Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ontevreden met mijn avaghon - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

ontevreden met mijn avaghon

Georg schreef:Ik denk dat de directe vergelijking tussen Nederlandse winkelprijzen en Duitse groothandelsprijzen mank gaat. Het doet geen recht aan hetgeen ik al eerder schreef over een winstgevende onderneming, en ook niet aan de vele financiële en belastingtechnische verschillen tussen Duitsland en NL.

Een nieuwe auto kost in Duitsland ook vele malen minder dan in NL. Is dat een reden om je te beklagen t.o.v. een Nederlandse garagist? Lijkt me niet. Als je het goedkoper wil kun je het vinden, als je je lokale specialist in leven wilt houden, weet je ook waar je moet zijn, en korting vragen kan ook altijd nog.
Johojo schreef:Heeft volgens mij ook met inkoopkracht te maken. Sommige onderdelen zijn voor een fietsenmaker inkoop duurder dan de verkoopprijs in duitsland.
Ik vraag me dan ook wel eens af hoe fietsenmakers er tegenover staan om zelf aangeleverde producten te plaatsen op een fiets. In de vergelijking welk Georg trekt met auto monteurs is dat bij die groep het veelal geen probleem is. Of je de onderdelen bij hun aan schaft, of importeert uit Duitsland of Polen maakt vaak geen probleem. Ze rekenen de montage kosten, en laten het daarbij.
Art schreef:Wat ik niet begrijp is dat de Moderator dit bericht niet verwijderd heeft, alleen de titel " Ontevreden met mijn Avaghon " waarom ontevreden omdat de spatborden te breed zijn, de Avaghon fietst heerlijk, man wat wil je nog meer, het gaat toch om het fietsen, heel zeker is het feit dat Bike4Travel gratis andere spatborden had gemonteerd als je dat gevraagd had, vierkanten as is 3x de prijs van LX buitenboord lagers, waar gaat het over!!!!!!!!!!

Wordt hier Bike4Travel benadeeld door iemand of heeft deze meneer ruzie gehad met zijn partner, wat mij verrast is het feit dat op dit bericht ook nog wordt gereageerd, wel heel vriendelijk van al die mannen en vrouwen die blij zijn met de Avaghon en Bike4Travel, ikzelf fiets ook met een Avaghon, met een mix van SLX, XT en LX 30 speed, achter 12/28, voor 22/32/42, kleine stapjes, kom overal en rij geregeld racefietsen voorbij, gisteren 128 km in nog geen 7 uur gereden incl 2x lunch en 2x koffie en thee, knap nee hoor de Avaghon rijdt heel snel ( ook met brede spatborden ).

Laten we nu afspreken met elkaar dat we het forum gebruiken voor informatie waar we als fietsers ( Wereld/ Europa / Nederland maakt niet uit ) plezier aan beleven, van de 95% informatie die dit forum genereert wordt ik blij van, leuk dat ik van deze vereniging lid ben, maar de azijn moet eruit.

Tip, heel veel plezier met uw Avaghon, lekker veel fietsen word je gelukkig van.
Dit is gepost onder "kletspraat"! Niet zo moeilijk over doen. Tegenover één negatieve ervaring komen tal van positieve ervaringen voor het voetlicht. Bike4travel mag blij zijn met al deze aandacht.
Johojo schreef:
Georg schreef:Ik denk dat de directe vergelijking tussen Nederlandse winkelprijzen en Duitse groothandelsprijzen mank gaat. Het doet geen recht aan hetgeen ik al eerder schreef over een winstgevende onderneming, en ook niet aan de vele financiële en belastingtechnische verschillen tussen Duitsland en NL.
Heeft volgens mij ook met inkoopkracht te maken. Sommige onderdelen zijn voor een fietsenmaker inkoop duurder dan de verkoopprijs in duitsland.
Aan het begin van het seizoen maakt een fabrikant (van de fiets) afspraken met de leverancier van de onderdelen, bij een bepaalde afname zal er een korting zijn, zit je daaronder dan betaal je de hoofdprijs, die wordt dan natuurlijk doorberekend naar de klant. Avaghon zal wat dat betreft minder fietsen (met onderdelen) verkopen dan een Bike-components of Rose in Duitsland dat doen, simpelweg omdat hun afzetmarkt daarvoor gewoon niet groot genoeg is. (dus minder korting)
Daar komt nog eens bij dat ze gewoon goede fietsen in elkaar zetten die niet na een paar jaar van ellende uit elkaar vallen. De noodzaak van een eigenaar om iedere paar jaar een nieuwe fiets te kopen is er dus niet.
Hoe het precies in Duitsland allemaal werkt weet ik niet, zolang ik daar 2 banden voor de prijs van 1 hier incl. verzenden kan krijgen hoor je mij niet klagen.

Peter

Santos, Challenge, Mongoose en Vittorio, en een Batavus waar de banden leeg van staan.
Het is bij veel fietsenmerken zelfs een meertraps raket. Niet alleen dat de Onderdelen distribiteur prijs afspraken maakt, de fietsenfabrikant (die tegenwoordig meestal alleen assembleert) doet weer hetzelfde naar de detailhandel.

Het vervelende is natuurlijk dat dat zich zelf instand houdt. Een online dozenschuiver die vanwege de prijs meer fietsen wegzet krijgt weer een inkoop korting. Dat is een hard gelag voor de FM op de hoek die al 30 jaar premium dealer is en die toch al veel hogere lasten heeft van zijn winkel. Als beloning voor de loyaliteit betaalt hij de hoofdprijs.

In het geval van Avagnon hebben ze daar natuurlijk geen last van (ze verdelen het eindproduct zelf), maar hun onderdelenprijzen zullen vrij hoog liggen. Als je dan nog arbeid, nuts en metselwerk meetelt denk ik dat het met de winstmarges vast wel mee zal vallen. Ik heb niet het idee dat de fietsenbranche een plaats is waar je slapend rijk wordt als kleinere speler.

En betreft de OP, het is wel heel erg mosterd naar de maaltijd, maar het is wel een leuk onderwerp... Hoe zit het met marges en toegevoegde waarde? Ik ga ervan uit dat iedereen zich wel eens verbaasd over prijsverschillen. Zo is de vraag waarom Duitsland zo goedkoop is ook interresant (ik vermoed dat schaal en loonkosten een rol spelen).
loknor schreef: Het vervelende is natuurlijk dat dat zich zelf instand houdt. Een online dozenschuiver die vanwege de prijs meer fietsen wegzet krijgt weer een inkoop korting. Dat is een hard gelag voor de FM op de hoek die al 30 jaar premium dealer is en die toch al veel hogere lasten heeft van zijn winkel. Als beloning voor de loyaliteit betaalt hij de hoofdprijs.
Ik ben dan ook bereid voor een aantal zaken die hoofdrijs te betalen, omdat je de service van die vakman er dan gratis bijkrijgt... Het is een illusie dat het mogelijk blijft om de service te krijgen als je de materialen niet aanschaft, omdat de vakman op de hoek dat economisch niet kan blijven waarmaken...
stef.l schreef:
peter1980 schreef:Probleem zit 'm volgens mij niet in bike4travel, maar in Avaghon.
De merknaam Avaghon is sinds begin 2011 in handen van Bike4Travel.
Aha, weer wat geleerd :oops:
Wordt het geen tijd om dit topic te sluiten. De reacties gaan allang niet meer over het onderwerp van de TS en bovendien denk ik, dat de boodschap voor de TS wel helder is.
gbischof schreef:Hallo,

2 jaar geleden heb ik een Avaghon s28 Shimano LX afgemonteerd gekocht. De fiets rijdt heerlijk, maar toch kan ik niet 100% genieten omdat ik het gevoel heb dat de 2150 euro die ik heb neergelegd voor de fiets te veel was.

.
volgende keer voor even veel geld deze.

http://www.rosebikes.nl/bike/rose-black ... lcfF-10J1Z


Als je geduld heb en wacht je tot november december voor dit prijs krijg je met een Gates Carbon center lock rim.
volgende keer voor even veel geld deze.

http://www.rosebikes.nl/bike/rose-black ... lcfF-10J1Z


Als je geduld heb en wacht je tot november december voor dit prijs krijg je met een Gates Carbon center lock rim.
Als je dan toch serieus geld uit gaat geven (en € 2200,- is serieus geld) zou ik toch graag iets meer willen dan een Duitse postorder fiets.

Daarnaast, als ik iets op dit forum geleerd heb en de laatste jaren steeds meer van overtuigd ben geraakt: Een fiets is meer dan een optelsom van mooie onderdelen...

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dit een slechte of lelijke (nou ja, dat eigenlijk wel :wink: ) fiets is.
miro schreef:
gbischof schreef:Hallo,
2 jaar geleden heb ik een Avaghon s28 Shimano LX afgemonteerd gekocht. De fiets rijdt heerlijk, maar toch kan ik niet 100% genieten omdat ik het gevoel heb dat de 2150 euro die ik heb neergelegd voor de fiets te veel was.
volgende keer voor even veel geld deze.
http://www.rosebikes.nl/bike/rose-black ... lcfF-10J1Z
Dan heb je een boel mooie onderdelen, maar ook een boel mindere onderdelen en het aantal mensen dat je kan vertellen dat deze fiets echt lekker fietst op vakantie is erg gering.
Voor mij is een fiets technisch gezien een ketting: de slechtste schakel bepaalt of je onderweg langs de weg komt te staan.
Art schreef:Wat ik niet begrijp is dat de Moderator dit bericht niet verwijderd heeft, alleen de titel " Ontevreden met mijn Avaghon "
Omdat de mededeling 'Ontevreden met mijn Avaghon geheel correct was'. Gbischof was daadwerkelijk ontevreden. Dat dat om volgens velen verkeerde redenen was, dat mag. Had hij geschreven 'Mijn Avaghon een slechte fiets' dan was dat laakbaar geweest, tenzij de fiets inderdaad flinke mankementen had vertoond. Had hij geschreven 'Avaghons zijn slechte fietsen' dan was het echt minder fraai. Maar zelfs dan, als er uit het stukje was gebleken dat het alleen zijn mening was dan was het nog alleen een mening.
stef.l schreef:Ik vraag me dan ook wel eens af hoe fietsenmakers er tegenover staan om zelf aangeleverde producten te plaatsen op een fiets.
Ik heb ooit eens een Snel gekocht waarbij ik diverse onderdelen zelf aanleverde, waaronder de remmen. Ze hadden er geen bezwaar tegen om een fiets zonder remmen te leveren tegen een minderprijs, maar het monteren mocht ik zelf doen en er zat dan uiteraard geen garantie op de remmen. Terecht natuurlijk.
Dat zal voor de meeste onderdelen gelden. Tegen het zelf aanleveren van een zadel zal geen enkele fietsenleveranctie bezwaren hebben denk ik.
Ave Gone schreef: .
Art schreef:Wat ik niet begrijp is dat de Moderator dit bericht niet verwijderd heeft, alleen de titel " Ontevreden met mijn Avaghon "
Omdat de mededeling 'Ontevreden met mijn Avaghon geheel correct was'. Gbischof was daadwerkelijk ontevreden. Dat dat om volgens velen verkeerde redenen was, dat mag. Had hij geschreven 'Mijn Avaghon een slechte fiets' dan was dat laakbaar geweest, tenzij de fiets inderdaad flinke mankementen had vertoond. Had hij geschreven 'Avaghons zijn slechte fietsen' dan was het echt minder fraai. Maar zelfs dan, als er uit het stukje was gebleken dat het alleen zijn mening was dan was het nog alleen een mening.
Ik vind dat Ave Gone hiermee een punt heeft. Ik ben van mening dat iemand een negatieve ervaring over een bepaalde fiets mag weergeven. Niet zomaar censuur toepassen en alles verwijderen, wat je niet gelegen komt. Een groot aantal reacties zorgt dat er vanzelf ook een ander beeld voor het voetlicht komt. Dat moet juist de kracht van een forum zijn.
bert sitters schreef:Ik ben van mening dat iemand een negatieve ervaring over een bepaalde fiets mag weergeven. Niet zomaar censuur toepassen en alles verwijderen, wat je niet gelegen komt. Een groot aantal reacties zorgt dat er vanzelf ook een ander beeld voor het voetlicht komt. Dat moet juist de kracht van een forum zijn.
Helemaal mee eens.
En zo is het ook gegaan. Uiteindelijk denk ik dat Bike4travel heel tevreden kan zijn met de ongevraagde reclame. Dat verdienen ze ook (net als enkele andere goede winkels).
Toch even reageren:

Als moderator(s) hebben we dit topic scherp in de gaten gehouden om te kijken of de discussie op een juiste manier verloopt, ook omdat er schade kan ontstaan voor mensen die er van moeten leven.

Wat mij betreft is dit een mooi voorbeeld hoe het ook kan en hoe de juiste service van een 'fietsenmaker' zich terugbetaald. Het is prima om te beschrijven hoe jouw ervaring is en om te vragen hoe de ervaringen van anderen zijn. Zolang er niet met 'modder' wordt gegooid en er objectief gereageerd wordt, krijg je een goede discussie.

Ik denk wel dat ondertussen de TS de antwoorden heeft die hij zocht. Misschien niet wat hij wilde, maar wel zoals het is. De discussie begint nu wat meer off-topic te worden, dus ik sluit het onderwerp dan ook bij deze.
Als er over de spin-offs nog gediscussieerd moet worden, dan graag een nieuw topic openen.