Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 58 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Hieronder mijn fietsje: Koga Expression 2005
Bijna uitsluitend gebruikt voor woon-werkverkeer (alle seizoenen), maar ook voor dagtochtjes en enkele uitgebreide weekendtrips. Ik vind dat hij er na al die kilometers, pekel en relatief weinig onderhoud nog treffelijk uitziet.
Deze zomer wil ik er de 'Groene Weg naar de Middellandse Zee' mee fietsen.
(uiteraard heb ik voorvering om de zwaartepuntsverschuiving van de Rohloff te compenseren :wink: )

ZOEK DE VERSCHILLEN (witbalans telt niet mee)
Afbeelding

Grotere foto hier
Om te beginnen:

Voorlamp
Standaard
Ketting
Heel goed refro:
Voorlamp is een B&M IQ FLY geworden...nog geen seconde spijt gehad van deze LED-lamp
Ketting...dat was een makkie...na 46.000km moet dat wel een nieuwe zijn (eerst Rohloff, nu KMC X1)
Standaard...is dezelfde :lol: (maar de lak heeft het niet lang uitgehouden tegen mijn crancks en de pekel)
Aniphys schreef:Heel goed refro:
Voorlamp is een B&M IQ FLY geworden...nog geen seconde spijt gehad van deze LED-lamp
Ketting...dat was een makkie...na 46.000km moet dat wel een nieuwe zijn (eerst Rohloff, nu KMC X1)
Standaard...is dezelfde :lol: (maar de lak heeft het niet lang uitgehouden tegen mijn crancks en de pekel)
Oh ja en ik was de km teller nog vergeten :D
en het zadel, en de hoek van de barends :D
Matthie9000 schreef:en het zadel, en de hoek van de barends :D
Remkabel achter :lol:
Goed bezig allemaal! :-)

Oh ja, dat zadel is nog steeds hetzelfde (hoek is wel gewijzigd) maar ik heb het hoesje verwijderd. Ik heb jaren op dat hoesje gefietst maar dat nylon bleek gaatjes te maken in mijn broeken ('kruisverluchting'). Sinds dat hoesje weg is heb ik geen gaatjes meer!.
Zadel/Zadeldek
Hier, nog een voor-na :lol:

Afbeelding
- Nieuw zadel
- Frame herspoten
- Twee achteruitkijkspiegels gemonteerd
- Uitlaat gemonteerd
En nieuwe velgen natuurlijk :lol:
Nog een LHT - idiote naam eigenlijk als je er over nadenkt. Maar de fiets! Net gepost in een draadje over het postmodern moustache-stuur, dus in een moeite door ook maar hier.

Afbeelding
CarlW schreef:Nog een LHT - idiote naam eigenlijk als je er over nadenkt.
En dan te bedenken dat Surly hem eigenlijk The Mothertrucker had willen noemen. Maar goed, mooie fiets! Heb er zelf ook een. :wink:
En dan te bedenken dat Surly hem eigenlijk The Mothertrucker had willen noemen.
No kiddin!
Surly zelf betekent ook al zoiets vreemd voor een fietsmerk, nors, knorrig, geloof ik. Zou een van de 7 dw kunnen zijn.
Afbeelding
Fiets in wasrek-modus tijdens reis door Noord-Frankrijk :)

Re:

groot41 schreef:Afbeelding
Mijn fietsmaat en ik!
Al jaren met schijfremmen!
Tijdens rondje Zuiderzee in 2099. De laaatste fietsdag op weg van Haerwijk waar ik overnachtte naar A'dam.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Dan ook maar eens onze fietsjes hier opgezet. Foto's genomen afgelopen december in
Vietnam tijdens onze 3weekse fietstocht.

Mijn omgebouwde Trek atb:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

De fiets van mijn dame (incl. de survival bananen) :

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Sinds kort ben ik in het bezit van een ligfiets:

Afbeelding

Bevalt tot nog toe erg goed :D
Hierbij ook een plaatje van mijn reisgezel langs de Camino de Santiago afgelopen zomer, Een Scott sportster uit de uitverkoop. Maar hij heeft zich erg goed gehouden. Iets wat ik over de stuurtas niet kan zeggen daarom de provisorische bevestiging.
Afbeelding
Ik vind deze bevestiging van de stuurtas wel veel eleganter!