Additionally, paste this code immediately after the opening tag: klimtraining, windkracht 8 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

klimtraining, windkracht 8

Nog liefhebbers voor een rondje ijsselmeer vanmiddag? :D

Potentieel deelnemers NK tegenwindfietsers kunnen vandaag flink oefenen.
https://www.facebook.com/NKtegenwindfietsen
http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2013 ... qA04sTuLN0
AB schreef:Nog liefhebbers voor een rondje ijsselmeer vanmiddag? :D
Kun je meteen deze aanvallen!
Vorig jaar een paar keer verkeerd gefietst onderweg tussen Amsterdam en Harlingen en dus een paar keer enkele honderden meters terug tegen de wind in (windkracht 8 ). Ik kon de fiets amper staande houden. Ik schat het onmogelijk voor een gewone mens om tegen die kracht te fietsen.

Fietsen tegen windkracht 5 is me trouwens wel gelukt op de Houtribdijk tussen Leleystad - Enkhuizen.
Storm op 5 december 2013
Ik ging vanmorgen gewoon naar mijn werk bij Leen Bakker. Per fiets en per trein. In stad Groningen aangekomen tweede fiets gepakt naar mijn werk. Om 13.30 uur stuurde m'n baas het personeel naar huis vanwege de storm. Ik kwam gemakkelijk op het Groninger Hoofdstation, maar wat een gedrang van veel mensen, zowat schouder aan schouder op alle perrons. De informatieschermen van de spoorwegen allemaal op blanco. De treinen reden niet meer! De bussen ook al niet. Iedereen haalde een mobieltje tevoorschijn, maar ik heb er geen. Al meteen heb ik besloten om ondanks de storm naar huis te fietsen, 28 kilometer! Regenkleding aangetrokken. Eenmaal buiten de stad gekomen ben ik geen enkel andere fietser meer tegengekomen. Harde tegenwind langs het Van Starkenborghkanaal, maar na de bocht richting Adorp viel het reuze mee, de harde wind bijna schuin achter mij. Bij een supermarkt in Sauwerd wat drinken gekocht omdat mijn stadsfiets geen bidon heeft. Mijn andere fiets, de gele Giant, staat nog in de witte kluis op station Baflo. Doorfietsen in de striemende regen. Iets voorbij Wetsinge ging het onweren met een flinke hagelbui. De ventilatieopeningen in m'n fietshelm kwamen vol met grote hagelstenen (± 1 cm doorsnee) te zitten: afzetten en leegschudden. Zag ik achter Garnwerd een opklarende opening achter de buien: zo gaat de wind ruimen van ZW naar NW en die kwam ook. Ik leunde zowat een halve meter scheef tegen de harde zijwind bijna schuin van voren aan, oppassen dat ik niet in een sloot word geblazen. Een grote afgebroken tak kletterde drie meter voor mij op het fietspad. Een kleine tak vloog tussen de spaken van m'n voorwiel en brak daarbij een steunpoot van het spatbord, ook gingen de voorste remmen kapot. Moeizaam kwam ik door Winsum. Dan nog 10 km naar huis trappen, mijn schoenen zaten al vol water en zo ben ik om 16.00 uur thuis gekomen, droge kleren aangetrokken. En wat doet een mok hete Droste-chocolademelk me goed! Rond 18.00 uur voelde ik me pas heel moe worden na dit spannende avontuur, op de bank neergevlijd!
Hoorde ik op het journaal van het verkeersinfarct rond Groningen, veel mensen konden nog niet naar huis. Nou, jammer voor die mensen en een taaie fietser als ik kreeg het wel voor mekaar!
Heerlijk verhaal! Meer graag :!: :lol:
Een mooi verhaal Marten! Ik fietste afgelopen herfst (vermoedelijk) nog voor jouw huis langs. Groningen is een interessante provincie.
jeroen_ schreef:Een mooi verhaal Marten! Ik fietste afgelopen herfst (vermoedelijk) nog voor jouw huis langs. Groningen is een interessante provincie.
Mijn huis staat pal aan de LF 10-route. En ik heet Martin hoor.... Nu nog hoor ik buiten gieren en razen. Alleen is er een vogelnestkastje van een boom in de tuin eraf gewaaid.
Gisteren ook gewoon WW-verkeer per fiets. De laatste 7 km. met schuin tegenwind in de duisternis, onweer en hagel. maar 'gewoon' thuisgekomen, alle natte goed uit, douche en droge kleding aan.
Ik rijd zelfs met dit weer liever op een fiets dan in een bus.
Respect, Martin! (en andere stormtrotseerders)
Polling schreef:Gisteren ook gewoon WW-verkeer per fiets. De laatste 7 km. met schuin tegenwind in de duisternis, onweer en hagel. maar 'gewoon' thuisgekomen, alle natte goed uit, douche en droge kleding aan.
Ik rijd zelfs met dit weer liever op een fiets dan in een bus.
+1
vond het wel wat hebben :lol: