Mr. Z schreef: ↑za 17 okt, 2020 00:44
Jouw voorkeur voor frame maten is kennelijk wat anders dan voor veel andere fietsers
Hoe heeft mijn voorkeur ermee te maken? Het is niet de eerste (en vast niet de laatste) keer dat er bij deze fietsen de vraag wordt gesteld of de maat wel juist is. Don't shoot the messenger.
Neem nu zelf MP even als bron (heb ik zojuist gedaan, om mezelf te checken). Staan véél Santossen op. En let op de fietsen waarbij bijvoorbeeld
-er veel spacers onder de voorbouw steken,
-de traditionele stuurpen ver uitsteekt,
-de vorkbuis onder de traditionele stuurpen ongezaagd is (spacers tussen het balhoofd),
-de verstelbare stuurpen erg ver omhoog staat gekanteld,
-er gebruik is gemaakt van een vorm van verhoger,
-er gebruik is gemaakt van een erg kort stuurpennetje,
-het zadel op het oog vrij hoog staat,
en dit zijn meestal gebruikte fietsen. Zonder enige uitzondering kan het stuur enorm lager (en amper hoger). Fietsen aangeboden als showroomfiets staan over het algemeen wél optisch netjes uitgevoerd. Vermoeden: om niet te lang uit te komen wordt vaak een kleinere maat gekozen (bekijk de geometrieën maar eens, mocht je daar oprecht interesse in hebben). Maar die is dan laag aan het balhoofd. Dus zeg ik op mijn beurt: als de fietsen nou eens wat korter gemaakt werden, en/of het balhoofd hoger, kon je veel mooier uitkomen.
Het bezwaar is praktisch niet zozeer dat het niet zal kunnen allemaal, maar dat je al snel ergens tegen de grenzen van verstelbaarheid aan zit. En dát kan niet de bedoeling zijn bij een fiets op maat.
(lijkt d'r op dat Santos zich richt op mensen met voorkeur voor een diepere gestrekte zit. Ik?

)