Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 162 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
IMG_20200904_165128559.jpg
Wat een leuk forum is dit!

Ik stel fiets en mijzelf (M 1965) even voor. De fiets heb ik in 2008 gekocht ter vervanging van een mountainbike, omdat ik schelpenpaadjes toen leuker vond dan mtb-en. Deze zomer had ik opeens zin om met mijn dochter (11) een weekend met de tent op de fiets er op uit te gaan. Een oude bagagedrager paste er precies op, tassen gekocht, oud tentje mee (inmiddels vervangen, viel uit elkaar).
En wat was dat leuk! Door de Betuwe, de Veluwe op. Fluitend zat ze op haar schoolfiets, 50 kilometer lang. Voor ons een flinke tocht. 's Morgens bij de tent een eitje bakken, heerlijk!

Ik kijk uit naar het voorjaar om een volgende trip te maken. Ik denk aan een klein rondje Nederland. Misschien een stukje Denemarken, misschien Duitsland. Het is de vrijheid, de zelfstandigheid en het onderweg zijn wat me het meest aantrekt.
IMG_20200829_113210158.jpg
Welkom!
Tof dat jullie het samen zo naar de zin hebben gehad. Misschien voor je dochter een leuke lichtere fiets zodat het nog leuker wordt :wink: ?
fietsAr schreef:
zo 01 nov, 2020 19:21
Wat een leuk forum is dit!
Eens! zoveel hoofden, zoveel zinnen en daardoor wel zo dynamisch. en véél kennis.

fietsAr schreef:
zo 01 nov, 2020 19:21
Ik kijk uit naar het voorjaar om een volgende trip te maken. Ik denk aan een klein rondje Nederland. Misschien een stukje Denemarken, misschien Duitsland. Het is de vrijheid, de zelfstandigheid en het onderweg zijn wat me het meest aantrekt.
Genieten. Jullie hebben het helemaal begrepen :D .
Nederland (en de directe omgeving) heeft zó veel te bieden, dat gaat zeker goedkomen.
Met gepaste trots: WiND Cycleworks 56.
Het complete bouwproces meegemaakt van dichtbij.
_MG_3807.JPG
Hier komt de seattube op de bracket
_MG_3814.JPG
Frame aftekenen
_MG_3831.JPG
6 weken later ziet het er zo uit
_MG_39062.JPG
Complete fiets
wauw! prachtig!!
jwkeij schreef:
ma 02 nov, 2020 15:56
Met gepaste trots: WiND Cycleworks 56.
van harte. superclean fietsje man. en met lef.

Als ik vragen mag, wat is het argument geweest om een uniek exemplaar te laten bouwen?
WiND 19 is een aantal jaar geleden gestolen tijdens fietsvakantie. Mijn eerste én fijnste (weet ik nu) stalen frame.

De dag na thuiskomst direct een nieuw frame besteld, maar reed toch net niet zo lekker als de eerste.

Nu zelf de buizen en onderdelen besteld.
En waarom maatwerk? Omdat het kan.
Carbon komt er hier niet meer in. En als je dan toch staal wilt, waarom dan niet precies passend?🥳
Fraaaaaai!

Als je ze nou naast elkaar zet, wat zijn de verschillen tussen je twee Winden? Winds? ;)
Tussen nr 19 en 56? Zit werkelijk maar 3 cosmetische verschilletjes.

Gebogen mannetje, géén verlaagde seatstays en een extra bend in de seatstays voor net wat meer clearance. Verder identiek.
Plus de vork die er nu inzit komt uit mijn allereerste WiND en is nu voorzien van extra nokjes.
Het wordt nu wel tijd om je handtekening aan te passen naar Storm, of Winden :wink:
jwkeij schreef:
ma 02 nov, 2020 22:26
Tussen nr 19 en 56? Zit werkelijk maar 3 cosmetische verschilletjes.

Gebogen mannetje, géén verlaagde seatstays en een extra bend in de seatstays voor net wat meer clearance. Verder identiek.
Plus de vork die er nu inzit komt uit mijn allereerste WiND en is nu voorzien van extra nokjes.
Jammer dat mijn Engels zo slecht is :D maar wel een mooie fiets!
Petervd schreef:
ma 02 nov, 2020 23:32
jwkeij schreef:
ma 02 nov, 2020 22:26
Tussen nr 19 en 56? Zit werkelijk maar 3 cosmetische verschilletjes.

Gebogen mannetje, géén verlaagde seatstays en een extra bend in de seatstays voor net wat meer clearance. Verder identiek.
Plus de vork die er nu inzit komt uit mijn allereerste WiND en is nu voorzien van extra nokjes.
Jammer dat mijn Engels zo slecht is :D maar wel een mooie fiets!
Aan het percentage fietstermen in het Engels kun je zien waar iemand op het cool-board staat. 50% is het ultieme doel, zodat zowel Nederlanders als Engelsen het beiden niet kunnen volgen. jwkeij is dus heel erg cool. 8)
Afbeelding
jwkeij schreef:
ma 02 nov, 2020 22:26
Tussen nr 19 en 56? Zit werkelijk maar 3 cosmetische verschilletjes.
Was een goede keuze dus destijds :) En nu toch weer een beetje terug na de diefstal....

Maar naast Wind42 wel weer aardig anders toch? Staan ze al samen op de foto? ;)
Nee, nr 42 staat als los frame in de schuur. Fiets-spaarpotje is even leeg nu. :wink:
Nr 42 was een oversized frame met véél montagepunten en een dikke oversized, tapered vork.

Inderdaad weer terug naar 'af'.
Ps, al in de Lofoten gelegen? :D
@Leon Dank! Wist ik al. :wink:
Maar sommige Engelstalige fietstermen zijn toch aardig ingeburgerd? Zo niet makkelijk uit de context te halen..
jwkeij schreef:
di 03 nov, 2020 16:41
Nee, nr 42 staat als los frame in de schuur. Fiets-spaarpotje is even leeg nu. :wink:
Pfew, kan ik me voorstellen ja. Ga je er nog wel wat moois van maken in de toekomst...?

jwkeij schreef:
di 03 nov, 2020 16:41

Nr 42 was een oversized frame met véél montagepunten en een dikke oversized, tapered vork.
...want hier is het al verleden tijd ;)

jwkeij schreef:
di 03 nov, 2020 16:41

Ps, al in de Lofoten gelegen? :D
Heel even opgezet in het park. Tot er wel heel rap donkere wolken aan kwamen. Nu aan het kijken voor een behandeling tegen claustrofobie :lol:

Wel echt mooi licht materiaal zo'n Lofoten ULW, alleen om dat willekeurig wildkamperend in een bos neer te gooien moet ik nog wel even aan wennen.... denk dat 'ie z'n carrière bij mij gaat beginnen op nette grasvelden op campings tijdens groepsweekenden weg. En dat kan vast wel weer in de lente. Tot die tijd wordt het denk ik Akto deze winter, die nu wel als een kathedraal zo groot voelt ;)
jwkeij schreef:
di 03 nov, 2020 16:41
Nee, nr 42 staat als los frame in de schuur. Fiets-spaarpotje is even leeg nu. :wink:
Nr 42 was een oversized frame met véél montagepunten en een dikke oversized, tapered vork.
En wat ga je nu met die Lauf doen? Die past toch niet in de nieuwe Wind56, die straight 1 1/8" is? (28,6mm voor Leon)
Nog geen idee wat er met die Lauf gaat gebeuren... ligt al n half jaar in de schuur. :lol:
Mooie fiets hoor, Jan Willem!
Als ik weer eens door de Betuwe fiets mag ik hem dan eens komen bewonderen?
Perfectionist als je bent, mogen de spatborden wel wat getweakt worden! :D

Plak je er wel helicopter tape op voordat je hem vol hangt met tasjes?

Heel veel rijplezier gewenst.
RainbowLyricZeeuwsVlaanderen.jpg
test d.d. vrijdag 3 juli, zie:
BartO schreef:
vr 03 jul, 2020 22:01