Additionally, paste this code immediately after the opening tag: John Kerry breekt been bij fietsongeluk - Forum Wereldfietser

John Kerry breekt been bij fietsongeluk

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry heeft zondag zijn rechterdijbeen gebroken bij een fietsongeluk in de Franse plaats Scionzier. De 71-jarige Kerry raakte vermoedelijk een stoeprand en kwam ten val, zei zijn woordvoerder. Hij werd per helikopter naar het universitaire ziekenhuis in de nabijgelegen Zwitserse stad Genève gebracht, waar de breuk werd vastgesteld.
Volgens zijn woordvoerder kan Kerry volledig herstellen. Hij reist daarvoor terug naar de Verenigde Staten en heeft zijn afspraken voor zondag geschrapt.
De minister is een fervent fietser. Hij neemt geregeld zijn eigen racefiets mee op buitenlandse reizen.

Afbeelding
Zal wel leuk zijn voor de bewakers die hij bij zich heeft. Dat moeten wel afgetrainde wielrenners ipv gespierde bodybuilders met tig kilo aan wapens.
Iets zegt mij dat bij hem niet moeilijk wordt gedaan, als ie zijn fiets niet door de scanner krijgt :). Wel vervelend, zo'n beenbreuk.
Ik vind het een smakeloze combinatie, zo'n mooi klassiek Serotta frame met lomp ogende carbon wielen.
math schreef:Ik vind het een smakeloze combinatie, zo'n mooi klassiek Serotta frame met lomp ogende carbon wielen.
Vond ik ook al ja. Aan de andere kant, hij is er blijkbaar wel oprecht in geïnteresseerd. Anders had hij wel op een gelikte Trek o.i.d. rondgereden.
Travelmaster schreef:Iets zegt mij dat bij hem niet moeilijk wordt gedaan, als ie zijn fiets niet door de scanner krijgt :). Wel vervelend, zo'n beenbreuk.
Een scanner is vast niet nodig. Waarschijnlijk de enige fiets ter wereld die aan boord van de 'Air Force One' mee mag. Als diplomaat mag John Kerry overal door.

Bovenstaande foto is in maart '15 in Lausanne genomen. Zo te zien wel nogal fris....

Ik heb zelf een warme band met Amerika: ik heb daar negen keer gefietst, heb er familie wonen en nog onder Nixon heeft m'n fiets tegen het Witte Huis in Washington geparkeerd gestaan. Zeer spijtig dat ik daar geen foto van heb, wel op het Lafayette Square, recht tegenover.
Meegevaren op een Mississippi steamboat, voor een heuse saloon geparkeerd waar in de westernfilms paarden stonden, onder de palmbomen van Miami gefietst en zo veel meer. United States: boeiend land!
Vandaag heb ik een grote beterschap-kaart naar John Kerry gestuurd om hem als fietsliefhebber een hart onder de riem te steken.
Martin E. van Doornik schreef:Vandaag heb ik een grote beterschap-kaart naar John Kerry gestuurd om hem als fietsliefhebber een hart onder de riem te steken.
Een sympathiek gebaar Martin, maar stuur je ook een kaartje naar de 842 miljoen mensen die momenteel creperen van de honger? Ik vind het bijzonder vervelend voor Kerry, maar waar hebben we het in hemelsnaam over? Bovendien, met 125 miljoen op de bank zal het hem aan medische zorg niet ontbreken in het land van de ongekende mogelijkheden voor hen die veel geld hebben. :roll:
Dirk
Gaat het hier over mensen die honger lijden???
Nee, je hebt gelijk; alleen mensen die fietsen zijn belangrijk :shock:
iceman schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Vandaag heb ik een grote beterschap-kaart naar John Kerry gestuurd om hem als fietsliefhebber een hart onder de riem te steken.
Een sympathiek gebaar Martin, maar stuur je ook een kaartje naar de 842 miljoen mensen die momenteel creperen van de honger? Ik vind het bijzonder vervelend voor Kerry, maar waar hebben we het in hemelsnaam over? Bovendien, met 125 miljoen op de bank zal het hem aan medische zorg niet ontbreken in het land van de ongekende mogelijkheden voor hen die veel geld hebben. :roll:
Dirk
Ik vind het daarentegen niet zo sympathiek om nu juist Martin op zijn gebaar aan te spreken. Hij dóet in ieder geval iets. In mijzelf zou het nooit opkomen. Ik heb ook geen 842 miljoen kaartjes gestuurd. Ben jij daar al aan begonnen dan...?
Nee, ik ben ook nog niet begonnen. Ik vind het ook een bijzonder sympathiek gebaar, maar ik vind het gewoon nergens over gaan. Een gebroken been schaar ik in de categorie vervelend/ongemakkelijk en ik ken wel meer fietsende mensen die zoiets overkomen is. Maar goed, het staat dan ook in kletspraat. Dan had ik het maar niet moeten lezen...
Dirk
Volgens mij begrijpen we elkaar weer :).
"De bovenbuurvrouw moet niet zo zeuren dat haar man haar slaat; de onderbuurman heeft zijn vrouw vermóórd!"
Heb je dat ergens gemeld :shock: ?!

:wink:
Ik stuur wel een vriendelijk kaartje. Schijnt ook Bij uitstek een gebaar van medeleven te zijn als mensen "creperen van de honger".
Alien schreef:Ik stuur wel een vriendelijk kaartje. Schijnt ook Bij uitstek een gebaar van medeleven te zijn als mensen "creperen van de honger".
Ik kon echt niet van die 125 miljoen weten, kijk maar eens naar de graaiers van onze topmanagers, die zijn werkelijk landverraders. Ik vind Kerry gewoon een sympathieke vent die voor de democratische waarden staat in deze chaotische wereld waar de domheid vaak regeert.

Als je John Kerry een kaart wilt sturen: google 'hospital John Kerry' en via de website van dat ziekenhuis heb je zo het adres.

Hoe lang hij daar blijft liggen, is de vraag maar hij heeft een operatie van vier uur achter de rug. Een gebroken dijbeen is levensgevaarlijk: botbreuken kunnen de slagaders raken en de kleinste scherfjes komen in de bloedbaan terecht. En als die in de hersenen komen, brrr...
In Zwitserland heb ik een keer mijn middenhandsbeentje gebroken, ja ook met een stoeprandje. Die dingen van natuursteen kunnen behoorlijk bedrieglijk zijn. Toen ik met mijn voorwiel dacht er makkelijk overheen te kunnen fietsen, gleed ik gewoon weg.

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:kijk maar eens naar de graaiers van onze topmanagers, die zijn werkelijk landverraders. Ik vind Kerry gewoon een sympathieke vent die voor de democratische waarden staat in deze chaotische wereld waar de domheid vaak regeert.
Dat de domheid in deze zin regeert is wel duidelijk.
Martin, er zijn gelukkig ook nog mensen als ik die het goed van je vinden dat je een kaartje hebt gestuurt. Dat slimme mensen als Kerry meer geld hebben dan arme mensen vind ik logisch en niet ter zake doende.