Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waarvoor een helmcamera al niet goed is.... - Forum Wereldfietser

waarvoor een helmcamera al niet goed is....

Ik kan de reactie wel begrijpen, op dat moment reageren de meeste mensen sowieso impulsief. Maar eigenlijk is de reactie ongelofelijk dom, want men kan evengoed worden doodgeschoten omdat men niet snel genoeg aan de eisen van de overvaller voldoet. En is de inhoud van een rugzak echt je leven waard?
klopt wat je zegt, maar ik vond het toch nogal een opvallend filmke, als je ziet dat deze overval in klaarlichte dag gebeurt en nu ni echt in verlaten gebied he....

de kans dat je overvallen word is en blijft relatief heel klein dat weet ik maar wat me nogal stoort is het feit dat hier een tijdje geleden een jonge dame vroeg of het als vrouw in haar eentje wel veilig was naar zulke landen te gaan (welke landen weet ik niet meer precies)... ik reageerde daarop dat het voor mijn gevoel niet echt een goed idee is om als vrouw helemaal in je eentje minder ontwikkelde landen te doorkruisen, en dat gezelschap toch aangeraden is....daar werd door iemand nogal heftig op gereageerd , volgens zijn zeggen kwamen zijn 'haren ervan omhoog" van deze uitspraak...dus ik zeg, onderschat het gevaar niet....als je zoals in dit filmpje op zo een brutale wijze op straat al kan overvallen worden dan denk ik dat het toch altijd een beetje opletten is , en al zeker voor alleenreizende vrouwen!
Als ik mij uitsluitend op dit filmpje zou richten zou ik me juist als VROUW vermommen om niet overvallen te worden, want in dit filmpje wordt een MAN overvallen! :lol:
haha klopt! Maar je uitsluitend op dit filmpje richten is geen goed idee natuurlijk, mannen worden natuurlijk ook overvallen , echter bij vrouwen ligt de kans veel hoger .....

ga maar eens na, hoeveel alleenreizende mannen of koppels ken je die iets voor hebben gehad? zullen er relatief weinig zijn ....
maar.....hoeveel alleenreizende vrouwen hebben al eens wat voorgehad? hmmmm das een ander aantal he.....
Kennelijk heb je daar betrouwbare cijfers van. Wil je die met ons delen?
Graag gerangschikt per land en regio. Uiteraard alleen fietsers.
nee zover gaat mijn kennis niet, wat ik wel weet is dat ik geen enkele man ken die zoiets meegemaakt heeft, echter wel een aantal vrouwen waarvan ik er 2 wel heel erg goed ken.....en ik ken veel meer mannen die fietsreizen maken dan vrouwen.....dat zegt wel iets denk ik...

ik heb geen algemene cijfers , laat staan per land of regio....
johnny-vs schreef:nee zover gaat mijn kennis niet, wat ik wel weet is dat ik geen enkele man ken die zoiets meegemaakt heeft, echter wel een aantal vrouwen waarvan ik er 2 wel heel erg goed ken.....
Ik ken zelf maar één persoon die ooit is overvallen; een man, reizend met twee of drie mannelijke vrienden. Ik waak er dus wel voor om met meerdere mannen op reis te gaan!

Carl
Carl schreef:Ik ken zelf maar één persoon die ooit is overvallen
Dan ken je er nu 2.