Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Velgen Rigida Sputnick - Forum Wereldfietser

Velgen Rigida Sputnick

Dag wereldfietsers,,


Onlangs had ik een tweedehands fiets gekocht met Rigida Sputnick velgen,,hij rolt prima alleen mijn vraag is ,hoeveel kilometer gaat Rigida Sputnick velgen mee????
Zijn ze echt onverwoestbaar ??????
Omdat ik nergens kan vinden ,,,hoop ik dat juli meer van weten..

Mvg Ryan
Als je nooit remt gaan ze voor altijd mee :roll: . Dus de vraag is hoe dik de wand nog is.
Dit kun je zo meten (iets naar beneden scrollen), zoals alles staat dit ook op die site, http://www.m-gineering.nl/spaak.htm
Ze gaan lang mee, maar hoeveel valt moeilijk te zeggen. Velgen slijten van het remmen, en dat hangt af van je rijstijl, de omstandigheden, en vooral van de vraag of je veel in de regen rijdt. Van remmen in de regen slijten zelfs de degelijkste velgen snel. Het helpt om Koolstop Salmon remblokjes te gebruiken.
Wim
Ha, lekker net een paar seconden eerder :twisted:
meosky schreef:Dag wereldfietsers,,


Onlangs had ik een tweedehands fiets gekocht met Rigida Sputnick velgen,,hij rolt prima alleen mijn vraag is ,hoeveel kilometer gaat Rigida Sputnick velgen mee????
Zijn ze echt onverwoestbaar ??????
Omdat ik nergens kan vinden ,,,hoop ik dat juli meer van weten..

Mvg Ryan
Sputniks hebben een inwendige slijtageindicator. Als je een scheur ziet is de velg versleten, maar itt tot normale velgen ploft de velg dan nog niet uit elkaar. Een Exal sp 19 heeft hetzelfde profiel maar met een klassieke groef-in-het-remvlak indicator. Bij beide velgen heb je ca 0.5mm te verremmen
meosky schreef:
hoeveel kilometer gaat Rigida Sputnick velgen mee????
Ik zit rond 20,000km (rond 12 op reis in Afrika) en ze zijn nog lang niet versleten...