Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Leden zijn meer? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Leden zijn meer?

Interessant, al die oplossingen die verbloemen dat de vereniging blijkbaar niet voldoende redenen kan genereren om lid te worden, zonder onderscheid te maken tussen fietsreizigers onderling. Mijns inziens betekent dit niet meer of minder dan dat er nog veel werk aan de winkel is. Het moet voor fietsreizigers voor de hand liggend en een eer zijn om lid te worden van de vereniging!
Schouders eronder en maak er wat van met zijn allen. Dan is over 3 jaar iedereen die langer dan een paar weken op de website snuffelt al lid geworden!
Nou, nou Robertjan, een eer? Een grapje hoop ik.
Ik bedoelde inderdaad dat men trots kan zijn op de vereniging.
doubletravel schreef:
bert sitters schreef: beperking van maximaal 50 postings.
[...]

't Is volgens mij nog steeds schieten met een kanon op een niet bestaand probleem.
... en een idee dat alleen door Bert wordt gepropageerd.
Peter_K schreef:Zomaar een idee: nieuwe inkomsten genereren door advertenties op het forum te zetten. Deze zijn alleen zichtbaar voor niet-leden. Adblocker aan: geen zicht op het forum. Leden zien geen advertenties.
Ja, die had ik ook al eens bedacht. Nadeel: ik denk niet dat potentiële adverteerders er op zitten te wachten juist de harde kern van hun doelgroep géén advertenties voor te schotelen.

EDIT: Adverteerders willen hun doelgroep bereiken. Leden van de Wereldfietser zijn waarschijnlijk het belangrijkste deel van die doelgroep, en die krijgen dan juist niet de advertenties te zien.
Hmm. OK.
eindgebruiker schreef:
Peter_K schreef:Zomaar een idee: nieuwe inkomsten genereren door advertenties op het forum te zetten. Deze zijn alleen zichtbaar voor niet-leden. Adblocker aan: geen zicht op het forum. Leden zien geen advertenties.
Ja, die had ik ook al eens bedacht. Nadeel: ik denk niet dat potentiële adverteerders er op zitten te wachten juist de harde kern van hun doelgroep géén advertenties voor te schotelen.
Advertenties kunnen via speciale sites aangeboden worden, en die vogelen e.e.a. zelf uit. Voor de vereniging levert het twee zaken op: wat extra inkomsten plus wat extra leden die de advertenties niet meer aan willen zien.
eindgebruiker schreef:
doubletravel schreef:
bert sitters schreef: beperking van maximaal 50 postings.
[...]'t Is volgens mij nog steeds schieten met een kanon op een niet bestaand probleem.
... en een idee dat alleen door Bert wordt gepropageerd.
Het idee van de 50 posters komt voor uit een tijd toen dit forum gedomineerd werd door een tiental (?) niet-leden die er gewoonten op na hielden die de sfeer en kwaliteit van het forum niet helemaal ten goede kwamen.
Bert heeft het overigens niet zelf bedacht, het kwam afaik oorspronkelijk van een of ander lid uit een hoek van het land.
Edwer.Thissell schreef: Ik vraag me af of het vergelijkbaar is met het gaan zitten op een terras en dan je eigen brood gaan smeren. En het dan raar te vinden dat je weggestuurd wordt?
Nou nee, tenzij jij durft te beweren dat niet leden zelden of nooit met nuttige posts komen en dat de niet leden alleen maar komen shoppen uit de kennis van de leden.

Dit soort vergelijkingen moet je niet maken.. het simplificeert de zaak en doet de deelnemers totaal geen recht.

De vereniging moet doen wat ze wil, ik ga daar verder niet mee zitten, maar een paar dingen die me opvallen.

1. De kosten voor de website zijn blijkbaar al gemaakt. En nu komt men met wensen en functionele eisen op de proppen? Dat is dus vragen om problemen.

Eerst je wensen, benodigheden en middelen op een rijtje, dan pas aanbesteden!

2. Dit is een hele kleine community en de kosten van het forum zelf zijn laag (server kosten voor een dergelijk forum bedragen een paar tientjes, software is gratis).

Het probleem zit hem in dit soort dingen altijd in commitment van de beheerders (blijkbaar afgekocht, daar zit een groot deel van de kosten in*) en vooral de moderatoren (zoals eindgebruiker al aangeeft).

Over hoe jullie de community willen runnen heb ik ook een mening over, maar als niet-lid is dat niet relevant. Jullie moeten alleen wel goed duidelijk hebben voor jullie zelf wat jullie willen met de webstie, het forum en de vereniging. Hekken neerzetten kan een prima idee zijn, maar je moet wel weten wat je doel hiervan is en wat de gevolgen zijn. Als je de boel dichtgooit en daarna erop terug komt is de schade gedaan en zijn de niet-leden weg. Het gaat heel lang duren voordat dat weer hersteld is.


* prima beslissing.
eindgebruiker schreef:EDIT: Adverteerders willen hun doelgroep bereiken. Leden van de Wereldfietser zijn waarschijnlijk het belangrijkste deel van die doelgroep, en die krijgen dan juist niet de advertenties te zien.
Tja, er zijn twee mogelijkheden:
  1. Er komen amper niet-leden op dit forum: dan heeft dit topic geen zin.
  2. Er komen wel aardig wat niet-leden op dit forum (ikzelf denk dat dit het meest realistische scenario is): dan krijg je dus wat extra inkomsten, en misschien wat meer leden.
Overigens zullen leden die niet de moeite nemen in te loggen de advertenties ook te zien krijgen.
Is het eigenlijk wel bekend hoeveel wel en hoeveel niet leden b.v. op jaarbasis op het forum zitten. Ik ben die informatie nog niet tegen gekomen.
janenliseth schreef:Is het eigenlijk wel bekend hoeveel wel en hoeveel niet leden b.v. op jaarbasis op het forum zitten. Ik ben die informatie nog niet tegen gekomen.

andere getalletjes voor zover je er iets uit kunt afleiden

ongeveer 35% van de geregistreerde forum leden nog nooit een bericht geplaatst heeft.

dat er in 2015 806 geregistreede leden bij zijn gekomen ongeveer de helft nog nooit een bericht heeft geplaatst.

van de 806 er 35 de status forumlid hebben (ik doe even de aanname daadwerkelijk bekend lid van de vereniging).edit: aanname is dus verkeerd)
Forum lid is een titel voor iemand die tien posts heeft gemaakt, heeft niks te maken met lidmaatschap van de vereniging :wink:
loknor schreef:Forum lid is een titel voor iemand die tien posts heeft gemaakt, heeft niks te maken met lidmaatschap van de vereniging :wink:

Verkeerde aanname dus :D
ongeveer 35% van de geregistreerde forum leden nog nooit een bericht geplaatst heeft.
Dat biedt dus aan plm. 1000 niet leden ruimte om op het forum deel te nemen.
Als het daarbij blijft, dan maakt dat deze discussie overbodig.
janenliseth schreef:
ongeveer 35% van de geregistreerde forum leden nog nooit een bericht geplaatst heeft.
Dat biedt dus aan plm. 1000 niet leden ruimte om op het forum deel te nemen.
Als het daarbij blijft, dan maakt dat deze discussie overbodig.
Deze redenatie kan ik niet volgen.

Relevantie cijfers zouden zijn: het aantal hits door niet-WF-leden, en het aantal hits door WF-leden. Beide cijfers heb ik nog niet gezien.
loknor schreef:De vereniging moet doen wat ze wil, ik ga daar verder niet mee zitten, maar een paar dingen die me opvallen.
1. De kosten voor de website zijn blijkbaar al gemaakt. En nu komt men met wensen en functionele eisen op de proppen? Dat is dus vragen om problemen.
Eerst je wensen, benodigheden en middelen op een rijtje, dan pas aanbesteden!
2. Dit is een hele kleine community en de kosten van het forum zelf zijn laag (server kosten voor een dergelijk forum bedragen een paar tientjes, software is gratis).
Het probleem zit hem in dit soort dingen altijd in commitment van de beheerders (blijkbaar afgekocht, daar zit een groot deel van de kosten in*) en vooral de moderatoren (zoals eindgebruiker al aangeeft).
Hallo loknor,
speculeren is prima, maar je bericht maakt duidelijk dat je als niet-lid duidelijk een heleboel informatie en geschiedenisgegevens van de afgelopen 5 jaar op dit forum hebt gemist. Je speculaties zitten er op een paar essentiële punten namelijk naast.
Dat is waarom ik tegen dit soort discussies in het niet-ledendeel van dit forum ben.
Hoi Ave,

Dank voor je uitleg.

Het PvE is dus inderdaad een gepasseerd station. Ik vrees daarom dat dit soort inrichting vragen mosterd na de maaltijd zijn en extra kosten gaan opleveren

En als het beheer niet in de rondgaande bedragen zit... dan is er een heel ander probleem dan al dan niet leden toe laten op het forum :(
loknor schreef:ook de niet leden zijn immers stake-holders.
Niet op het financiële vlak.
Dit is toch niet uitsluitend een financiële discussie?

En betreft mijn commentaar op de financiele aspecten; Eén van de leden vroeg of een forum betaalbaar was, ik heb toegelicht dat een forum goeddeels gratis is en dat de eventuele kosten in het beheer zitten. In het geval van dit forum zal dit niet al te wild zijn omdat er weinig is aangepast (niks?)en waarbij alleen het patch-level in de gaten moet worden gehouden.

Het echte werk zit hem in het modereren en dat is niet in geld uit te drukken (mods zijn onbetaald), wel in uren. Als niet-leden teveel moderatie werk bezorgen houdt het natuurlijk op.