Additionally, paste this code immediately after the opening tag: plasfles - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

plasfles

Belle schreef:Wikipedia noemt andere getallen...
PietV schreef:Gewoon werken aan je blaas conditie. Net als met fietsen. Dan begin je met korte afstanden. Zo is ook met je blaas. Langzaam opbouwen van een halve liter naar een anderhalve liter. Kun je rustig blijven slapen. Hoef je ook geen plasfles aan te schaffen.
Citaat Wikipedia: De blaas van een volwassen mens kan (theoretisch) zo'n 1500 ml urine bevatten. (....)
Theoretisch zouden mensen, bij wie er door een afwijking geen signalen van de blaas naar de hersenen gaan, maximaal ongeveer anderhalve liter urine kunnen opslaan. Het gevolg is een oververrekte blaas met een slappe spierwand, waardoor 'urineretentie' ontstaat. Dit houdt in dat de blaas niet meer alle urine naar buiten kan persen. Een overvolle blaas verhoogt de druk op de nieren (die dan niet meer alle daar geproduceerde urine kunnen afvoeren naar de blaas), die druk kan het afsterven van nierweefsel tot gevolg hebben.


Urineretentie kan acuut of chronisch zijn:
. acuut: buikpijn, pijnlijke aandrang om te plassen zonder dat 't lukt en je kan er zelfs hallucinaties, wanen etc door krijgen.
. chronisch: altijd aandrang tot plassen, een opgezette buik, plassen gaat moeilijk (slappe straal, druppelen), soms incontinentiemateriaal nodig en komt vaak door een vergrote prostaat.

Dus wil je rondfietsen met 'een luier' aan of met een katheter moet je inderdaad wachten met plassen tot 1.5 liter.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Urineblaas
Dit is meer een discussie geworden die thuishoort op een forum over gezondheidsproblemen. Gewoon niet zeuren en 's nachts gewoon die tent uit. Als je dat niet wilt, dan overwegen of het niet beter is een reis te plannen met overnachtingen in B&B's e.d.
Belle schreef:Dit is meer een discussie geworden die thuishoort op een forum over gezondheidsproblemen. Gewoon niet zeuren en 's nachts gewoon die tent uit. Als je dat niet wilt, dan overwegen of het niet beter is een reis te plannen met overnachtingen in B&B's e.d.
Er is een tussenweg, als het niet anders kan: een pannetje waar je, jawel, in kookt. Gooi het 's ochtends weg, spoel het uit en zet er je bakkie thee in. Niet zo vies van jezelf zijn, mensen.

Maar let wel op dat je er 's ochtends niet tegenaan stoot. Dat kan vervelende gevolgen hebben.
Er is een tussenweg, als het niet anders kan: een pannetje waar je, jawel, in kookt. Gooi het 's ochtends weg, spoel het uit en zet er je bakkie thee in. Niet zo vies van jezelf zijn, mensen.Maar let wel op dat je er 's ochtends niet tegenaan stoot. Dat kan vervelende gevolgen hebben.



Idd simpelste oplossing, vooral als je in je upje onderweg bent.
Urine schijnt steriel te zijn.:D :D :D
hester b. schreef:Er is een tussenweg, als het niet anders kan: een pannetje waar je, jawel, in kookt. Gooi het 's ochtends weg, spoel het uit en zet er je bakkie thee in. Niet zo vies van jezelf zijn, mensen.Maar let wel op dat je er 's ochtends niet tegenaan stoot. Dat kan vervelende gevolgen hebben.



Idd simpelste oplossing, vooral als je in je upje onderweg bent.
Urine schijnt steriel te zijn.:D :D :D
Dat klopt! Maar alleen als het net vers uit je lichaam komt, heb ik me laten vertellen.
Travelmaster schreef:
hester b. schreef:Er is een tussenweg, als het niet anders kan: een pannetje waar je, jawel, in kookt. Gooi het 's ochtends weg, spoel het uit en zet er je bakkie thee in. Niet zo vies van jezelf zijn, mensen.Maar let wel op dat je er 's ochtends niet tegenaan stoot. Dat kan vervelende gevolgen hebben.



Idd simpelste oplossing, vooral als je in je upje onderweg bent.
Urine schijnt steriel te zijn.:D :D :D
Dat klopt! Maar alleen als het net vers uit je lichaam komt, heb ik me laten vertellen.
Ik ga als het berenkoud is en beren in de buurt nooit naar buiten. Dan maar een oude bidon pakken, want met een volle blaas kan ik niet slapen. Of ik hem wel of niet meteen leeg gooi vanuit mijn tent hangt van de kampeerplaats af. Als ik in de wilde natuur sta, is dat geen probleem lijkt me en zeker niet als de regen ook met bakken uit de lucht komt.
Belle schreef:Dit is meer een discussie geworden die thuishoort op een forum over gezondheidsproblemen. Gewoon niet zeuren en 's nachts gewoon die tent uit. Als je dat niet wilt, dan overwegen of het niet beter is een reis te plannen met overnachtingen in B&B's e.d.
Om nog even verder te zeuren..
Het is gewoon een feit dat te lang je plas ophouden niet goed is, lijkt mij niet verkeerd te weten.
En ik bepaal zelf wel waar en wanneer ik wil plassen, om dat gelijk maar af te doen als gezeur en voorstellen dat je dan maar niet moet gaan kamperen??

Er zijn nl genoeg situaties te bedenken waar je niet graag met de billen bloot wilt zitten. Ik heb bv hutje mutje op campings gestaan en op kale parkeerplaatsen tussen vrachtwagens, ben ook te vaak levend door knutjes opgegeten en als je weet wat je moet aantrekken bij -20 °C en een pak sneeuw van een meter diep piep je ook wel anders. Dan pak je graag een pannetje oid!
Rutger schreef:
Travelmaster schreef:
hester b. schreef:Er is een tussenweg, als het niet anders kan: een pannetje waar je, jawel, in kookt. Gooi het 's ochtends weg, spoel het uit en zet er je bakkie thee in. Niet zo vies van jezelf zijn, mensen.Maar let wel op dat je er 's ochtends niet tegenaan stoot. Dat kan vervelende gevolgen hebben.



Idd simpelste oplossing, vooral als je in je upje onderweg bent.
Urine schijnt steriel te zijn.:D :D :D
Dat klopt! Maar alleen als het net vers uit je lichaam komt, heb ik me laten vertellen.
Ik ga als het berenkoud is en beren in de buurt nooit naar buiten. Dan maar een oude bidon pakken, want met een volle blaas kan ik niet slapen. Of ik hem wel of niet meteen leeg gooi vanuit mijn tent hangt van de kampeerplaats af. Als ik in de wilde natuur sta, is dat geen probleem lijkt me en zeker niet als de regen ook met bakken uit de lucht komt.
En hiervoor geldt: beter geen geelgekleurde sportdrank meenemen van huis, want dan weet je niet meer wat je 's ochtends kunt drinken:).
Travelmaster schreef:
Rutger schreef: Ik ga als het berenkoud is en beren in de buurt nooit naar buiten. Dan maar een oude bidon pakken, want met een volle blaas kan ik niet slapen. Of ik hem wel of niet meteen leeg gooi vanuit mijn tent hangt van de kampeerplaats af. Als ik in de wilde natuur sta, is dat geen probleem lijkt me en zeker niet als de regen ook met bakken uit de lucht komt.
En hiervoor geldt: beter geen geelgekleurde sportdrank meenemen van huis, want dan weet je niet meer wat je 's ochtends kunt drinken:).
Getsiederrie Travelmaster! :D

Was jij ook niet degene die Shane waarschuwde met: Don't eat yellow snow?

Heb je hier soms niet zulke prettige ervaringen mee? :lol:
Yopie schreef:
Travelmaster schreef:
Rutger schreef: Ik ga als het berenkoud is en beren in de buurt nooit naar buiten. Dan maar een oude bidon pakken, want met een volle blaas kan ik niet slapen. Of ik hem wel of niet meteen leeg gooi vanuit mijn tent hangt van de kampeerplaats af. Als ik in de wilde natuur sta, is dat geen probleem lijkt me en zeker niet als de regen ook met bakken uit de lucht komt.
En hiervoor geldt: beter geen geelgekleurde sportdrank meenemen van huis, want dan weet je niet meer wat je 's ochtends kunt drinken:).
Getsiederrie Travelmaster! :D

Was jij ook niet degene die Shane waarschuwde met: Don't eat yellow snow?

Heb je hier soms niet zulke prettige ervaringen mee? :lol:
Hahaha, dat je dat onthouden hebt! Ja, dat was ik, en nee, totaal geen ervaring mee. Ik word alleen geplaagd door een levendige fantasie op dat vlak, ik kan het ook niet helpen. Maar dat pannetje heb ik, als man, ook meermalen gebruikt als het te koud was om de (buiten)tent uit te gaan. Ik ben de schaamte al lang voorbij.
Rutger schreef:Ik ga als het berenkoud is en beren in de buurt nooit naar buiten.
Ik denk niet dat je tent je beschermt tegen beren...
Belle schreef:
Rutger schreef:Ik ga als het berenkoud is en beren in de buurt nooit naar buiten.
Ik denk niet dat je tent je beschermt tegen beren...
Nee zeker niet. :D . Maar beter in mijn tent blijven dan plassen tegen een boom. Heb je wel eens een kamperende beer gezien? :D
Rutger schreef:
Belle schreef:
Rutger schreef:Ik ga als het berenkoud is en beren in de buurt nooit naar buiten.
Ik denk niet dat je tent je beschermt tegen beren...
Nee zeker niet. :D . Maar beter in mijn tent blijven dan plassen tegen een boom. Heb je wel eens een kamperende beer gezien? :D
Was vorige zomer hier nog in het nieuws: een man die voor het slapen gaan nog even snel buiten een plas ging doen en werd aangevallen door een beer. Tijdens het plassen zag hij een eland en riep zijn vrouw om het te filmen zodoende is de aanval van de beer ook gefilmd.
En ook de negen vloekwoorden die de vrouw in die ene minuut weet te schreeuwen. Helvete! Gubbjävel!
'Gubbjävel' is niet tegen de beer maar tegen manlief ('mijn allerliefste old bastard'). :D

In de link staat helaas niet het hele filmpje:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14970272.ab
Rutger schreef:
Belle schreef:
Rutger schreef:Ik ga als het berenkoud is en beren in de buurt nooit naar buiten.
Ik denk niet dat je tent je beschermt tegen beren...
Nee zeker niet. :D . Maar beter in mijn tent blijven dan plassen tegen een boom. Heb je wel eens een kamperende beer gezien? :D
Ja hoor, beren komen graag op campsites om te kijken of er wat te halen valt. Er zijn altijd nog mensen die voedsel/zeep/tandpasta in de tent bewaren of die bij de tent gaan zitten koken in bear country. Heb zelfs barbecuende beren meegemaakt, bij mijn schoonvader in de tuin (Pennsylvania)! ;-)