Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 105 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Onze eerste echte vakantiefiets..... Na verschillende MTB vakanties startent vanuit een hotel hebben we dit jaar besloten om ons deze tandem aan te schaffen. Dit jaar wat weekendjes erop uit om te wennen om met bagage te rijden. Volgend jaar dan eindelijk eens echt op fietsreis :)

Afbeelding
Mooi ding hoor! Kun je zoiets nu nog een beetje eenvoudig meenemen op het dak van een auto, eigenlijk?
Travelmaster schreef:Mooi ding hoor! Kun je zoiets nu nog een beetje eenvoudig meenemen op het dak van een auto, eigenlijk?
Vittorio maakt speciale dragers hiervoor. Ziet er handig uit.
Klopt, geen probleem :
Afbeelding

Mooie fiets!
Ik mag hopen dat je dan of langer dan gemiddeld bent of dat er iets van een kantelmechanisme in die imperiaal zit, anders moet je boven je macht tillen om niets te beschadigen.
Zekers, zie filmpje op de Vittorio website.
Afbeelding
Featuring Frank Groot himself.
Wellicht nu even weer OT: foto's van vakantiefietsen?
Nou O.K. dan . Hier mijn bijdrage ; Zo is mijn vernieuwde combinatie dan bijna klaar voor gebruik . ( voor vorige fiets - kar combinatie zie forumartikel ' vragen over een wat sportievere fiets ' )

Afbeelding

Tsja .. Het is ( wellicht niet ) een fiets ( die ) thuis ( hoort ) op een website die gedomineerd wordt door Topmerken als KOGA , SANTOS of IDWORKS maar zelf ben ik er heel tevreden over en verwacht ook veel van de fiets . Laten we het een gok noemen die gebaseerd is op een eerdere ervaring op een TREK . De voordelen van die fiets in een wat beter en hopelijk comfortabel jasje . Voor de nieuwsgierigen onder U die niet weten wat voor een fiets het is ; het is een Cannondale Scalpel ( ontdaan van z'n originele stickers )
Travelmaster schreef:Mooi ding hoor! Kun je zoiets nu nog een beetje eenvoudig meenemen op het dak van een auto, eigenlijk?
Dat kan ik voorlopig nog niet zeggen.... Hij gaat nu nog mee op de aanhangwagen.
Waarschijnlijk komt er in de nabije toekomst wel zo n victoria rekje aan
RUSOR : de antwoorden van de anderen waren al toereikend . En de 2 pers. fiets is naar mijn mening ook heel fraai . En je weet in ieder geval waar je nu weer voor kan gaan sparen ... ( en het is trouwens " Vittorio " geen Victoria )

Omtrent mijn post : . . . reacties bleven uit . . . :cry: En de foto in artikel " vragen over een wat sportievere fiets " : heb ik reeds verwijderd !
Afbeelding
Hahaha ... Fietsen in de kerk !
En je tocht met begeleidende verhalen is ook schitterend , veel plezier .
RUSOR schreef:Onze eerste echte vakantiefiets..... Na verschillende MTB vakanties startent vanuit een hotel hebben we dit jaar besloten om ons deze tandem aan te schaffen. Dit jaar wat weekendjes erop uit om te wennen om met bagage te rijden. Volgend jaar dan eindelijk eens echt op fietsreis :)

Afbeelding
Gefeliciteerd met deze fraaie tandem. Gewoon nieuwsgierig: nieuw of gebruikt gekocht? Als jullie zin hebben om kennis te maken met andere tandemrijders: rijd eens mee met een tocht van de Tandemclub. De agenda staat op http://www.tandemclub.nl/tandemtochten.

Bagage meenemen is simpel: gewoon vier 'achter'tassen plus een toptas gebruiken:
Afbeelding

Of als je - zoals wij - een hond meeneemt kun je kiezen voor de Bob Yak:
Afbeelding
Afbeelding

Eigenlijk mag ik de fiets nog niet mijn vakantiefiets noemen, omdat ik nog niet op fiets vakantie ben geweest. Het is nu mijn woon-werk verkeer fiets en hopelijk mag ik hem volgend jaar echt mijn vakantiefiets noemen. :D
Afbeelding
van Utrecht naar de middellandse zee.

Fiets Cannondale 3.0 roadrace series (25 jaar ongv.)

Stuur en zadeltas: alpkit, Framebag: xtreme
Een dagje fietsen telt ook mee op dit forum hoor.
Zo ziet mijn fiets eruit na 2 weekjes vakantie

Afbeelding
Molem schreef:Afbeelding
van Utrecht naar de middellandse zee.

Fiets Cannondale 3.0 roadrace series (25 jaar ongv.)

Stuur en zadeltas: alpkit, Framebag: xtreme
Hoi Molem, ziet er KISS (keep it stupid simple) uit! Had je ook nog een tent en kookgerei bij je? Of is dat alleen slaapzak en wat extra kleren?