Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 122 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Kwijl Kwijl, mooi ding! :D
@Tom: klopt. Mocht je ook een voordrager willen, kan je evt. een stalen voorvork nemen.

Om onduidelijke redenen zijn de foto's in mijn vorige bericht verwijderd. Hierbij opnieuw:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leuk om er eentje in Nederland te zien! Mooi zeg!

Misschien wordt m'n volgende fiets wel een Shand...
rtimmers schreef:Mag ik vragen welke maat apidura zadeltas dit is en welke stuurtas dit is? Ik ben zelf namelijk ook van plan op soortgelijke manier te gaan fietsen

De zadeltas is van apidura, echt een toptas. https://www.apidura.com/ http://www.frametassen.nl/nl/category/apidura/
En het stuurtas is afkomstig via Alibaba, handig en goedkoop.
@Stadjer, wat een fiets! Erg fraai. Ik kende dit merk nog niet. Kun je iets vertellen over hoe je hier terecht bent gekomen, of dit een off-the-shelf fiets is of meer custom, etc. Ben benieuwd!
Mijn vakantiefiets waar ik al een jaar of acht tevreden mee rond rij, vorige en deze zomer naar Zuid-Frankrijk. Koga Roadrunner.

Belangrijkste nadeel: het voorste spatbord staat vrij dicht bij de band (of omgekeerd) waardoor offroad fietsen lastiger wordt, want dan durft modder e.d. wel eens geblokkeerd te geraken tussen spatbord en band en dan moet alle bagage eraf om het wiel eruit te halen en de modder te verwijderen...

Afbeelding

Afbeelding

Lieven
Wat is dat voor een zwart ding wat boven de bidon zit ?
Een accu lader/ powerbank volgens mij.
Kan je met deze Roadrunner en deze hoeveelheid bagage met losse handjes de berg af?
Blijft bij jou die zadelstrop van Brooks wel heel ? Ik sloopte ze binnen een paar honderd kilometer. Misschien een teken dat ik te zwaar ben met mijn 96kg :lol: Allhoewel ik wel als een zak aardappelen op het zadel blijf zitten als ik een verkeersdrempel neem. Waar zijn anders die veren in het zadel voor.
Als een zak aardappelen op je fiets blijven zitten komt je fiets en je ruggengraat niet ten goede.
M'n fietsen kunnen het makkelijk aan. Het kwam vooral de zadelstrop niet ten goede haha. M'n ruggengraat geen idee , ik ben nog jong gelukkig.
Als een zak aardappelen op de fiets zitten is een perfecte manier om je fiets op termijn te mollen. Leuke fietsen hebben nu ook weer niet zoveel marge in de constructie, anders zouden het van die lompe dingen worden. En zoals gezegd, voor jezelf is het ook niet goed.
livino/Lieven schreef:Belangrijkste nadeel: het achterspatbord staat vrij dicht bij de band (of omgekeerd) waardoor offroad fietsen lastiger wordt, want dan durft modder e.d. wel eens geblokkeerd te geraken tussen spatbord en band en dan moet alle bagage eraf om het wiel eruit te halen en de modder te verwijderen...
Het lijkt erop alsof je ruimte zat hebt om het spatbord meer ruimte te geven:
Afbeelding

Verder: mooie fiets!
Nog onderhoud gehad behalve ketting/tandwielen/remblokken?
Bert van Sprang schreef:Kan je met deze Roadrunner en deze hoeveelheid bagage met losse handjes de berg af?
Ik kan je garanderen dat dat niet gaat lukken!

Daarom hebben wij onze Koga Roadrunners ingeruild voor een paar stevige vakantiefietsen.

Zelfs op de vlakke weg ging het stuur onbedaarlijk zwabberen als je één hand los liet. Tijdens afdalingen in het Tecklenburgerland moesten we voorzichtig doen en gaven de fietsen ons een onveilig gevoel.

Een heel verschil met de fietsen die we nu hebben, een Koga Worldtraveller S en een Santos Travelmaster 3+, waarvan we in het voorjaar ervaren hebben dat deze fietsen écht geschikt zijn om mee op fietsvakantie te gaan. Op een afsteker op de Reitsma route van het Valdadige naar het Gardameer en de rit van Riva del Garda naar Mori gaven de fietsen geen krimp!

De Koga Roadrunners waren met lichte bepakking en vooral zonder bepakking hele fijne fietsen.

Ik vermoed dat het zwabberen in het stuur mede veroorzaakt werd door de vering in de voorvork, net onder het balhoofd.

Dit waren onze Koga Roadrunners

Afbeelding
Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben dat die vering de belangrijkste oorzaak was. Geveerde vorken zijn altijd wat minder stijf, en deze constructie in het balhoofd is denk ik nog erger. De oplossing is dan inderdaad ofwel een andere fiets of flink minder bagage. Dat laatste is natuurlijk goed mogelijk, ook als je gaat kamperen.
Zet die stuurtassen ook maar in het lijstje van de verdachten. Veel kans dat het zonder stuurtas best te doen is, dat is althans mijn ervaring.
Afbeelding

Blij met mijn Ferrari rode Avaghon.
Fietst heerlijk, afgelopen dagen getest in Zuid Limburg.

Anja
Kan ik me voorstellen. Mooie fiets.
Ziet er goed uit!