Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jonge leden. Hoe krijgen we die? Mag gesloten worden. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Jonge leden. Hoe krijgen we die? Mag gesloten worden.

frank bueters schreef:
Frank, voorheen de kindervriend.
Nu géén kindervriend meer?
Indien we meer jonge fietsers willen aantrekken zal men naar mijn bescheiden mening de uitstraling van onze website, facebook en forum véél flitsender moeten worden.
Daarnaast heb je dan ook jongelui nodig in het bestuur.

Men zou bij wijze van spreken eens een brainstorm middag kunnen organiseren.

hartelijke groet,
Frits
Frank mag je nu scharen onder het hoofdstukje 'trotse opa's'. Dan zijn alle andere kinderen bij voorbaat al minder leuk. Deze tante vindt haar nichtjes ook leuker dan andere kinderen.
Ik heb niet de indruk dat de mensen hier op het forum enkel "niet jongeren" zijn. Ik sluit me wel aan bij de visie dat in het echte leven afspreken, ideeën uitwisselen en groepsreizen maken, mij hoegenaamd niet interesseert.

Voor mij (overigens niet lid, ik zou het enkel worden als ik naar de cursus van marten zou willen) zijn de kennis en bestemmingsideeën op het forum het boeienst. Ellenlange reisverhaalposts vind ik moeilijk om te lezen, en ik heb het meer voor sites als sidetracked.com waar je impressies krijgt dan door mensen hun dagboek te zitten scrollen.

Maar dat gezegd zijnde heb ik de indruk dat hier best wel wat jongeren actief zijn, en dat fietsreizen onder jongeren ook terug populair aan het worden is. De focus op het materiële moet dan ook met enige voorzichtigheid gebruikt worden en wat meer oog voor de ervaring en het avontuur van het reizen mis ik wel soms.
EnriceV schreef:De focus op het materiële moet dan ook met enige voorzichtigheid gebruikt worden en wat meer oog voor de ervaring en het avontuur van het reizen mis ik wel soms.
+1
Het forum wordt m.i. overheerst door discussies over materiaal, waardoor het "avontuur" of de "beleving" in het gedrang komt.
@ Yopie

Het is misschien een beter idee om nu onder de diverse forums een sub gedeelte te maken met diverse onderwerpen zoals dat je onder gezondheid de sub gedeeltes krijgt met voeding, gezondheid en recepten?
HansvanderVeeke schreef:Een paar observaties:

Er wordt jaarlijks een jongerenweekend georganiseerd en daar doen maar heel weinig jongeren aan mee.

Er is al een Facebook pagina waar weinig verkeer op is en heel veel klachten over (mbt privacy).
Hoeveel jongeren er dan ongeveer aan mee? en zit daar nog een bepaalde lijn in?

Hoe komt dat er veel klachten zijn met betrekking tot privacy? Als je een account aan gemaakt hebt op Facebook ga je akkoord met het feit dat je gelijk bij je echte naan bekent bent en niet met een nickname.
Het valt me op dat er minder op de vraag naar hoe we meer jongeren krijgen wordt ingegaan en dat het afdwaalt naar andere problemen.
Van het 1 komt het andere. Dat is ook niet verkeerd, zo kan het bestuur zien waar mogelijke problemen zitten.
jefmen schreef: Als je een account aan gemaakt hebt op Facebook ga je akkoord met het feit dat je gelijk bij je echte naan bekent bent en niet met een nickname.
Een nickname maak je ook daar gemakkelijk aan hoor, je noemt jezelf gewoon Piet Bakker en geen haan die dat controleert :wink:
Michael W schreef:
jefmen schreef: Als je een account aan gemaakt hebt op Facebook ga je akkoord met het feit dat je gelijk bij je echte naan bekent bent en niet met een nickname.
Een nickname maak je ook daar gemakkelijk aan hoor, je noemt jezelf gewoon Piet Bakker en geen haan die dat controleert :wink:
Dat klopt. Ken meerdere mensen die onder een andere naam op FB een account hebben om hun echte naam geheim houden voor de grote menigte.
De vraag is meer gaat de gemiddelde leeftijd van de vereniging drastisch om hoog?
Is was ooit lid. Das alweer een aantal jaar geleden.

Fora zijn niet meer hip. dat zie ik eigenlijk op alle fora waar ik nog wel eens kom.

Vereniginglidmaatschappen lopen ook op veel plekken terug.
Of dat goed of slecht is weet ik niet, maar blijkbaar wil de samenleving een andere orgasiatie.

voor facebook ben je denk ik al veel te laat als dat niet heel geod gaat. p een topic als plaats een een plaatje van je fiets en andere visuele dingen passne beter op pinterest of instagram. misshicnin in combinatie met t forum. youtube channel kan ook helpen.

zo lnag dit forum een beetje leesbaar blijft zalik er naar kijken. En hopen dat marten weer terugkomt.
Helaas is het zo dat ik, als bijna bejaarde, niet de minste interesse heb in app's, Facebook (behalve om mijn kinderen te volgen) en Twitter (ik heb de wereld niet zo veel mee te delen ...) :roll: Mijn social media zijn nog steeds live-gesprekken met mensen.
Ik (24) kijk zo nu en dan op de site of er nog leuke verhalen te lezen zijn m.b.t reizen of om reisblogs te bekijken van verschillende mensen.

De site toegankelijker maken voor de smartphone is een goed idee. Veel jongeren zullen eerder even op de telefoon kijken dan achter een computer gaan zitten denk ik. Ik lees zelf vaak wanneer ik in de bus zit.
Remi IJgosse schreef:Ik (24) kijk zo nu en dan op de site of er nog leuke verhalen te lezen zijn m.b.t reizen of om reisblogs te bekijken van verschillende mensen.

De site toegankelijker maken voor de smartphone is een goed idee. Veel jongeren zullen eerder even op de telefoon kijken dan achter een computer gaan zitten denk ik. Ik lees zelf vaak wanneer ik in de bus zit.
Ik kijk ook altijd via mijn telefoon. Nooit via de computer. Ik vind alleen wel dat de site goed werkt. Ook op mijn telefoon.
stef.l schreef:Ik ben zelf 26, zal mezelf nog scharen onder de groep jong ;). Ben enkel actief op het forum, niet daadwerkelijk lid van de vereniging.

Voor dat laatste vind ik met name het aanbod van lidmaatschap niet interessant. Een fysiek blad 4x per jaar klinkt leuk. Maar uiteindelijk weet ik toch dat ik eigenlijk vrijwel nooit meer fysieke bladen lees. En de rest? Kampeerweekenden en trektochten als deel van de vereniging heeft mijn interesse niet. Ben geen fan van groepsreizen.

Het enige wat mogelijk interessant is zijn cursussen, maar dit kan ook vaak net zo gemakkelijk elders zonder lid te zijn.

*KNIP

Qua uitbreiding van het forum index om meer specifieke doelgroepen te benaderen, heb ik mijn twijfels. Voor wielrennen, mtb, etc. bestaat fiets.nl al. Het aanwerven van nieuwe mensen met dit als streven zal vermoedelijk tegenvallen.

En dingen als fatbiken, winterkamperen, ultralight, etc. zijn uitzonderingen. Vaak kom je sneller op internationale fora uit, gezien er wat meer mensen met ervaring zijn dan enkel het beperkte aantal in ons kleine Nederland en België. De verkregen feedback is al snel een stuk groter.

Daarnaast denk ik dat veel jongeren niet zozeer geïnteresseerd zijn in een ouderwets verenigings concept, maar eerder contact zullen zoeken via hedendaagse toepassingen zoals social media (facebook, twitter) als reeds eerder benoemd.
Hier kan ik mij ook ontzettend in vinden.

Ik bezoek het forum geregeld zonder lid te zijn van de vereniging. Alleen als ik wat post log ik in (er zijn maar een paar sites waar ik automatisch inloggen gebruik) en dat is vrij zelden. Ik maak overigens vrij veel gebruik van de zoekfunctie. Waarmee ik veel waardevolle info over gebieden, producten en aspecten vind.

Als ik het forum bezoek is dat 99% via Ipad of Iphone, werkt overigens prima.

Ik vraag me af waar de noodzaak van jongere leden vandaan komt.
Wereldfietsen is een niche. Mensen die iets van fietsreizen willen weten via het internet komen al gauw hier terecht. Zo heb ik wereldfietser gevonden, en waarschijnlijk vele anderen met mij.

Met verenigingen heb ik echter niets. Met andere mensen ontmoeten, reizen en culturen opsnuiven wel. Maar daar heb je (tegenwoordig) geen vereniging voor nodig.
Zo fiets ik regelmatig met een groepje mensen die ik via strava heb leren kennen.

Strava druist wss voor veel wereldfietsers tegen het vakantiefietsen in ivm het competitieve aspect. Echter is het een perfect platform om ritten, routes en reizen te delen... Voorbeeld van iemand die via strava zijn reis en route van eindhoven naar praag heeft gedeeld, en hier de great divide

Ik snap dat wereldfietser als vereniging graag meer leden ziet. The more the merrier. Maar de meerwaarde van lid worden ontbreekt denk ik voor velen.
Ik heb helaas geen antwoord paraat hoe daar verandering in te brengen.
Tegenwoordig is vliegen zo makkelijk en goedkoop. Als je de eerste grote reis van je leven gaat maken dan is voor velen een backpacktocht in Zuid-Oost Azië al avontuurlijk genoeg. Doe je niks aan, denk ik. Bovendien biedt zo'n backpacktocht veel meer gelegenheid tot wilde feesten en avontuurtjes met het andere geslacht dan een fietsreis. YOLO en je bent maar 1 keer jong toch.

Ik ben zelf trouwens 25 en heb ook nog wel redelijk wat back gepackt. Vorige zomer mijn eerste solo-fietsreis gemaakt, komende zomer ga ik voor het eerst 3 maanden weg.
Beste allemaal,
Dank aan jullie allen. Reageerde ik nog eerst naar mensen persoonlijk, nu een algemene dank. Ik heb genoeg input voor het bestuur.
Wat mij betreft mag daarom dit draadje gesloten worden.
Discussie over wel/geen lid zijn van de/een vereniging, wel/geen jonge leden willen is interessant maar niet het doel van mijn draadje. Verder even goede vrienden hoor!
Loes