Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 123 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Inderdaad een mooie fiets. Met de Rohloff/riem combinatie is het plaatje echt af :wink:
dijken63 schreef:Blij met mijn Ferrari rode Avaghon.
Fietst heerlijk, afgelopen dagen getest in Zuid Limburg.
Was jij dat? :wink:
Mis je niet een normale bidonhouder? Met een bottle fix (http://www.m-gineering.nl/shopbidon.htm) kun je die monteren. Als de bidon op de zitbuis in de weg zou zitten kan het ook op de sloping bovenbuis. Mijn vrindi is daar tevreden mee en zij heeft ook een rode fiets met een mixte frame, zij het een VSF.
Daar ga ik eens naar kijken Leon.
Ik heb een petfleshouder boven en een bidonhouder onder op de buis. Past iig 2,5 liter in.
Afgelopen dagen al het water nodig gehad :lol:
Anja
Dennis1987 schreef:Wat is dat voor een zwart ding wat boven de bidon zit ?
Dat is idd een soort powerbank, die oplaadt aan de naafdynamo en die ik gebruik om o.m. mijn smartphone mee op te laden. Het gaat om een ZZing.
Bert van Sprang schreef:Kan je met deze Roadrunner en deze hoeveelheid bagage met losse handjes de berg af?
Dat heb ik nog niet durven proberen. Ik vrees dat “zonder handen” dan “zonder tanden” wordt. :D

Ik herinner me één keer dat ik het op vlakke ondergrond geprobeerd heb en dat ik het stuur snel weer vast had…
Dennis1987 schreef:Blijft bij jou die zadelstrop van Brooks wel heel ? Ik sloopte ze binnen een paar honderd kilometer. Misschien een teken dat ik te zwaar ben met mijn 96kg :lol
Heb daar geen last van en ik weeg niet veel minder dan 96 kg.
daulagari schreef: Het lijkt erop alsof je ruimte zat hebt om het spatbord meer ruimte te geven:
Afbeelding
Oeps, dat moest ‘het voorste spatbord’ zijn, heb ik ondertussen aangepast in de originele omschrijving.
daulagari schreef: Nog onderhoud gehad behalve ketting/tandwielen/remblokken?
Heb één keer de voorlamp moeten laten vervangen en dat is het zowat. Ik vind dat ik dus wel reden heb om er zeer tevreden over te zijn.
EnriceV schreef:Zet die stuurtassen ook maar in het lijstje van de verdachten. Veel kans dat het zonder stuurtas best te doen is, dat is althans mijn ervaring.
Mijn ervaring is hoe dan ook dat het mèt voor- en stuurtassen niet te doen is, die losse handjes. Zonder deze is het allicht een kwestie van oefening en een tamelijk vlakke ondergrond.

Sowieso, als ik een nieuwe zou kopen, zou ik ook in het duurdere segment gaan en vast met Rohloff en een aandrijfriem ipv ketting. Merk maakt me dan zoveel niet uit (Santos? Koga? We’ll see.)

Lieven
(Oeps, ergens verkeerd geklikt, dit bericht mag weg.)
Er is geen reden direct naar het duurdere segment te gaan, echter het frame van de roadrunner is net te licht (je duwt er zo een deuk in!) om met veel bepakking nog lekker te fietsen (vond ik).
De bagage reduceren is vast goedkoper dan een andere fiets kopen.
perik schreef:@Stadjer, wat een fiets! Erg fraai. Ik kende dit merk nog niet. Kun je iets vertellen over hoe je hier terecht bent gekomen, of dit een off-the-shelf fiets is of meer custom, etc. Ben benieuwd!
Ietwat late reactie. Ik ben net terug van een aantal dagen fietsen.

Ongeveer een jaar geleden is mijn zoektocht naar een nieuwe fiets begonnen. Een fiets voor plaatselijke ritten, maar vooral ook voor meerdaagse (offroad) ritten in- en naar o.m Scandinavie, IJsland, Schotland, etc. Belangrijkste criteria: breed inzetbaar, onderhoudsvriendelijk, degelijk. Daarnaast wilde ik een stalen frame, Rohloff met beltdrive en dropbar. Tikkeltje onconventioneel dus. Zodoende uitgekomen bij Shand. Na heel wat heen en weer gemaild te hebben, begin dit jaar definitief de knoop doorgehakt. Frame is 'standaard', geen aanpassingen nodig. Wat betreft afmontage wel het eea laten aanpassen.

Specs:
Columbus Niobium. TIG-gelast. Dunwandig, erg sterk (en stijf ivm beltdrive).
Rohloff beltdrive, Gebla box voor schakelen met de SRAM shifters
Hope TechXC/ Hope Pro4 voornaaf
SRAM Rival Hydraulisch, 180mm/160mm v/a
Vittoria Morsa 2.3/ Vittoria Mezcal 2.25
Salsa Cowchipper’s
Kleur: Fir Green mat, klein beetje metallic

Geometrie:
Afbeelding

Eerste 500 - 600 km's zitten erop. Fiets bevalt ontzettend goed. Maat is perfect. De Rohloff naaf moet nog even inlopen, maar merk weinig van inefficiency oid. De hydraulische remmen zijn geweldig, veel fijner dan mechanische remmen van bijvoorbeeld TRP of Avid. Schakelen met de SRAM shifters is (en blijft vermoedelijk) wat onwennig, behoorlijk zwaar ook.

Fotootje van vandaag (omgeving Hof van Twente)
Afbeelding
Afbeelding
Op vakantie met onze Pedalpower
Voordat ik de boel ging laten verbouwen, toch eerst maar eens de weg van de minste weerstand bewandelt en de achterdrager gewoon rechtstreeks aan het frame geschroefd. Zoals het eigenlijk ook gewoon hoort past het perfect. Een lekkere meevaller.

Dat extra padje was achteraf dus helemaal niet nodig.

Dank voor de tips. Zonder jullie opmerkingen had ik het nooit veranderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Errug mooi! Wat een plaatje... Veel veilige kilometers en veel plezier met je mooie Idworx.
Wat een groot achtertandwiel zie ik op de foto. Bijna net zo groot als je voortandwiel, lijkt het. Je hebt er een gewone Rohloff in? Welke verhoudingen in de versnellingen heb je nu met deze tandwielkeuze?
Iets zegt mij dat er geen rohloffnaaf in de fiets zit; dan zou je immers op 252 versnellingen uitkomen!
eigenlijk las ik het op de crank...
Hele mooie fiets!
aandegracht schreef:Wat een groot achtertandwiel zie ik op de foto. Bijna net zo groot als je voortandwiel, lijkt het. Je hebt er een gewone Rohloff in? Welke verhoudingen in de versnellingen heb je nu met deze tandwielkeuze?
35 tanden voor en 35 tanden achter. En een pinion. :wink:
De kogel is door de kerk, de nieuwe fiets is besteld!

Surly big dummy maat s
Rohloff speed hub
Idler kit van Terra cycles
Moloko stuur
24pack drager
Schwalbe ice spiker pro banden (komen er van de winter op)

Het is niet de lichtste fiets voor vakanties maar deze fiets is ook voor dagelijks gebruik gekocht. Boodschappen, naar werk/school, een volwassen persoon achter op gaat allemaal met dit ding en in de toekomst kan de gezinsuitbreiding ook mee achter op.

De fiets moet eind augustus begin september afgeleverd worden. Kan haast niet wachten
Leuk Lefse....veel plezier met de fiets. Wat fijn dat je tot een goed besluit bent gekomen. Nu lekker genieten.
Wat een mooie fietsen allemaal.

Hierbij mijn nieuwe groene degelijke duitser (Silkroad Tout Terrain) als vervanging voor de leuke Surly LHT (die dus nu te koop is). Het ziet er zwaar uit, maar ondanks staal, slot en dikke banden net 15 kg. En ben benieuwd hoe de schijfremmen bevallen op reis bevallen, in en rondom Amsterdam is het fijn.

Afbeelding
Ninse - ziet er goed uit - hoop dat hij net zo goed gaat bevallen :wink:

Lefse - klinkt goed die Surley. Ben benieuwd naar pics en rijervaring als je hem hebt.
Nog één week en ik fiets door Noorwegen voor mijn eerste fietsvakantie.
De voorbije weken de fiets alvast goed ingereden met wat mooie tochtjes.

Afbeelding

De fiets: Een tweedehands Koga Traveller