Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 157 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Jurr schreef:
vr 02 okt, 2020 10:37
Rij je dat ook met je Koga? (-:
Dat zou denk ik prima kunnen, maar dan niet in wedstrijdverband ;) en de push-a-bike stukken worden wel wat zwaarder dan.

Kom graag in de Vulkaneifel, maar dan wel op een relaxtere manier. Het grootste deel van de route van de marathon is te doen op een stevige gravel- of trekkingbike (dikkere banden wel aanbevolen want het kan hobbelig zijn).
Bert van Sprang schreef:
vr 02 okt, 2020 11:15
Een tweedehands stuur om vervolgens met 70km/h af te dalen zou mijn optie niet zijn. Sowieso zijn dit soort snelheden niet verstandig. Al te vaak gevaarlijke situaties meegemaakt: toch een auto uit straatje van rechts hoewel ik op een voorrangsweg reed, toch een tegemoetkomende auto terwijl ik dacht dat de weg helemaal vrij was, klapband voor door oververhiite velgen (remblokje op, metaal op metaal :D ) en dit jaar bij een fietscollega over 50 cm losgescheurde velgrand met klapband tot gevolg.
Nieuw topic openen met afdalingsavonturen? Ik heb er ook nog wel een paar! :shock:
Huib2 schreef:
vr 02 okt, 2020 12:21
Nieuw topic openen met afdalingsavonturen? Ik heb er ook nog wel een paar! :shock:
Kom maar op :)

Foto's van de desbetreffende afdaling (van de weg dan want bij het dalen zelf moet je je handen aan het stuur houden ;)) zijn natuurlijk ook welkom :)

En er zijn natuurlijk leuke dashcams voor op het stuur tegenwoordig :)
Fedor schreef:
vr 02 okt, 2020 12:36
Huib2 schreef:
vr 02 okt, 2020 12:21
Nieuw topic openen met afdalingsavonturen? Ik heb er ook nog wel een paar! :shock:
Kom maar op :)
Done!
Fedor schreef:
vr 02 okt, 2020 09:07
Wel merk fiets is het ook alweer wat je hebt? Met 70km/h afdalen, dan moet de fiets wel een veilig gevoel geven :). Een lange wielbasis scheelt al heel veel wat dat betreft.
Salsa Fargo 8)
Je hebt daar toch Gevenalle shifters op?
Bevallen die eigenlijk?
Geen foto maar een video van mijn fiets + uitrusting, misschien heeft iemand er wat aan:

Leuk zo'n filmpje!

Die heette toch Trekking Comfort vanwege de verende voorvork, of zat die vaste er al in bij de tweedehands aanschaf?

En schijfremmen zijn ook mogelijk op het frame toch?
Jurr schreef:
wo 07 okt, 2020 19:52
Leuk zo'n filmpje!

Die heette toch Trekking Comfort vanwege de verende voorvork, of zat die vaste er al in bij de tweedehands aanschaf?

En schijfremmen zijn ook mogelijk op het frame toch?
Klopt, er zat een verende voorvork op maar die heb ik vervangen door een Kinesis vaste voorvork. Voor schijfremmen is het frame niet speciaal voorbereid.
De tovenaar schreef:
wo 07 okt, 2020 20:06
Voor schijfremmen is het frame niet speciaal voorbereid.
Dan ben ik daarmee vast in de war met de STR-02, die je net als deze niet zoveel ziet. (-:
jwkeij schreef:
za 03 okt, 2020 10:18
Je hebt daar toch Gevenalle shifters op?
Bevallen die eigenlijk?
Ja, heel goed, nu dik een jaar mee gefietst door weer en wind, prima spul!
Onze Oranje & Gele spiksplinternieuwe Santos TravelMaster 3+ net opgehaald in Utrecht bij Beagle Bikes.
We zijn van plan hier nog heel veel vakantiefietskilometers mee te maken. Volgend jaar hopelijk de Camino El Cid dwars door Spanje die dit jaar vanwege corona is uitgesteld. Graag ergens onderweg tot ziens! Wilhelmus & Charlie
IMG_6810.jpg
Lekkerrrr... :) Veel fietskm's en -plezier gewenst.

Racktime rekje een beetje stevig? Ik denk er om dezelfde aan te schaffen...
Wilhelmus13 schreef:
do 15 okt, 2020 20:32
Onze Oranje & Gele spiksplinternieuwe Santos TravelMaster 3+ net opgehaald in Utrecht bij Beagle Bikes.
Heel veel fietsplezier gewenst ermee! Kleuren goed bij elkaar. :)

Groetjes,

Carl
vele mooie en gezonde kilometers :D
Nice! gave kleuren :)
@Wilhelmus13: Waarom eigenlijk geen spatborden (jullie fraaie fietsen zijn verder geheel compleet zo te zien)? Voor specifieke tochten zou je ze kunnen verwijderen.

Ik snap voor off-road dat zonder erg handig is (en het scheelt wat gewicht/weerstand, plus het staat goed ;)) maar hier is het nu oogsttijd en ik ben nu weer heel blij dat ik ze heb.

Eén tocht zonder en ik zat onder ;) (was ff op een racefiets)
Fedor schreef:
do 15 okt, 2020 21:08
Lekkerrrr... :) Veel fietskm's en -plezier gewenst.

Racktime rekje een beetje stevig? Ik denk er om dezelfde aan te schaffen...
Hi Fedor, rekje is superstevig. Heb lang gezocht omdat ik er niet van hou om met voortassen te rijden en wild egewoon een minimalistisch rekje dat toch heel stevig is. Bleek deze toch van Racktime te bestaan. Ik gebruik dit altijd om onze tent voorop te plaatsten.
Op onze oude Gazelle's had ik zo'n freeload rekje (later overgenomen door Thule) deze was iets breder en dus stabieler om iets op te plaatsen. Deze is iets smaller maar gewoon goed vastsjorren dan gaat het prima. Maar goed onze eerste campingfietsrit moeten we nog gaan maken.
Fedor schreef:
vr 16 okt, 2020 08:34
@Wilhelmus13: Waarom eigenlijk geen spatborden (jullie fraaie fietsen zijn verder geheel compleet zo te zien)? Voor specifieke tochten zou je ze kunnen verwijderen.

Ik snap voor off-road dat zonder erg handig is (en het scheelt wat gewicht/weerstand, plus het staat goed ;)) maar hier is het nu oogsttijd en ik ben nu weer heel blij dat ik ze heb.

Eén tocht zonder en ik zat onder ;) (was ff op een racefiets)
Fedor je hebt helemaal gelijk. Fietsen zijn helemaal compleet naar onze wensen samengesteld. Wij fietsen al jarenlang zonder spatborden maar blijkt nu hadden van boven dichte bagagerekjes (Freeload - nu overgenomen door Thule) Eerste ritje door de regen kwam ik er direct achter dat het toch anders fietsen is met open bagagerekjes. We maken binnenkort een afspraak om toch paar kleine aanpassingen te doen en daar horen ook de spatborden bij. Zelfs Charlie is ook om, zij rijdt al haar hele leven zonder spatborden maar wil nu toch ook de spatborden. Zijn trouwens prachtig de nieuwe zijn speciaal extra breed voor de brede banden die we erop hebben zitten. Fijne dag! Wilhelmus
Wilhelmus13 schreef:
do 15 okt, 2020 20:32
Onze Oranje & Gele spiksplinternieuwe Santos TravelMaster 3+ net opgehaald in Utrecht bij Beagle Bikes.
Mooie combo zo, erg smaakvol!
Santossen met véél spacers op de vorkbuis, dat zie je vaak, hoop niet dat jullie nog hoger willen (gezien de overlengte op de kabels van vooral Charlie d'r fiets..).