Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het grote M-gineering topic - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Het grote M-gineering topic

254 berichten
Dat zijn er weer twee die ik nog niet eerder had gezien. Een ervan van jou Friso?
Wim schreef:Dat zijn er weer twee die ik nog niet eerder had gezien. Een ervan van jou Friso?
Volgens mij heb je ze vast eerder gezien, ze komen uit Baflo :D
Precies: hieronder zijn ze te herkennen aan de bagage ;-)

Afbeelding
Nee niet van mij. :) Volgens mij was Kees Swart ook aanwezig met zijn fiets. Wellicht kan hij dat vertellen. Misschien is die ene van de wederhelft van Hans?
Hier de link naar het album van Henk: https://plus.google.com/116930311380828 ... 0828723114

Edit: net te laat :P
Klopt, het zijn de fietsjes van mij en Mevr. van der Veeke. Die gele staat ook als advertentie van Marten in het blad.

En Wim heeft er zelfs meerdere malen naast gefietst :-)
Nice!
Op mijn scherm waren de kleuren heel wat lichter dan in het echt. Het zijn mooie fietsen.
Friso* schreef:Gemaakt tijdens Huttentocht 2016. Met dank aan Henk (torenvalk60);

Afbeelding
Zo te zien is hier wat overenthousiast geflitst om de schaduw van de fotograaf doortekend te krijgen :wink:. Mosterdgeel wordt dan lichtgeel en blauwgrijs wordt spookwit.
keesswart schreef:Zo te zien is hier wat overenthousiast geflitst om de schaduw van de fotograaf doortekend te krijgen :wink:. Mosterdgeel wordt dan lichtgeel en blauwgrijs wordt spookwit.
Of het is de lamp van 325 yottawatt achter de fotograaf.
De fietsen op de foto zijn gewoon net iets overbelicht.
Leon schreef:
keesswart schreef:Of het is de lamp van 325 yottawatt achter de fotograaf.
Dat zal het hier wel zijn, want op de achtergrond is de overbelichting ook duidelijk te zien. Bij inflitsen vanuit de camera zou de achtergond donkerder zijn geweest.
(Ingebouwde flitsers op camera's kunnen overigens flink in de war raken, vooral wanneer ze automatisch afgaan. In de zomer van 1999 werd die grote lamp van 325 yottawatt in Normandië een paar minuten verduisterd door de maan. Ik stond daar toen op een pier onder de krijtrotsen en zag de zwarte schaduw over de zee naderen terwijl ik mijn camera in de aanslag hield. Honderden amateurfotografen deden bovenop de krijtrotsen hetzelfde met hun volautomatische compactcamera's. Op het moment suprême werd er op die rotsen massaal geflitst!)
Vanochtend ontwaakte ik uit een nachtmerrie. Ik had gedroomd dat ik nog in Amsterdam woonde en dat mijn mooie M-gineering was gestolen. Die had ik voor mijn huis laten staan, terwijl ik even naar binnen was gegaan om nog wat gereedschap te halen. Toen ik terug kwam, stond hij er niet meer. Met een mengeling van woede en wanhoop begon ik alle straten in de Czaar Peterbuurt af te speuren naar smurfblauwe fietsen. 'Dan geef ik mijn oude Santos maar weer een grote opknapbeurt', dacht ik nog. Toen ontwaakte ik in Leiden. Pfoeiii...

Overigens deed ik fietsklussen vroeger en nu meestal binnen, bij gebrek aan een ruime buitenruimte waar ik mijn spullen veilig kan laten liggen als ik even naar binnen ga. In Amsterdam gebruikte ik een souterrain onder mijn woonkamer als slaapkamer, foto-archief en werkplaats, zoals op deze foto uit 1994.

Afbeelding
keesswart schreef:Met een mengeling van woede en wanhoop begon ik alle straten in de Czaar Peterbuurt af te speuren naar smurfblauwe fietsen.
De Czaar Peterstraat in Amsterdam? Daar is op nummer 190 mijn grootmoeder van vaders kant in 1884 geboren.... Het huis bestaat nog steeds.
keesswart schreef:Vanochtend ontwaakte ik uit een nachtmerrie. Ik had gedroomd dat ik nog in Amsterdam woonde
Horror!
(Sorry, ik kon het niet laten :lol: )
- Copy paste blog van M-gineering:

For immediate delivery
10/8

Het leven brengt niet altijd wat je verwacht en hoopt. Dus is deze noodgedwongen maar weinig gebruikte M-gineering uit 2005 te koop. Originele spec is Rohloff met in het racestuur geintegreerde shifter, S&S koppelingen, BB7 remmen, Tubus drager, Cane Creek verende zadelpen en 55-559 All Motions. Het is wel een flinke maat, virtuele framehoogte is 685mm (balhoofdbuis is 280mm lang), bovenbuis lengte 600mm. Mocht je geinteresseerd zijn dan kan ik je in contact brengen met de eigenaar. http://www.m-gineering.nl/kiel.htm
http://www.m-gineering.nl/prikbord.htm

Afbeelding
Mooi fiets zeg. Als je 2 meter 10 bent ofzo :shock:
Die balhoofdbuis... :shock:

Dit moet wel echt passen zeg - dat lijkt me dan meteen een nadeel van een maatfiets: áls je hem kwijt wil is dat lastig. Komt niet vaak voor natuurlijk.
Mijn m-gineering, die nu bij mij als tweede eigenaar is beland. Ik heb alleen de koplamp, de stuurpen, het zadel en nu ook de achterdrager vervangen.

Afbeelding
Ben wel benieuwd of deze stalen fiets met al die bagage nog een beetje stabiel is? Kan je de handjes in de lucht doen of lig je dan meteen plat?
strak frame, ik fiets nooit met handen los als ik een fiets niet ken, maar met deze fiets heb ik inmiddels ondervonden dat het kan. Deze zomer, onderweg naar Trebes, heb ik de koersvastheid gedemonstreerd aan mijn vriendin door mijn handen een tijdje van het stuur te houden.

Frame, geometrie, type buizen, balhoofd en wielen zijn goed en hebben daar veel invloed op.

Ik had wel iets minder bagage mee deze zomer; deze foto heb ik gemaakt vlak voor mijn vertrek naar Oerol/ Terschelling waar ik tien dagen zou gaan verblijven. Ik heb dan voor allerlei soorten weersomstandigheden kleding nodig.
Friso* schreef:- Copy paste blog van M-gineering:

For immediate delivery
10/8

Het leven brengt niet altijd wat je verwacht en hoopt. Dus is deze noodgedwongen maar weinig gebruikte M-gineering uit 2015 te koop. Originele spec is Rohloff met in het racestuur geintegreerde shifter, S&S koppelingen, BB7 remmen, Tubus drager, Cane Creek verende zadelpen en 55-559 All Motions. Het is wel een flinke maat, virtuele framehoogte is 685mm (balhoofdbuis is 280mm lang), bovenbuis lengte 600mm. Mocht je geinteresseerd zijn dan kan ik je in contact brengen met de eigenaar. http://www.m-gineering.nl/kiel.htm
http://www.m-gineering.nl/prikbord.htm

Afbeelding
2005 moest 2015 zijn.