Additionally, paste this code immediately after the opening tag: The Transcontinental Race - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

The Transcontinental Race

164 berichten
CarlW schreef:
ma 25 jul, 2022 18:37
....die mannen ...
https://bikepacking.com/bikes/2022-tran ... race-rigs/
In ieder geval 1 vrouw gespot.
Daarna werd ik een beetje moe. Het lijkt vooral reclame voor allerlei artikelen.
Het zal best een prestatie zijn.
De vorige transcontinental race werd gewonnen door een vrouw. Maar de grote meerderheid in de race zijn inderdaad mannen. Maakt niet uit, het zijn allemaal bikkels.
CarlW schreef:
ma 25 jul, 2022 18:37
Waar rijden die mannen feitelijk op?
https://bikepacking.com/bikes/2022-tran ... race-rigs/

Geweldig lijstje :D. Niet bijzonder esthetisch verantwoord de meesten, meestal een rommeltje, maar wel een mooi rommeltje.


Zijn ligfietsen uitgesloten van deelname?
Screenshot_20220726-103045.png
Fixed gear!
CarlW schreef:
ma 25 jul, 2022 18:37
Waar rijden die mannen feitelijk op?
https://bikepacking.com/bikes/2022-tran ... race-rigs/
De meeste zijn wel pure high-tec-fietsen (carbon, elektronische schakeling etc.). Logisch ook want snelheid is alles.

De fixie is idd wel een mooie uitzondering. Met twee tandwielen achter, dat dan wel weer ;). Maar gaat een hele uitdaging worden. Bij het begin mogen ze al meteen de Muur op.
Poppink schreef:
di 26 jul, 2022 10:31
Screenshot_20220726-103045.png Fixed gear!
en even verderop kom je Sergey Shulubin tegen. Met z'n DIY setup.
Toch een flink handvol 50ers en een Amerikaan van 60. Die etappes, dat gaat nog, maar slaapjes van een paar uur in een telefooncel of zo, hoe doen ze het in 's hemelsnaam. Als ik een nacht heb van minder dan 7 uur maak ik ruzie met de wind :lol:
Het is niet de eerste fixie in de TCR. Ik dacht dat er enkele jaren geleden ook al eentje heeft meegedaan.
Het gaat ondertussen vlotjes met de race. Nog geen anderhalve dag onderweg en sommigen hebben al meer dan 1000 km gereden. Wat ik een volwaardige fietsvakantie noem is voor die kerels (m/v/x) een dagtochtje.
Jammer dat Kristof Allegaert er niet bij is.
CarlW schreef:
di 26 jul, 2022 12:01
Toch een flink handvol 50ers en een Amerikaan van 60. Die etappes, dat gaat nog, maar slaapjes van een paar uur in een telefooncel of zo, hoe doen ze het in 's hemelsnaam. Als ik een nacht heb van minder dan 7 uur maak ik ruzie met de wind :lol:
De TCR wordt gewonnen door mensen die goed zonder veel slaap toekunnen. De winnende strategie in de laatste jaren was om vanaf de start één of twee nachten over te slaan, zodat je voor kwam te liggen en dan te consolideren.
Ik moet er niét aan denken, maar vind het wel prachtig.
Ziezo, de eerste staat op het punt te finishen.
Een kleine tien dagen gefietst aan ongeveer 477 km/dag.
Christophe Strasser.
Goed gedaan jongen.
strasser.jpg
Batt. 57% ?

Hebben ze een motortje? :shock: :lol:

Maar het zijn verder idd bizarre getallen. Zelfs al zou ik het lichamelijk aankunnen dan denk ik dat ik begin dag 2 al niet meer op mijn kont zou kunnen zitten.
Fedor schreef:
wo 03 aug, 2022 12:10
Batt. 57% ?
Hebben ze een motortje? :shock: :lol:
Van de officiele GPS tracker vermoed ik, maar dat weet je wel :-)
Fedor schreef:
wo 03 aug, 2022 12:10
Maar het zijn verder idd bizarre getallen. Zelfs al zou ik het lichamelijk aankunnen dan denk ik dat ik begin dag 2 al niet meer op mijn kont zou kunnen zitten.
Gezien ik veronderstel dat je kont een officieel onderdeel is van je lichaam... zou je het dus (net als ik) lichamelijk niet aankunnen :-)

Die Strasser is ook niet de eerste de beste.
Bizar. Ongelofelijk dat een mens dit kan.

Niet alleen heel weinig slapen maar ook:
- niet warm eten en leven (en presteren) op wat je vindt in een tankstation (daar wordt kort gestopt voor proviand, eten gebeurt al rijdend)
- dag en nacht rijden over soms drukke wegen en soms hobbelpaadjes
- rijden in weer en wind over hoge passen.
Aniphys schreef:
wo 03 aug, 2022 12:54
Die Strasser is ook niet de eerste de beste.
Wat zal z'n vrouw er van vinden?
En z'n kinderen?
CorneK schreef:Ongelofelijk dat een mens dit kan.
Ik zou meer zeggen:
Ongelofelijk dat een mens dit wil.

Een prestatie is het wel. Maar met fietsen zoals (wereld)fietsers het doen heeft het mijns inziens niks te maken.
Wat de goede man doet is prima, maar met genieten van landschap, cultuur, lokaal eten en drinken heeft het niks te maken.
dunlop schreef:
do 04 aug, 2022 18:40
Maar met fietsen zoals (wereld)fietsers het doen heeft het mijns inziens niks te maken.
Wat de goede man doet is prima, maar met genieten van landschap, cultuur, lokaal eten en drinken heeft het niks te maken.
Ach, iemand is toch niet verplicht om te genieten van landschap, cultuur en lokaal eten en drinken? Zo heeft ieder een eigen manier van reizen.

En ach, dat landschap is vast op tempo ook wel van te genieten ;)
Jurr schreef:
do 04 aug, 2022 20:25
Ach, iemand is toch niet verplicht om te genieten van landschap, cultuur en lokaal eten en drinken? Zo heeft ieder een eigen manier van reizen.

En ach, dat landschap is vast op tempo ook wel van te genieten ;)
Genieten van het uitzicht onderweg lijkt voor Christoph Strasser niet heel belangrijk te zijn, hij fietst ook gewoon 1000km op een vliegveld. Lijkt me toch wel ietwat eentonig! Wel indrukwekkend trouwens, om die 1000km binnen 24 uur af te werken!

https://road.cc/content/news/1000km-24- ... ord-284947
Jurr schreef:Zo heeft ieder een eigen manier van reizen.
Het gaat om een wedstrijd.
Met reizen heeft dit naar mijn idee niks te maken.
dunlop schreef:
do 04 aug, 2022 21:56
Jurr schreef:Zo heeft ieder een eigen manier van reizen.
Het gaat om een wedstrijd.
Met reizen heeft dit naar mijn idee niks te maken.
Klopt dunlop, het is inderdaad geen fietsvakantie. Het is en blijft een race.
Maar toch zie ik wat raakvlakken met onze wereldfietserbezigheden (die er niet zijn met de reguliere rennerssport): het bepakt zelfstandig fietsen in het buitenland, soms met de nodige hygiënische nonchalance, overgelaten aan het lot van de omstandigheden (materiaalpech, weer, overnachtingsplaatsen, etc...)

Wat dat 'bepakt' betreft: voor de TCR deelnemers beperkt zich dit uiteraard tot het minimum. De nummer 4, Marin de Saint-Exupéry, heeft de hele tocht (10 dagen) in 1 rennersbroek afgelegd (samen met 1 pakje vochtige doekjes) :-)
Aniphys schreef:
do 04 aug, 2022 22:21

De nummer 4, Marin de Saint-Exupéry, heeft de hele tocht (10 dagen) in 1 rennersbroek afgelegd (samen met 1 pakje vochtige doekjes) :-)
Ik heb het al bont gemaakt op meerdaagse ultra-light fietstochten, maar dit slaat alles.
Had hij de nodige milieuvergunningen aangevraagd?