Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 132 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
‘Even over één strookje rammelen’ is wel compleet anders dan 27 stuks. Moet zeggen dat die 27 relaxter ging dan in 1 hier in Nederland.
F818E28D-F1EE-494B-9292-E398E95DC875.jpeg
A2ABDFD4-3496-447A-BD74-A0343D4FFA73.jpeg
Paar kleine dingetjes nog ( ik mis nog een voorderalleur, iets met een trapas van 125mm en dat kan een standaard Shimano niet handelen ) de H-bar moet nog ingewikkeld worden met stuurlint en ik vergeet vast nog wel wat.
jwkeij schreef:
za 23 jun, 2018 13:47
PeterFokkinga schreef:
di 19 jun, 2018 23:50
Afbeelding
WAT een prachtfiets! :D
Wat voor rekje zit hier voorop?
Door Marten zelf gemaakt. De pootjes naar beneden zitten met boutjes vast aan het rek, dus je kunt het rekje wat compacter maken als je het voor transport in trein/vliegtuig van de fiets zou halen.
Gave fiets Shadow.
Vraagje, waarom zit er een stuur achter je zadel?
Marco Meijerink schreef:
vr 06 jul, 2018 10:15
Gave fiets Shadow.
Vraagje, waarom zit er een stuur achter je zadel?
Voorbereiding voor tandem-functie. Fiets is er lang genoeg voor :wink:
Aha, thanks voor t antwoord, Peter!

@ Shadow: Wat een brute bak, zeg! :shock: Geweldig.
Marco Meijerink schreef:
vr 06 jul, 2018 10:15
Gave fiets Shadow.
Vraagje, waarom zit er een stuur achter je zadel?
Ik gok voor kleine bijrijder(s). Lijkt mij een ideale fiets, zeker met kids als je toch meer bagage moet meenemen.
Zo had ik mijn Ogre even geleden opgetuigd:
Surly front rack met twee back rollers, tentje bovenop de drager en een revelate Sweetroll aan het stuur.
De bijlage ogre.jpg is niet meer beschikbaar
En in mijn eentje met mijn Kinesis Tripster gravelracer: dezelfde Sweetroll, Carradice en Ortlieb frametas.
kinesis.jpg
Marco Meijerink schreef:
vr 06 jul, 2018 10:15
Gave fiets Shadow.
Vraagje, waarom zit er een stuur achter je zadel?
Dan kan de kleine jongen of meid mee achterop, onze zoon is 4 en kan net zelf fietsen, als ie moe is laad ik z’n fiets in de tas en kan ie achterop. Onze dochter is 1,5 en die is er nog niet aan toe, die zit meestal bij moeders achterop de Ute;
D7E95EF1-9F4D-4AA5-993B-34E16F148A4F.jpeg
Waar op ook zo’n stuur 8)
bdr schreef:
di 05 jun, 2018 14:33
Fietsvriend schreef:
ma 21 mei, 2018 20:07
Afbeelding
Mijn fietsvriend (met precies dezelfde fiets, maar andere tassen) en ik zijn zeer tevreden over het comfort van het stalen frame (carbon vork) en de 105-shimano groep (48x32, 11-36).
Waarom hebben jullie voor een zelfgebouwde versie gekozen op basis van het losse frame (de pro-module) ipv van voor de witte variant met 105 groep?

De 48-32 crank is toch van PraxisWorks, niet van Shimano? Die maken toch alleen een 53-39, 52-36, 50-34 en 46-36?
Crank is van FSA. We hebben voor het pro-module frame gekozen omdat we het iets anders hebben opgebouwd (met name andere wielset, standaard set is erg zwaar) en omdat er een andere zadelpen bij zat (en ik vind het frame mooier de dan lichtgroene, niet wit).
Fietsvriend schreef:Hij is geslaagd voor de eerste test, mijn Specialized Sequoia (de voorste op de foto). Dat het een te gekke graveller is, wist ik al. Dat ie een perfecte aanhangfietstrekker is, had ik ook al mogen ervaren. En sinds dit weekend weet ik dat ie ook niet vies is van een korte vakantie met bepakking.
Handig om met je vriend dezelfde fiets te kopen, kan het niet aan de fiets liggen als een van de twee achterblijft of juist sneller gaat. Leuke fietsen, dat ze maar veel gravel mogen zien!

Wat is die constructie die onder het zadel zit?

Een soort vering in de zadelpen. Geeft daardoor iets mee. Even wennen in het begin, maar werkt prima.
Onze zoon is uit zijn Islabike Beinn 26" small gegroeid...

In een Kona Dew Deluxe hebben we een waardige opvolger gevonden. En nu hopen dat hij er een jaartje of 4 mee kan doen, dus als net 11-jarige niet teveel groeispurten achter elkaar krijgt.

Na onze fietsvakantie naar Denemarken gaat hij nog één à anderhalve week met zijn 20-jarige broer op fietsvakantie en heeft hij wellicht de voortassen ook nodig. Daarom op marktplaats een 2e hands lowrider op de kop getikt en op de fiets gemonteerd.
Hij wil graag een voetbal en een grote knuffel (als hoofdkussen) meenemen, dus we gaan eens zien hoe de setup met tassen gaat worden.

Trots op z'n mooie fiets is hij in ieder geval wel!

image.jpeg
Eerder al gezegd - mooie fiets en nu helemaal af. Ik wil wel een tip geven; mijn vrouw heb ik recent een Kona Ute voor gekocht (foto paar posts hierboven) en met onderhoud viel me op dat de lagers standaard niet echt royaal in het vet zitten en dat ze veels te strak stonden. Deze wielen ( zo te zien heb je dezelfde ) zijn trouwens ook niet super goed afgedicht, dus als er mee in weer en wind gereden wordt wel ieder jaar de naven open, schoonmaken en van nieuw vet voorzien.
Dank je voor deze bruikbare tip!

Hoewel de fiets niet voor naar school gebruikt gaat worden en het met weer en wind daardoor wel mee zal vallen, wel een goede reden om de fiets in het najaar of de winter goed na te lopen en met name de naven schoon te maken en van nieuw vet te voorzien.

De bedoeling is dat de fiets een tijdje mee moet gaan en t.z.t., als onze zoon er uit gegroeid is, weer in goed onderhouden staat verkocht wordt.
Graag gedaan, een paar nieuwe conussen en kogels kost je 10 euro per wiel ofzo dus mocht er wat zijn dan valt het allemaal wel mee.
Van mijn kant ook een keertje een foto van onze fiets.

Deze heeft ons inmiddels in de paar maanden dat hij van ons is al erg veel plezier bezorgd.
Tandem.JPG
voor ons een ideale oplossing om het krachtverschil op te vangen. en we komen overal prima, ook in Engeland waar de wegen zonder haarspeldbochten omhoog gaan.
Mooie fiets! Rohloff naaf?
Ja Rohloff inderdaad, ideaal! ruim voldoende klein en groot verzet (tot 33% helling gehad)
verder dus een Pedelpower crossroad 26.
Ik kende het merk niet maar erg mooie fiets :D
Ik snap nu ook hoe ik foto's kan plaatsen. :D
Velotraum Speedster.

Afbeelding
Heel fraai die Velotraum. Sportief en toch zeer degelijk.

Omgeving is uiteraard ook niet te versmaden.