Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ontwikkelingen m.b.t. de website van deze vereniging - Forum Wereldfietser

Ontwikkelingen m.b.t. de website van deze vereniging

Leden die dit forum bezoeken zonder in te loggen missen een wellicht interessante discussie over de ontwikkelingen mbt de nieuwe website.

Log in en lees de discussie hier: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 33&t=20937
(alleen leden kunnen dit)
Let op de data van plaatsing van de diverse berichten. De genoemde discussie is niet nieuw maar er zijn de afgelopen week veel toevoegingen gedaan.

Met excuses dat dit in kletspraat staat maar ik wist geen beter subforum.

Ledendiscussies graag voeren in het genoemde bericht. Niet hier!
Ik ben lid van de wereldfietser en kan dit topic niet lezen.
Idem hier, krijg melding niet bevoegd te zijn. Vind het topic overigens ook niet terug in de forumindex. Ben wel lid.
Kennelijk ben je dan in de administratie van de forum niet als lid vermeld.
Ook al ben je lid, je moet je voor dat deel van het forum toch aanmelden voor het Clubhuis:
http://www.wereldfietser.nl/virtueel-clubhuis
PeterVanRijn schreef:Ook al ben je lid, je moet je voor dat deel van het forum toch aanmelden voor het Clubhuis:
http://www.wereldfietser.nl/virtueel-clubhuis

Wel een erg ruime marge tot enkele weken ;-)
3.Stuur daarna een e-mail naar ikbenlid@wereldfietser.nl met je forum-gebruikersnaam, je postcode en je echte naam. Gebruik in het onderwerp het woord "Clubhuis" voor makkelijker administratie onzerzijds. Deze e-mail komt namelijk terecht bij het bestuurslid Internet van de vereniging.

4.Met een paar dagen tot enkele weken ontvang je een e-mail waarin je toegang als Clubhuislid wordt bevestigd. Ook dit is geen geautomatiseerd proces, dus afhankelijk van vrijwilligers.
jasmon schreef: Wel een erg ruime marge tot enkele weken ;-)
Ik denk dat het meer een theoretische marge is. Bij mij duurde het indertijd minder dan
6 uur.
Bewuste, praktische marge: vakantie.
PeterVanRijn schreef:
jasmon schreef: Wel een erg ruime marge tot enkele weken ;-)
Ik denk dat het meer een theoretische marge is. Bij mij duurde het indertijd minder dan
6 uur.
Ik probeer het meestal dezelfde avond (ik moet nl controleren aan de hand van de ledenlijst of iemand wel lid is) te doen. Maar soms ben ik een weekend weg en soms wat langer. Dan blijft het inderdaad even liggen en dan ben ik blij met de uitspraak dat het wat langer kan duren.
Ik denk dat mijn gemiddeld best goed is binnen deze kaders 8)
Mooi idee voor de nieuwe site, gebruiker voert eenmalig lidmaatschapsnummer en naam in en krijgt automatisch na controle met ledenadministratie toegang tot het ledendeel. Wel even controleren of het nummer niet vaker in gebruik is. Jaar om en nog geen contributie betaald? Blokkeren die gebruiker, wat zeg ik, account verwijderen 8) Kan Hans vaker gaan fietsen :lol:
Als je lid bent van de vakantiefietser in België heb je dan ook toegang tot het virtueel clubhuis?

Grts Ivo
speedycyclist schreef:Als je lid bent van de vakantiefietser in België heb je dan ook toegang tot het virtueel clubhuis?

Grts Ivo
Tja, mogen Vakantiefietsers aan de bar hangen bij de Wereldfietsers? Persoonlijk zou ik liever bij de Vakantiefietsers aan de bar hangen en genieten van de Belgische biertjes dan het Heineken bocht drinken bij de Amsterdamse Wereldfietsers, tenzij je naar de Amsterdamse Vakantiefietser gaat voor Negerzoenen die zo niet mogen heten omdat het discriminerend is. Dat is de vraag, discrimineren we de Vakantiefietser op het Wereldfietser forum. Lijkt mij niet. Meld je aan en ervaar het resultaat; http://www.wereldfietser.nl/virtueel-clubhuis
Voor iemand toegang krijgt, moet gecontroleerd worden of hij/zij wel lid is van de vereniging. Ik heb geen ledenlijst van de Vakantiefietser. Controle is dus niet mogelijk. Totdat dit opgelost is kan een Vakantiefietser dus geen toegang krijgen.
Ave Gone schreef:Gelijke monniken, gelijke kappen. Dus de Belgen onze notulen lezen en erover discussiëren, dan wij die ook van hun. Mijn inschatting: ik denk niet dat dat gebeurt. Terecht, vind ik.

+1
m.i. Belgen horen geen toegang te krijgen tot het ledendeel tenzij zij lid zijn van de wereldfietser.
Het lijkt me ook niet aan de orde. We werken dan wel samen met de Vakantiefietser, maar dat maakt hun leden nog geen leden van de Wereldfietser en v.v.
(Nou moet ik toegevend dat ik de statuten niet heb gecontroleerd, dus ik kan er naast zitten)
En als je geen lid bent praat je ook niet mee over verenigingsinterne zaken, dat ligt voor de hand.
Zo vreemd is het idee niet, we delen het blad, de redactie, de uitgever, activiteiten zijn voor elkaar toegankelijk, de Wikipedia delen we en vast veel meer, dus waarom niet elkaars clubhuis. Best een leuke frisse site http://www.vakantiefietser.be.
Amai zo vlug negatieve reacties :( dan hoeft het voor mij ook niet.
@ Eric op de fiets, toch bedankt voor uw begrip.
Voor mij is het maar een hobby. Géén zin in discussies :wink:
speedycyclist schreef:Amai zo vlug negatieve reacties :( dan hoeft het voor mij ook niet.
@ Eric op de fiets, toch bedankt voor uw begrip.
Voor mij is het maar een hobby. Géén zin in discussies :wink:
Voila - en alweer een pakkend voorbeeld hoe we mensen die misschien ook kunnen meedenken en -helpen wegjagen. Waarom zouden we niet kunnen leren van de aanpak van de Belgische website. Jammer! :( Excuus Speedycyclist.
Blanche schreef:
speedycyclist schreef:Amai zo vlug negatieve reacties :( dan hoeft het voor mij ook niet.
@ Eric op de fiets, toch bedankt voor uw begrip.
Voor mij is het maar een hobby. Géén zin in discussies :wink:
Voila - en alweer een pakkend voorbeeld hoe we mensen die misschien ook kunnen meedenken en -helpen wegjagen. Waarom zouden we niet kunnen leren van de aanpak van de Belgische website. Jammer! :( Excuus Speedycyclist.
Wat is je voorstel nu Blanche?
Waarom vind je dat deze meneer 'weggejaagd' wordt?
Wie geen lid is, mag natuurlijk wel ideeën aanbrengen, maar meelezen in het deel voor leden? Met toegang tot alle documenten, notulen enz.? Waarom zou je dan nog lid worden?