Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 161 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Ik zie nog een spatbordje ;) Wel netjes verwerkt met de drager zo :)
Haha, ja klopt :D Gewoon een Dunlopje van €5 maar functioneert prima.
Stoere fiets!
Blijft een divers frame zo'n TM 2.6. =)

Welke bandbreedte heb je erin kunnen krijgen?

Nu alleen nog even de frametas wat pindakaas en spinazie geven om te groeien, en dan kan ook de bagagedrager er nog af en er een bikepacking zadeltas op. ;)
Dank voor de leuke reacties.

Voorband is een racing Ralph, achter een smart Sam. Beide 2.10 breed. Deze zijn ook nog verkrijgbaar in 2.25, maar of dat gaat met die noppen....kiele kiele. Big Ben 2.35 ging wel, zelfs met spatborden.

En de frametas mag nog ruimschoots groeien inderdaad :D
Velotraumer schreef:
za 24 okt, 2020 19:11
Deze zijn ook nog verkrijgbaar in 2.25, maar of dat gaat met die noppen....kiele kiele.
Ja de modder wil ook nog wel een beetje clearance hebben ;)

Je zou voorop ook nog naar een verende vork kunnen, het frame kan een vork met 80mm veerweg prima hebben. Op marktplaats een Rockshox Reba oid scoren, en dan zou je ook nog naar schijfrem voorop kunnen switchen.

Als je voor die schijfrem een Magura gebruikt kun je bij bepaalde types dezelfde remgrepen gebruiken als bij je HS33's. Voordeel is dat je geen prijzige naafdynamo erin hebt zitten, dus een 26 inch wiel met schijfrem compatible naaf hoeft gebruikt ook de wereld niet te kosten.
Moet je toch niet willen: een verende voorvork. Slurpt energie en gaat kapot op het slechtste moment.
Jurr schreef:
za 24 okt, 2020 20:15
Je zou voorop ook nog naar een verende vork kunnen...
Wie weet. Ik sluit niks uit, maar nu eerst dit weer eens proberen.
Mijn vakantiefiets is een Gazelle SPN 1, afgemonteerd met een voor en achter drager van Thule. Ik was er
eerst een beetje huiverig voor maar gaat best goed, je merkt wel dat de fiets er niet voor gemaakt is. maar je
moet het doen met wat je hebt als je voor de eerste keer op fietsvakantie gaat. 8) 8)

Bijlagen

Micky schreef:
zo 25 okt, 2020 18:11
Mijn vakantiefiets is een Gazelle SPN 1, afgemonteerd met een voor en achter drager van Thule. Ik was er
eerst een beetje huiverig voor maar gaat best goed, je merkt wel dat de fiets er niet voor gemaakt is. maar je
moet het doen met wat je hebt als je voor de eerste keer op fietsvakantie gaat. 8) 8)
Helemaal gelijk heb je, Micky!

Regelmatig staan op dit forum superdure fietsen met nauwelijks kilometers op de teller te koop, met als reden 'fietsvakanties zijn bij nader inzien niet iets voor mij'. Ook is het handig om eerst op een goedkope fiets te ervaren wat je in de praktijk nodig hebt.
Ik heb op deze fiets de LF 1 route gefietst. Deze trip was mijn eerste fietsreis in 2019. Ik heb dit jaar een mtb gekocht waar ik in 2021 mee door belgie en luxenburg ga fietsen. De mtb ga ik ook voorzien van thule dragers, om eens te kijken hoe het gaat om een beetje offroad- gravel te gaan rijden tijdens mijn fietsreis. Mijn streven gaat uit om in de toekomst op een santos 3+ te gaan rijden, maar haastige spoed is zelden
goed! €€€€ :lol:
Ik heb deze fiets een paar jaar geleden ook al eens geplaatst in dit topic, maar met de uitrusting die ik in de tussentijd heb vernieuwd mag ik hem best nog eens plaatsen vind ik zelf. :) Heel goed bevallen afgelopen zomer in en rond de Alpen!

Afbeelding
Mooi opgebouwd zo :)

Zitlap of een heel dun matje om de bovenbuis?

Of is het alleen een ballenbeschermer? ;)
Dankjewel! Om de bovenbuis zit een stuk radiatorfolie gewikkeld dat ik onder mijn luchtbed leg voor warmte-isolatie en bescherming. (De zitlap ligt tussen mijn tent en schepje op de achterdrager.)
Less is more.
Less is more.
Ik zie nog een overbodige voordrager, een loeizwaar vouwslot, een 2-liter colafles en vanalles op de bagagedrager, dat kan dus makkelijk nog veel minder!
Bert van Sprang schreef:
wo 28 okt, 2020 16:18
Ik zie nog ... een loeizwaar vouwslot
Volgens mij valt deze wel mee, niet veel zwaarder dan een ringslot.
Het zou zeker minder kunnen 🙂 Dit was voor mij afgelopen zomer (3,5wk) de sweetspot. Ik weer dat Bert maar een beetje aan het stangen is maar om mezelf toch ongevraagd wat te verdedigen:
Abus bordo lite vouwslot weegt geloof ik iets minder dan een halve kilo. Drie liter capaciteit voor water vind ik erg prettig aangezien ik alleen maar wildkampeer. De bidon aan de stuurpen bevat spiritus. Die zou ik op zich wel kleiner kunnen hebben maar ik vind het stom om een liter spiritus in de super te kopen en meteen de helft weg te moeten gieten.
De voordrager had eraf gemogen maar die wil ik soms voor een tripje samen met mijn vriendin gebruiken waarbij ik als pakezel voor spullen van ons beiden fungeer. Dan hangen er twee kleine voortasjes (8,5L) aan. Drager er tussendoor af en weer erop vond ik in ieder geval deze keer teveel gedoe. Doordat het monteren best een prutskarwei was, ben ik ook bang dat dit bij herhaling zou kunnen zorgen voor gestript schroefdraad van de nokjes.
kijk, weer een mooi voorbeeld van een niet-grote/dure-merknaam-fiets die bevalt/voldoet!
met wat voor wielen en banden rij je/zitten er op deze fiets en wat weeg je ongeveer?
groet, hoogframe
De standaard huismerk wielen; 32 spaken in gebuste dubbelwandige 13c velgen. Type naven weet ik niet. Erom liggen 32-622 Vittoria Voyager Hypers. (Eigenlijk te breed voor de erg smalle velgen maar ik voel ze niet omvouwen in de bocht.) Ik weeg 65 kilo.