Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tent kopen - Forum Wereldfietser

tent kopen

http://www.outdoorxl.nl/tenten/tenten/1 ... e-duo.html

http://www.kampeerwereld.nl/tenten/2-pe ... -pine-200/

Ik wil deze maand een andere tent kopen. Wie heeft er ervaring met deze tenten?

Mario
De eerste is niet op voorraad en de tweede is uitverkocht. Dus daar schiet je niet zoveel mee op, Mario.

Gerd
Gerd,

dat weet ik ook wel, maar ik moest een link maken vandaar. Deze tenten kan je ook bij andere zaken kopen. Ik heb inmiddels begrepen dat de nieuwe eureka tenten, die nog deze week in de winkels liggen, een breder buiten doek hebben zodat de binnen tent niet zo dicht op de buiten tent zit, vandaar.

Mario
Kijk zelf ook naar een tent maat neig zelf meer naar een zelfstaande (iglo type) tent. Volgens mij ben je dan iets flexibeler maar dat is slechts een aanname.
Eureka Spitfire is prima tent voor weinig geld. Ruim (zeker voor 1 pers.) 2 Deuren, goede ventilatie, licht, stormvast en behoorlijk waterdicht, soms wat lekken bij het voeteneind, dat kun je niet mooi strak afspannen.
En ja, die domme punt.. daar blijft dan wat troep inzitten, binnenste buiten en uitkloppen.
Het voordeel van de Vango sabre is dat je de tent gelijk met de binnentent kan opzetten.

Ik zoek een 2 persoons, want ik wil mijn spullen ook in de tent kunnen zetten.

Mario
Waar en in welk jaargetijde je er mee wilt kamperen is ook van belang.
zeer intressant blijf dit ook volgen.....
Ik ben een mooi weer fietser. Ik heb nog nooit gehoord dat via de punt van de tent water loopt. Volgens specificatie is de tent zeer water dicht en de recensies die ik heb gelezen zijn zeer goed.

mario
Hoi Mario,

Wij zijn heel tevreden met onze Eureka Spitfire Duo, we kamperen er nu een jaar of acht mee met ons tweeën. Hij is lekker licht en ruim, alle bagage past in de punt. Wel moet je bij veel regen inderdaad opletten dat hij bij het voeteneind niet lekt, maar als we hem goed opzetten gebeurt dat niet. Ook de twee deuren vinden wij heel handig.

Groet, Sara
Ik weet niet meer welke,
maar een jaar of vier
ook een Eureka-tent gekocht.
Goedkoop..............maar erg slechte stokken (die heb ik na vier jaar wel echt allemaal moeten vervangen)
Ik reis al een jaar of vier met de Vangoo tent, volgens mij de 200 of zo. Heerlijke tent, ruim en goed te ventileren en heeft opbergruimtes aan beide uiteinden tussen binnen en buitentent. In de vergelijking bleek het materiaal toen ook beter dan dat van de Eureka, sterker tentdoek en grondzeil, maar hij is dan ook wat zwaarder. Hij staat erg snel en stevig en de binnentent zit aan de buitentent vast. Je hoeft er dus niet in te kruipen om de binnentent aan de buitentent op te hangen.
Ik las net dat de eureka spitfire is vernieuwd. Deze heet nu spitfire duo xt.

Het verschil is dat het doek nu helemaal groen is en dat de buitentent verder van de binnen tent afstaat zodat er meer ruimte ontstaat, De recensies van de tent zijn goed.

Mario
Zelf heb ik een wild country zephyr 2 , heeft me nog niet teleurgesteld, in totaal nog niet meer dan 20 nachten in geslapen.

Ik heb hem gekocht als 1persoonstent, een deel van mijn bagage ligt in het luifeltje.

Verder is hij erg laag, maar ik gebruik hem vaak, omdat hij licht is, snel opgezet, alle zeilen hangen aan elkaar. goedkoop, toen (100€).

Maar goed.

Soms moet je gewoon een tent kopen en hopen dat je de juiste hebt.Je kunt niet voorspellen of ritsen gaan vastlopen, naden gaan lekken, grondzeilen te dun zijn.

Groeten,
Willem
Ik heb ook getwijfeld tussen deze 2 tenten. Heb gekozen voor de Vango omdat het stul allemaal wat dikker is en ik met regen ook droog wil slapen.
\dikker wil niet zeggen ook beter. Wel zwaarder. De eureka is minimaal 2000 mm.

Een tent moet minimaal 1500 mm zijn om water dicht te zijn.

Mario
Daar zou ik niet vanuit gaan, Mario...
Robertjan,

verklaar je nader. Ik ben een mooi weer fietser ga dit jaar in Frankrijk fietsen.

Ik ben lang 1,86 en de spitfire heeft een binnen tent van

380x180x110 dat vind ik ook heel belangrijk, zeker gezien het feit dat ik mijn pullen ook i de tent wil zetten

mario
Het gaat om de druk van water op het doek. Als het doek verder niet belast wordt, dan klopt je laboratorium-waarde van 1500mm. Maar wat als je met je knie op het grondzeil zit? De druk kan dan makkelijk ver(drie)dubbelen. Grondzeilen van minder dan 5000mm (waarde in nieuwstaat) neem ikzelf dan ook niet serieus. Lastige van de cijfertjes is dat sommige merken ze meten alsof het doek een bepaalde mate van gebruik achter de rug heeft. Dan is een waarde van 4000mm niet zo erg, maar 2000mm blijft dan wel kantje boord als je even wat uit een tas wilt pakken terwijl het buiten giet.
minimaal 2000mm is de buitentent, het grondzeil is minimaal 3000 mm. Als je bij de tent een grondzeil koopt dan heb je al veel van het probleem opgelost.

tent doek is nooit waterdicht, di wordt gedaan door aan de binnen kant een waterdichte laag aan te brengen.

mario