door
jeroenh » ma 09 apr, 2018 11:29
Mijn laatste aanwinst, een Salsa Casseroll eind november aangeschaft via MP, maar nu pas ertoe gekomen om in te richten naar mijn wensen:
Bedoeld als lichte en snelle tourer/randonneur, hopen dat hij minder zwabbert met wat lading dan de Panasonic die ik eerst hiervoor bedacht had...
Tot nu toe (nog niet heel veel erop gereden) een bijzonder fijne fiets, en inderdaad behoorlijk licht in gewicht! Meestal zal ik hem met een kleinere Carradice tas gebruiken (Barley 9L), voorrekje heb ik er ook nog bij, maar dat moet nog eens gemonteerd worden of misschien ook wel niet nodig.
Dura Ace 9sp onderbuisshifters en naven, Ultegra triple crank, Nitto 135 randonneurstuur, Fizik zadel (wordt wrsch vervangen door Brooks Professional), Zoom titanium zadelpen die ik nog had liggen, stuurpen die wat omhoog gaat voor het comfort, Panaracer Pasela ProTite 35mm banden, Avid Shorty Ultimate remmetjes. Die laatste vallen mij wat tegen, remkracht is een stuk minder dan v-brakes of magura's, maar vooral dat gegil is verschrikkelijk

, en het is mij nog niet gelukt om dat volledig weg te krijgen (een bel heb je dus niet echt nodig

).
Heeft iemand daar nog goede ideeën over misschien?
gr Jeroen