Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 86 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Leuk dat mijn Ex fietsje heel Nederland heeft gezien ;) Ben trots op hem :D
AB schreef:Als fietstoerist gaat er maar weinig boven de lijn Kalenberg-Nederland-Muggenbeet-Dwargracht-Jonen, schitterend gebied, ook voor een singlespeed.
Heb je al eens een Camelbak in rugzak of frametas overwogen? Scheelt weer wat gewicht op je achterdrager. Kun je meteen ook je pompje en andere gadget aan je bovenbuis opbergen ;). Mooi retro lampje overigens, althans zo lijkt het op die kleine foto. En heb je genoeg handruimte voor je remmen met die stuurtas?
Het was één van de mooiste dagen idd, ondanks dat ik er vroeger vlakbij woonde was ik nog nooit in de Weerribben/Wieden geweest. Op fiets kom je nog eens ergens :)
Over je suggesties: Op fiets stap ik het liefst met hooguit zorgen op m'n rug, die ik er dan vanaf laat glijden. Dus geen Camelback of rugtas... Een frametas vind ik niet zo mooi, en ik heb niet het idee dat ik nu teveel gewicht aan de achterdrager heb hangen (ik fiets moeiteloos zonder handen), dus dat vind ik wel goed zo. Met een beetje optimaliseren denk ik dat ik voor reizen in Europa altijd wel uit kan komen met twee achtertassen en een (iets grotere) stuurtas.
Het andere 'gadget' is m'n slot; het 'retro' lampje is een budget led/batterijlamp met goede looks (deze winter misschien upgraden voor een 'echte' koplamp en dynamo). Remmen met stuurtas gaat net goed, maar het heeft niet over; met handschoenen wordt het lastig. Als het stuurlint nog een keer verslijt zet ik er denk ik normale raceremgrepen op, want ik fiets meestal in de hoods of de drops.
Pipopopo schreef:Leuk dat mijn Ex fietsje heel Nederland heeft gezien ;) Ben trots op hem :D
Hij werd vrijdag in Beesd zelfs herkend! (Door je ex-collega Jelle) 8)
Haha oh grappig! Dat is ook een vriend van Johan.
Hij was zeker met zijn MTB?
Afbeelding
Op de top van de Ala-Bell pass in Kyrgyzstan!

En naast de tent bij zonsondergang vlak bij de grens met Uzbekistan.
Afbeelding
Is het een Santos? Moeilijk te zien, maar het lijkt op een riemaandrijving.
Frank schreef:Is het een Santos? Moeilijk te zien, maar het lijkt op een riemaandrijving.
Ja, da's een Santos, ik zag ook andere foto's van de fiets op zijn blog.
Frank schreef:Is het een Santos? Moeilijk te zien, maar het lijkt op een riemaandrijving.
Yes, dat is een Santos Travelmaster 2.6 Alu met Rohloff en Gates riemaandrijving.
Klik voor grotere afbeelding.
Ben er ontzettend blij mee, wat een top fiets!
IJnte1 schreef:
Frank schreef:Is het een Santos? Moeilijk te zien, maar het lijkt op een riemaandrijving.
Yes, dat is een Santos Travelmaster 2.6 Alu met Rohloff en Gates riemaandrijving.
Klik voor grotere afbeelding.
Ben er ontzettend blij mee, wat een top fiets!
Mét de juiste flessenhouder erop, zie ik:)!
mijn 2 de projektje ... ditmaal voor mijn echtgenote... ook weer Rohloff ...
bagagedrager nog te monteren ...


Afbeelding
Ik wilde al een tijdje een offroad 29er om naast gebruik als gewone mtb ook een goede offroad vakantiefiets te hebben, dat is uiteindelijk deze geworden:

Afbeelding

Eerste indruk op vooral singletrack in de omgeving hier: fun!

De dropbars (salsa woodchipper) bevallen ontzettend goed, voor een compacte bepakking heb ik naast de afgebeelde topeak toptube tas een bijpassende revelate/salsa frametas + revelate viscacha zadeltas gehaald bij singlespeed.nl; de fargo heeft natuurlijk ook gewoon ogen voor een (achter)drager dus vol bepakt is ook nog een optie (maar minder stoer ;-) ).
nice!!!!, ben je er a.s. zondag bij? 65km raggen!
Pfiew! Wat een gaaf ding! :D
Matthie9000 schreef:Ik wilde al een tijdje een offroad 29er om naast gebruik als gewone mtb ook een goede offroad vakantiefiets te hebben, dat is uiteindelijk deze geworden
Voorzien van een setje brede slicks lijkt het mij ook ook een mooie, snelle on-road vakantiefiets. Al gewogen?
Welkom bij de club! Er mogen best wat meer Fargo's in Nederland op de weg. Zelf heb ik mijn fargo met achterdrager en (voor)drager voor langere tochten. Voor het echte MTB werk gaat mij achetrdrager eraf.
Uiteindelijk wil ook een bikepacking setup met frametas en zadeltas voor wat kortere tochten. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik heb eerder dit jaar de offroad tocht in Drenthe gereden met mijn Fargo en ga nu ook dit weekeinde naar Limburg met de WF. Het fietste heerlijk met het woodchipper stuur.

Hier wat foto's van een weekendje Roeroeverfietspad - Vennbahn:

Afbeelding
DSC02421 by eversevers73, on Flickr

Afbeelding
DSC02418 by eversevers73, on Flickr

Afbeelding
DSC02408 by eversevers73, on Flickr

ride and smile
Patrick
AB schreef:nice!!!!, ben je er a.s. zondag bij? 65km raggen!
Helaas, ik ga al 80km bepakt en zonder wielen hobbelen over de veluwe; maar ik hou me aanbevolen als je een keer een mooie tocht gaat doen op die Ogre van je ;-)
Traction schreef:Pfiew! Wat een gaaf ding! :D
Thanks!!
cornelese schreef:Voorzien van een setje brede slicks lijkt het mij ook ook een mooie, snelle on-road vakantiefiets. Al gewogen?
Dat is inderdaad een goed idee voor vakantietochten: wielsetje met 50mm big apple's oid, gewogen heb ik hem niet, zal er eens mee op de weegschaal staan.
Pat schreef:Welkom bij de club! Er mogen best wat meer Fargo's in Nederland op de weg. Zelf heb ik mijn fargo met achterdrager en (voor)drager voor langere tochten. Voor het echte MTB werk gaat mij achetrdrager eraf.
Uiteindelijk wil ook een bikepacking setup met frametas en zadeltas voor wat kortere tochten. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik heb eerder dit jaar de offroad tocht in Drenthe gereden met mijn Fargo en ga nu ook dit weekeinde naar Limburg met de WF. Het fietste heerlijk met het woodchipper stuur.

ride and smile
Patrick
Prachtig!! Mooie foto's! Ik zie dat je een paar dingen hebt aangepast, beviel het zadel+zadelpen niet? Ik ben benieuwd hoeveel ik kwijt kan in frame+zadel+toptube tas, als ik ervaringen heb zal ik ze op het forum zetten.
Vandaag gescoord:

Afbeelding

Koga-Miyata Randonneur Extra uit 1986. Hij is puntgaaf, gevalletje "altijd binnen gestaan", de originele banden zitten er nog op en die hebben nog aardig profiel.

Ik ga 'm wat moderniseren, heb nog een RSX 3x7 groep liggen, die gaat erop, en een setje Tubus dragers.

.tsooJ
Gefeliciteerd. Maar ga je hier ook voordragers op zetten? Dit lijkt me nu typisch een fiets voor weinig bagage en alleen een Vega achterdrager. In elk geval veel fietsplezier. Zelf heb ik een tijdje terug voor 50 euro een in vergelijkbare staat verkerende Koga Country Touring uit 1988 kunnen scoren als stadsfiets. Met de bestaande 40 mm spatborden was de 32 (echte) mm Pasela wel het breedste wat er op paste. Ik schat dat de 45 mm SKS Longboard ook nog wel kan, en dan zou een 35 mm Pasela moeten passen. Ben benieuwd hoe dat bij jou is.
Wim
Voordragers… misschien. De vorkoogjes zijn doorgebust, dus er zou een Tubus Duo opkunnen. Dat is wel zo fraai, maar lowriders zijn alleen voor als het nodig is.

Standaardbandjes zijn 28mm, spatborden 45mm. 35mm bandjes zouden dus in theorie ook nog wel moeten passen, wellicht nog ietsje meer. Maar dit soort oude frames is meestal niet op het echt brede bandenwerk berekend.

.tsooJ
Dat is een erg leuke fiets! Ik vind die oude fietsen qua design vaak uberhaupt mooier.
Veel slanker en strakker dan nieuwe fietsen. Je gaat er vast veel plezier aan beleven.
Alien schreef:Voordragers… misschien. De vorkoogjes zijn doorgebust, dus er zou een Tubus Duo opkunnen. Dat is wel zo fraai, maar lowriders zijn alleen voor als het nodig is.

Standaardbandjes zijn 28mm, spatborden 45mm. 35mm bandjes zouden dus in theorie ook nog wel moeten passen, wellicht nog ietsje meer. Maar dit soort oude frames is meestal niet op het echt brede bandenwerk berekend.
Voortassen zou ik niet aan beginnen, zo'n fiets rijdt zoals Wim al zegt vooral lekker met zo min mogelijk bagage, twee lowridertasjes aan de Fly vind ik wel de limit. Meer wordt zwabberen.

Ik heb 30-622 Grand Bois bandjes, breder gaat ook niet i.c.m. de 45mm spatborden. Liggende vork is erg smal, dus zonder spatborden kan je niet heel veel breder gaan.

Sjors

Afbeelding