Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 101 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Het is een tubus logo. En ja, het is een sportieve zit. Ik wilde de fiets gebruiken voor kortere onverharde vakanties. A la bikepacking eigenlijk. Eerst maar kijken of dit me bevalt, anders kan er nog wel een andere stuurpen op (is dat het goede nederlandse woord? Ik bedoel stem, maar dat is engels).

Bedankt voor de reacties!
Gaaf ding. En ja, dat is een stuurpen ;-)
frank bueters schreef: Je zit inderdaad wel wat diep maar misschien heb je een jonge rug.
Ik rij vaak de lange afstanden met mijn handen in de drop van mijn drop bars. Dan zit je volgens mij nog dieper.
Good job done! Maar inderdaad een erg diepe zit.
Vandaag deze foto gemaakt in de duinen van Katwijk.
Afbeelding
NICE!
Onze duinen zijn inderdaad schitterend. Jammer dat die fiets het uitzicht beperkt :lol: !

Maar die fiets is wel mooi natuurlijk... heb een zwak voor TM's...!
Word tijd dat ik jou een keer tref op de Katwijkse boulevard :P
Mijn nieuwe fiets wil ik jullie, gezien alle juweeltjes die ik hier gepost zie, ook niet onthouden.
Het is een Snel Safari met Rohloff en kettingspanner.
Inmiddels heb ik er zo'n 400 km mee gefietst en de eerste servicebeurt achter de rug.
Decennialang heb ik met een derailleursysteem gefietst. Na lang aarzelen ben ik overgestapt op een Rohloffnaaf. Het bevalt me prima.

Afbeelding

Jan
Leuk om eens een Rohloff-in-vermomming te zien. Gek dat je zo'n kettingspanner niet vaker ziet; het lijkt me een veel eenvoudiger oplossing dan de ingewikkelde excenters en schuifpadden.
Goldenlion: als ik je fiets zie staan ga ik rondkijken:)!

Georg: tsja, die kettingspanner is optisch waarschijnlijk niet zo aantrekkelijk, én het is weer een extra dingetje in onderhoud. En bij een riem werkt-ie niet.
Staat mooi met de kettingspanner. Wel een nadeel dat je dan alsnog geen dichte kettingkast kan gebruiken. Erg mooi frame en kleur vind ik.
Vandaag bezig geweest met het 'eigen' maken van mijn nieuwe fiets en het opnieuw af- en bijstellen van de tassen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu maar kilometers maken en inrijden voor de zomervakantie :D
Gave fiets Jan veel plezier er mee.
Welke banden (breedte) zijn dat...? Zien er stoer uit!
Het zijn Schwalbe Big Ben banden van 60 mm breed, heerlijk comfortabel! :) En daarnaast rollen ze prima!
jannijm schreef:Vandaag bezig geweest met het 'eigen' maken van mijn nieuwe fiets en het opnieuw af- en bijstellen van de tassen:

Nu maar kilometers maken en inrijden voor de zomervakantie :D
Nog een echte bel , niet zo'n #$%@# ping ding die je alleen zelf hoort en deze Santos (denk ik is nl niet te zien) mag van mij op vakantie. Probeer nog wel de extra tas achterop thuis te laten, Wat je thuislaat is mooi meegenomen volgens Hans.
jannijm schreef:Het zijn Schwalbe Almotion banden van 60 mm breed, heerlijk comfortabel! :) En daarnaast rollen ze prima!
Hebbehebbehebbe!
Hoi Jannijn,
Is dat een (ring-)slot op je offrohler?
Ik heb er zelf ook één, maar doe het tot nu toe met een beugelslot, wat ik maar onhandig vindt. Als er dus een op de offrohler passend ringslot is, houd ik me aanbevolen.
@_peter_: extra tas bovenop is voor de tent. We gaan met gezin met zoontje van 6 op vakantie en zullen de ruimte dus wel nodig hebben :) Bel ga ik proberen...

@wibo: is een Abus Amparo 4850 ringslot. Deze is extra breed en past dus inderdaad wel op een Idworx Off Rohler.