstoffles met spiritus.

Grandonneur schreef:
do 10 jun, 2021 09:18
Vroeger reed ik als ik veel water mee wilde met twee drinkbussen achter het zadel. Met zo'n bidonhouderhouder ertussen https://www.buzaglo.nl/nl/minoura-bidon ... l-cp/a3588

1,5 liter stabiel onder handbereik, was nu ik er over nadenk eigenlijk best optimaal. Eens kijken waar dat ding is gebleven.
En als je er ook nog een zadeltas ertussen kwijt wil dan kun je nog naar deze kijken:

https://www.verreweg.be/bikepack/woho/x ... -anti-sway

Wel opletten met hoe hoog je bidons komen, anders kun je er last van hebben tijdens het trappen. Ik gebruik Bottle Lowering Cages van King Cage.