Additionally, paste this code immediately after the opening tag: The Transcontinental Race - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

The Transcontinental Race

164 berichten
Er doen iets van 250 fietsers mee, die zijn allemaal lang zo snel niet als de koplopers waar de aandacht naar uit gaat, dus het is heel goed mogelijk dat voor een flink aantal deelnemers deze “race” wel degelijk ook een reis/tocht is. Het gaat hier toch om een self-supporting fietstocht door uiteenlopende natuurgebieden.
Wat dat betreft vind ik berichten over randonneuren (waar ook de TCR onder valt), op dit forum op zijn plaats.
Inderdaad. Bovendien: dit is de rubriek Kletspraat. Ook als iemand daarin een topic over de gabbercultuur, goudvissenvoer of diamantmijnbouw wil starten, moet dat kunnen. Pas zodra het in strijd is met de missie of het beleid van de WF (bijvoorbeeld oproepen tot het verbranden van fietsreisgidsen, het blokkeren van fietssnelwegen of verhaal gaan halen bij bestuursleden thuis) kan ik me voorstellen dat de Mod ingrijpt.
Blokkeren is erg in de mode. Misschien dat maar eens met de fiets gaan doen. Een vlag op z'n kop erbij ofzo en klaar is kees
Aniphys schreef:
do 04 aug, 2022 22:21
dunlop schreef:
do 04 aug, 2022 21:56
Jurr schreef:Zo heeft ieder een eigen manier van reizen.
Het gaat om een wedstrijd.
Met reizen heeft dit naar mijn idee niks te maken.
Klopt dunlop, het is inderdaad geen fietsvakantie. Het is en blijft een race.
Maar toch zie ik wat raakvlakken met onze wereldfietserbezigheden (die er niet zijn met de reguliere rennerssport): het bepakt zelfstandig fietsen in het buitenland, soms met de nodige hygiënische nonchalance, overgelaten aan het lot van de omstandigheden (materiaalpech, weer, overnachtingsplaatsen, etc...)

Wat dat 'bepakt' betreft: voor de TCR deelnemers beperkt zich dit uiteraard tot het minimum. De nummer 4, Marin de Saint-Exupéry, heeft de hele tocht (10 dagen) in 1 rennersbroek afgelegd (samen met 1 pakje vochtige doekjes) :-)
Belangrijk raakvlak is hun snelheid,
Dus mijn fiets/set-up evoluurt naar de hunne.....
Vaste voorvork, flatbar met Aero-bars....
1 fietsbroek, 2 paar merino wollen sokken....
Dag 66 en bijlage nog niet thuis,..... :wink: