Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 95 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Na 19 jaar moest ik helaas afscheid nemen van mijn Vittorio. Als gevolg van een heupfractuur (2 jaar geleden) kan ik mijn rechterbeen niet meer helemaal goed over het zadel tillen en over de horizontale framebuis stappen lukte ook maar beperkt. Leuke bijkomstigheid is dan wel dat ik van mezelf een nieuwe fiets mocht uitzoeken. Na het nodige onderzoek en gesprekken met verschillende leveranciers kwam ik uiteindelijk bij Marten Gerritsen terecht en dat klikte meteen. Hij heeft voor mij een aangepast frame ontworpen en gebouwd met een verlaagde bovenbuis zodat ik als dat nodig is ook aan de voorkant langs op kan stappen. Verdere onderdelen: Rohloff versnellingsnaaf met shifter op T-console, Nitto noodle 177, Son naafdynamo, Tubus dragers, Schwalbe Supreme 42mm en de onvolprezen Zefal HPX ;-).

Afbeelding
Op de eerste foto staat het stuur nog in z'n originele stand. Uiteindelijk heb ik één spacer verwijderd om toch iets dieper te zitten. Op de tweede foto staat de fiets in gebruik als werkpaard onderweg naar Frankrijk.
Afbeelding
Jammer van de reden dat dit nodig was (al is 19 jaar een mooie tijd), maar dit is weer een pracht fiets geworden. Gefeliciteerd. Bij jou moeten werkpaarden zo te zien wel erg hard werken. :D
Wim
Bij jou moeten werkpaarden zo te zien wel erg hard werken. :D
Hartelijk dank Wim. Wat betreft dat harde werken van het werkpaard: dat valt wel mee, het is maar waar je het mee vergelijkt. Tot 2 jaar geleden had ik ruim 100kg bij me (2 kinderen in de fietskar, kookspullen voor 10 personen, 5 stoelen en nog zo wat zooi) dan valt dit (ca. 40 kg) erg mee.
Lasse schreef:Marko, 2 keer nieuwe pedalen op een goede 2000km? Ongeluk of rommelpedalen?
De eerste rammelden al toen ik wegging (vorig jaar ergens in Frankrijk gekocht), de tweede set kwam van de Schauen und Kaufen in Gluckstadt en kostte 3,50. Die waren na 400 km al naar de gallemiezen (met precies dezelfde vorig jaar zonder problemen naar Sardinie gereden, overigens).
Zit nu iets op waarvan je de lagers kan stellen. Kostte 16 euro, maar dan heb je ook wat!
Mijn nieuwe fiets is binnen. Een santos travelmaster 2.8:

Afbeelding
Wat zijn die Santos'en toch mooi....
Hier is mijn nieuwe exemplaar. Ook TM 2.8

Afbeelding

Afbeelding
Mooi, maar staat je voorlicht niet wat teveel naar beneden?
Revanho schreef:Mooi, maar staat je voorlicht niet wat teveel naar beneden?
Klopt. Ik had 'm toen nog niet gebruikt/ Nu wel, wat komt er trouwens een bak licht uit die Son!
Zo, weer terug van m'n vakantie! Drie weken geleden een weekje Moezel. Hele week op camping Moezelhoogte gestaan. Neem die naam maar letterlijk, want dat is toch best een pittige klim als je vanuit het Moezeldal omhoog gaat, met bepakking en aanhanger met kind erin. Enkele kilometers met 9% was geen uitzondering. Enkele foto's van de set-up:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Genieten!! Zeker omdat de kleine man een speeltje achterin had waar Tour-de-France-achtige toetergeluiden uitkomen. Zeer motiverend in de klim!
Vandaag opgehaald :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Veel plezier ermee - ziet er goed uit. Leuk die paar rode accenten.
Speciale achterdrager?
Wim
Inge1 schreef:Veel plezier ermee - ziet er goed uit. Leuk die paar rode accenten.
Dank je wel, ben er zelf heel blij mee. Lang wachten wordt beloond. Dat zal jij ook merken. :)
Wim schreef:Speciale achterdrager?
Wim
Het is enkel een zijdrager van Tubus. De Minimal QL3 - http://www.tubus.com/product.php?xn=81
Afgelopen zomer weer een nieuwe fiets in ontvangst mogen nemen. Een Santos 4.29 mountainbike met Rohloff, tandriem, German-A Kilo verende voorvork en "Saint Christopher" bestickering. Het was weer genieten in IJsland met dit off-road fietsje.

Afbeelding

Afbeelding
Mijn nieuwe Avaghon S28.0 8)

Afbeelding
Mooie fiets Tim! Veel plezier ermee.
Tim_070 schreef:Mijn nieuwe Avaghon S28.0 8)
Ziet er goed uit, black is beautiful.
Veel plezier ermee Tim.
Tim_070 schreef:Mijn nieuwe Avaghon S28.0 8)
Mooie fiets! Zie ik heel smalle spatborden? Wat is dat voor merk/type? Werkt dat goed? (vandaag proberen)