Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het grote M-gineering topic - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Het grote M-gineering topic

254 berichten
Volgens mij is het heel duidelijk dat het hier mijn hoogstpersoonlijke particuliere mening betreft...
Mijn opmerking is overigens in het geheel niet aanstootgevend of negatief bedoeld, maar eerder een hint wellicht voor de mensen die direct met het merk te maken hebben.
Een maatfiets is een kostbaar ding. (pardon, vind ik een kostbaar ding...)
Dan wil (wat mij betreft..) het oog ook wat, en een fraaie balhoofdplaat/schildje maakt het (in mijn ogen..) juist helemaal af. Kost weinig.
Het zijn soms de details die het hem doen.
I couldn't agree more.
Georg schreef:..een fraaie balhoofdplaat/schildje maakt het (in mijn ogen..) juist helemaal af. Kost weinig. Het zijn soms de details die het hem doen.
De "M" van Marten is vrij minimalistisch, en duidelijk zo bedoeld als hij is.
Wat mijzelf betreft hoeft zo'n kitscherig plaatje niet. Het is ook zo'n beetje het laatste waar ik aan zou denken bij de keuze van een fiets.
Mijn duurste (maat)fiets heeft er helemaal geen.
Als-ie meeleest: hij lacht zich de zeem uit z'n fietsbroek.
Nou, genoeg hierover, terug naar de kern van dit topic; foto's van mooie M-Gineerings!
Ik vind de M heel mooi discreet en perfect passend bij de heldere esthetiek van de lugloze constructie. Bovendien onderstreept het het bijzondere karakter van het werk van de framebouwer: dit komt niet in serie uit een fabriek, en onderscheidt een m-gineering van de Chinese alu. Barokkke plaatjes zoals je hier in de VS veel ziet passen dan weer meer bij zo'n retro fiets met lugs.
Treffend geformuleerd Wim. Het zou zó in een glossy folder kunnen staan :wink: . Deze fietsen hebben echter geen marketing nodig. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Marten het al drukker heeft dan hem lief is...
Donkerbruin? Lichtblauw!
Liefhebbers of niet...als onderstaand het resultaat is van maatwerk, geef mij dan maar een confectiefiets.
Afbeelding
^^^Dat begrijp ik niet? De klant is 'koning' toch, en smaken verschillen?
Er zijn geen regels met betrekking tot onderdelen en toevoegingen. Vrijheid, blijheid.
Balhoofdbadgets daarentegen...;-)
Den boete - vind je wel heel kort door de bocht. Misschien zijn hier wel gewoon goede redenen voor. En nee voel me niet meer geroepen ze te noemen.
Heb even ter vergelijk tientallen confectie fietsen bekeken (Surly e.d) en begrijp de opmerking niet zo goed. Fiets van Inge ziet er m.i. prima uit. Daarnaast is het, vanwege maatwerk, mogelijk om je wensen te bespreken met als gevolg het een of ander naar andere smaak en/ of wens te maken. Dus, den boete, mogelijkheden genoeg! :wink:
Blijkbaar ben hier en Forum-Troll als je je (enigszins ongezouten) mening geeft. Of betreft het hier een geuzennaam verwijzend naar een Surly Troll?
Hoewel het niet zo sjiek is een fiets waar iemand lang voor heeft gespaard en nu veel plezier van heeft, zo weg te zetten, is het ook niet mijn smaak. Maar dat maakt geen bal uit. Bij maatwerk is de klant écht koning, stel ik me zo voor, en dan zijn er redenen genoeg om voor deze oplossingen te kiezen, zoals Inge terecht aangeeft.

Ieder z'n meug! Waar blijft de rest van Martens creaties? We moeten hier geen Spaanse inquisitie in het leven roepen he! :wink:
Natuurlijk is het niet mooi, maar in dit geval wel heel praktisch, en kon het tenminste.
Hierbij die van mij, als het werkt:
[URL=http://imgbox.com/EC9GByrP][IMG]http://7.t.imgbox.com/EC9GByrP.jpg[/IMG][/URL]

Wat doe ik fout?
Wim, de door je gebruikte link is niet goed. Het lijkt wel of er twee samengevoegd zijn.
Van de web site afgeplukt: "http://i.imgbox.com/EC9GByrP.jpg"

Afbeelding

Ik heb een door Marten gebouwd voorwiel, met een naafdynamo, in mijn Santos. Mag ik daarvan ook een foto plaatsen? :wink:
Mooie fiets Wim.
Prachtige fiets Wim. Schitterende details. Goede plek ook voor de pomp. Wanneer de nieuwe banden en spatborden erop zitten mag je, als je dat nog ziet zitten, een update geven. :wink:
De link is volgens mij goed, alleen de url en img staan in de link hieronder niet in hoofdletters en bij jouw link wel. Verder zie ik geen verschil.

Is op te klikken:
Afbeelding

@frank; het betreft een bb-code. Vandaar. Maar hoe jij het hebt gedaan staat die hier gelijk, kan ook. En natuurlijk mag je dat posten, M-gineering toch!
@Wim

Welke cranks en kettingblad heb je? Ik denk dat die mooi zullen staan op mijn fixie als de huidige rommel op is.....
Georg schreef:Fraaie en ongetwijfeld uitstekend geconstrueerde fietsen, maar wat is die geprofileerde 'M' toch lelijk, daar op de balhoofdbuis.
Toevallig (vind) ik zo'n dunne stukje RVS in deze vorm wel mooi. Het is simpel, duidelijk en zonder fratsen of duur marketing afdeling. Wel is het doordacht en passend bij (mijn) fiets(en) en verder geniet ik nog elke dag van mijn eerste kopje koffie in een kopje met hetzelfde logo. (Sorry Martin als de rest nu ook een M-gineering koffie kopje van je willen 8) ) Ooh en de helft van mijn M-gineering fietsen zijn persoonlijk thuis bezorgt (wederom sorry Martin als mensen dat ook willen 8) )

En nu terug op lugloos solderen, gemonteerde onderdelen, rijeigenschappen, geometrie, persoonlijk smaak die niet elders te krijgen is en vragen die beantwoord worden met 3 worden (ja, dat kan...) ipv verkoop praatjes en " dat is lastig" :).

Kom maar op met de mooi plaatjes........