Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 158 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
IMG_6830.jpg
IMG_6814.jpg
IMG_6813.jpg
Inge1 schreef:
vr 16 okt, 2020 06:56
Nice! gave kleuren :)
Hi Inge, wat leuk een bericht van jou! We hebben jouw foto's van je Lamborghini en de Jeep fietsen uitvoerig bekeken en al je afwegingen om tot de juiste fiets te komen. Wat een genot om zulke mooie fietsen te kunnen kopen. Tot het laatst hebben we getwijfeld welke kleuren. Voor mij was Oranje duidelijk maar Charlie wilde eerst geel , toen toch groen omdat we die als leenfiets mee hadden en erg mooi was maar uiteindelijk de dag voor ze gespoten werden toch geel gekozen. Echt te gek en ook door jou opemrkingen en verhalen onze namen erop laten zetten. Kun je zien wat je teweeg brengt.

Wat ik het grappigste vind waar ik naast natuurlijk de geweldige fiesten zo enthousiast over ben is de usb aansluiting op het stuur in combinatie met de forumlader. Geweldig. Met bijna lege telefoon vertrekken en een middag fietsen/navigeren en ik kom terug met geheel opgeladen telefoon en nog buffer in de fiets. Echt fantastisch. Had vele verhalen gehoor dover de formslader maar dit werkt zo ontzettend goed. Heb pas 200 km gefietst maar toch nu al zo enthousiast. heb zo'n heel kort 20 cm lightning kabeltje gekocht (Xtorm (A-Solar) Lightning USB Kabel 0,2 meter) Hoe zijn jou ervaringen wat dat betreft.
Wilhelmus13 schreef:
vr 16 okt, 2020 09:21
Hi Fedor, rekje is superstevig. Heb lang gezocht omdat ik er niet van hou om met voortassen te rijden en wild egewoon een minimalistisch rekje dat toch heel stevig is. Bleek deze toch van Racktime te bestaan. Ik gebruik dit altijd om onze tent voorop te plaatsten.
Volgens Racktime zouden er maar max 50mm banden (en spatbord max 60mm) tussen passen maar jullie hebben bredere banden schat ik.. genoeg marge nog?
Altijd leuk iemand te kunnen inspireren :) - Fijn dat mijn draadje jullie geholpen heeft bij het maken van keuzes. Hoop de fietsen en jullie bij BeagleBikes ergens in de nabije toekomst te treffen.

ook ik ben door jullie geïnspireerd - heb aan Jorma gevraagd om als het kan spacers in de vlag kleuren te bestellen - net als jullie.

Forumslader is inderdaad super fijn!
Hi Fedor, dit is de Racktime Topit Evo voordrageren wij hebben 28 inch 55 mm Schwalbe Allmotion banden

Fedor schreef:
vr 16 okt, 2020 11:30
Wilhelmus13 schreef:
vr 16 okt, 2020 09:21
Hi Fedor, rekje is superstevig. Heb lang gezocht omdat ik er niet van hou om met voortassen te rijden en wild egewoon een minimalistisch rekje dat toch heel stevig is. Bleek deze toch van Racktime te bestaan. Ik gebruik dit altijd om onze tent voorop te plaatsten.
Volgens Racktime zouden er maar max 50mm banden (en spatbord max 60mm) tussen passen maar jullie hebben bredere banden schat ik.. genoeg marge nog?
Wilhelmus13 schreef:
vr 16 okt, 2020 09:48
Afbeelding
Ik ga d'r spontaan van zingen. :)

Carl
Carl schreef:
vr 16 okt, 2020 12:41
Wilhelmus13 schreef:
vr 16 okt, 2020 09:48
Afbeelding
Ik ga d'r spontaan van zingen. :)

Carl
En dan hoef je toch niet te twijfelen over de kleur! Groen staat er absoluut niet bij!
Wilhelmus13 schreef:
vr 16 okt, 2020 09:48
IMG_6830.jpgIMG_6814.jpgIMG_6813.jpg
Inge1 schreef:
vr 16 okt, 2020 06:56
Nice! gave kleuren :)
Erg fraaie kleurencombi... hierbij de onze...😬
BF82EB8D-8597-4631-9691-C0253E2AA3CE.jpeg
Erg veel plezier ermee!
Dat in die jaren nog niemand van de sales van Santos aan de development van Santos heeft kunnen duidelijk maken dat de frames per framemaat gemiddeld 2cm korter mogen en de balhoofbuis gemiddeld 2cm hoger kan. Dikke credits voor de design en de marketing van Santos dat ze er nog zó lang mee weg weten te komen.

Zonde want het zijn zulke goede fietsen.
Afbeelding


Hier die van ons, mat oranje vind ik een erg mooie kleur :wink:

Grandonneur schreef: Dat in die jaren nog niemand van de sales van Santos aan de development van Santos heeft kunnen duidelijk maken dat de frames per framemaat gemiddeld 2cm korter mogen en de balhoofbuis gemiddeld 2cm hoger kan. Dikke credits voor de design en de marketing van Santos dat ze er nog zó lang mee weg weten te komen.

Zonde want het zijn zulke goede fietsen.
Jouw voorkeur voor frame maten is kennelijk wat anders dan voor veel andere fietsers :wink:
Wat ik nu doe is heel sociaal onwenselijk. Ik ben oprecht blij dat jullie blij zijn met jullie nieuwe fietsen. In het kader van vrije meningsuiting. Ik hoop niet van de polarisatie: Ik vind alle 3 hierboven geplaatste fietskoppels ongelooflijk lelijk, maar dat is volstrek irrelevant! Confronterend hoe smaken verschillen, maar dat is juist zo leuk aan de fietsers van deze wereld. Heel veel fietsplezier!
Grandonneur schreef:
vr 16 okt, 2020 23:20
Dat in die jaren nog niemand van de sales van Santos aan de development van Santos heeft kunnen duidelijk maken dat de frames per framemaat gemiddeld 2cm korter mogen en de balhoofbuis gemiddeld 2cm hoger kan. Dikke credits voor de design en de marketing van Santos dat ze er nog zó lang mee weg weten te komen.

Zonde want het zijn zulke goede fietsen.
Ik ben esthetisch al geen Santosfan, maar daar snap ik inderdaad geen snars van. Ik vind het een belediging van de koper en onbegrijpelijk dat ze ermee wegkomen. Als ik op de weg kijk zijn er heel veel Santossen verkocht dit jaar.
Misschien omdat ze ze gewoon mooi vinden :D
:oops: Ja, blijkbaar.
Mr. Z schreef:
za 17 okt, 2020 00:44
Jouw voorkeur voor frame maten is kennelijk wat anders dan voor veel andere fietsers :wink:
Hoe heeft mijn voorkeur ermee te maken? Het is niet de eerste (en vast niet de laatste) keer dat er bij deze fietsen de vraag wordt gesteld of de maat wel juist is. Don't shoot the messenger.

Neem nu zelf MP even als bron (heb ik zojuist gedaan, om mezelf te checken). Staan véél Santossen op. En let op de fietsen waarbij bijvoorbeeld

-er veel spacers onder de voorbouw steken,
-de traditionele stuurpen ver uitsteekt,
-de vorkbuis onder de traditionele stuurpen ongezaagd is (spacers tussen het balhoofd),
-de verstelbare stuurpen erg ver omhoog staat gekanteld,
-er gebruik is gemaakt van een vorm van verhoger,
-er gebruik is gemaakt van een erg kort stuurpennetje,
-het zadel op het oog vrij hoog staat,

en dit zijn meestal gebruikte fietsen. Zonder enige uitzondering kan het stuur enorm lager (en amper hoger). Fietsen aangeboden als showroomfiets staan over het algemeen wél optisch netjes uitgevoerd. Vermoeden: om niet te lang uit te komen wordt vaak een kleinere maat gekozen (bekijk de geometrieën maar eens, mocht je daar oprecht interesse in hebben). Maar die is dan laag aan het balhoofd. Dus zeg ik op mijn beurt: als de fietsen nou eens wat korter gemaakt werden, en/of het balhoofd hoger, kon je veel mooier uitkomen.


Het bezwaar is praktisch niet zozeer dat het niet zal kunnen allemaal, maar dat je al snel ergens tegen de grenzen van verstelbaarheid aan zit. En dát kan niet de bedoeling zijn bij een fiets op maat.

(lijkt d'r op dat Santos zich richt op mensen met voorkeur voor een diepere gestrekte zit. Ik? :))
Het ding is al op leeftijd, maar toch maar een filmpje gemaakt van mijn ligfiets:

@Grandonneur:
Er zijn wel meer merken met dit probleem hoor. Het is daarnaast ook een cultuurprobleem. Fietsmetingen komen uit de racerij en fietsenmakers komen daar maar heel slecht vanaf, zelfs na generaties. Aan de kant van de klant is er ook een probleem: men wil graag een sportieve fiets om sportief te fietsen, maar de fysieke en mentale leeftijd gooit roet in het eten. De fiets blijkt daarom vaker te lang en laag dan andersom.
Wanneer ik zo’n fiets zie met veel spacers of een verstelbaar stuur wat extreem omhoog staat vraag ik me altijd af hoe dat uiteindelijk gekomen is. Heeft de dealer dit geadviseerd of heeft de dealer dit juist afgeraden maar heeft de klant zijn zin doorgedreven ondanks het negatieve advies. En moet je als fabrikant of dealer nee zeggen als de klant perse iets wil wat esthetisch niet mooi is? Ik kan me voorstellen dat een fabrikant (het merk is niet belangrijk hier) of een dealer pas nee zegt als iets onveilig wordt. Op de site van Christophorus is ook wel eens een stevige discussie geweest over dit onderwerp, misschien kan Michiel de link plaatsen.
Leon schreef:
za 17 okt, 2020 09:25
@Grandonneur:
Er zijn wel meer merken met dit probleem hoor. Het is daarnaast ook een cultuurprobleem. Fietsmetingen komen uit de racerij en fietsenmakers komen daar maar heel slecht vanaf, zelfs na generaties. Aan de kant van de klant is er ook een probleem: men wil graag een sportieve fiets om sportief te fietsen, maar de fysieke en mentale leeftijd gooit roet in het eten. De fiets blijkt daarom vaker te lang en laag dan andersom.
Het is mijn ervaring (met racefietsen) dat het gemakkelijker is om een sportieve geometrie wat meer rechtop te zetten, dan een slome geometrie sportief te maken.

Dat je op MP etc. massa's fietsen vindt met een spacertorentje etc., verbaast me niet echt.
Het lijkt me plausibel dat mensen die fietstochten eigenlijk toch wat te vermoeiend vinden, in hogere mate fietsen kopen met (na afstelling) een stadshouding.
Senior2 schreef:
za 17 okt, 2020 10:00
Wanneer ik zo’n fiets zie met veel spacers of een verstelbaar stuur wat extreem omhoog staat vraag ik me altijd af hoe dat uiteindelijk gekomen is.
Er is bijna geen enkele activiteit waar je je armen langdurig op druk belast. Het is dan ook logisch dat beginnende fietsers snel last krijgen van pijnlijke polsen en als reactie het stuur van hun fiets hoger zetten. Tijdens korte gemakkelijke ritten merk je overigens weinig van de nadelen van een te hoog stuur, zijnde meer belasting van rug en zitvlak en slecht kracht kunnen zetten.

Het artikel dat je zoekt is de de warrige wereld van framematen en het is hier al meermaals vermeld.
bdr schreef:
za 17 okt, 2020 13:25
Senior2 schreef:
za 17 okt, 2020 10:00
Wanneer ik zo’n fiets zie met veel spacers of een verstelbaar stuur wat extreem omhoog staat vraag ik me altijd af hoe dat uiteindelijk gekomen is.
Er is bijna geen enkele activiteit waar je je armen langdurig op druk belast. Het is dan ook logisch dat beginnende fietsers snel last krijgen van pijnlijke polsen en als reactie het stuur van hun fiets hoger zetten. Tijdens korte gemakkelijke ritten merk je overigens weinig van de nadelen van een te hoog stuur, zijnde meer belasting van rug en zitvlak en slecht kracht kunnen zetten.

Het artikel dat je zoekt is de de warrige wereld van framematen en het is hier al meermaals vermeld.
Dat iemand een verstelbaar stuur anders zet, daar kan ik inkomen, want daar koop je zo’n verstelbaar stuur voor. Dat fietsers zelf extra spacers toevoegen lijkt me minder voorkomen, vooropgesteld dat dat ook nog eens mogelijk moet zijn. Met hoger zetten van een verstelbaar stuur bedoel ik trouwens niet het hele stuur maar de hoek veranderen zodat het stuur hoger komt. Als zo’n verstelbare voorbouw min of meer rechtop wordt gezet gaat dat m.i. ten koste van de stabiliteit.