Additionally, paste this code immediately after the opening tag: montpellier luchthaven - Forum Wereldfietser

montpellier luchthaven

Voor wie dit betreft,
na 4,5 week fietsen terugvliegen vanaf Montpellier naar Rotterdam (transavia treft geen blaam en is fietsvriendelijk).

Voor de degenen die via Montpellier vertrekken, moet je rekening houden met een scan waar maar max 1 meter doorsnee in kan. Heb je een fiets die niet hoger is, dan is er niets aan de hand. Zo niet, dan betekent dat of je voorwiel er uit halen en dan moet die apart !! ingecheckt worden of je stuur los schroeven (als dat kan) en lager vast plakken. Geen praten aan. Ook niet diagonaal of zo, want de scan schijnt maar 20 cm breed te zijn, hoorde ik. Men denkt dus nogal rechtlijnig. Zit je stuur onlosmakelijk met de stuurpen, dan te voren wat anders bedenken.

Het grondpersoneel is hulpvaardig en willen graag dat je een klachtenformulier invult over dit 'jaren steen' euvel. Zij zien iedere keer weer fietsers op het laatste moment klussen. Zij komen wel met een meetlintje langs.

Bert (Sitters), heb jij hier mee te maken gehad?

Rob W
Verhaal komt bekend voor.
Wij kregen met onze 4 fietsen hetzelfde te horen in Montpellier. Stonden nog niet in de vertrekhal te sleutelen aan pedalen en sturen of we werden al meteen in onze nek gesprongen door een onverbiddelijke grondstewardes die ons hetzelfde verhaal vertelde.
Lekker makkelijk je voorwiel er uit halen. En m'n lowrider dan? Samen met het spatbord maar een beetje laten bungelen of die er ook af? :?
Wij hebben alleen de trappers eraf gehaald en sturen laten zakken en over elke fiets zo'n plastic hoes getrokken. Tussendoor wel even bij het 'mannetje' bij het special-luggage loket geinformeerd of dat een probleem zou zijn. Welnee zei hij, als je fiets maar niet hoger is dan 1.10(dacht ik).
Vervolgens naar de incheckbalie met het hele spul. (Niet de balie met die onverbiddelijke grondstewardes natuurlijk.)
Ook daar kregen we in 1e instantie te horen dat de fietsen zo niet mee konden. Maar nadat, op ons verzoek, 'ons mannetje' erbij werd gehaald gaf die akkoord en hadden wij mazzel. :D

Maar of je dat geluk altijd zal hebben is verre van zeker natuurlijk.

Overigens kregen wij 1 fiets terug met 2 lege banden (zou die dan toch 5cm te hoog zijn geweest?) en was ons enige fietspompje 'verdwenen' bij aankomst. Met verloopnippel bij benzinepomp weer opgelost.

Jaap Jan
Hoi

Ja, dan is het goed gekomen met jullie. Het hangt er toch steeds weer vanaf wie je treft.

Maar blijkbaar kan dus 1.10 ook door dat ding. Ik vraag mij dan af, wanneer de fiets hoger zou zijn geweest en het personeel bij de balie zou hem hebben geaccepteerd terwijl de fiets toch hoger was dan 1,10, wat zou er dan gebeuren. Wellicht word je dan omgeroepen, moet je uit het vliegtuig, heeft het vliegtuig vertraging en is iedereen boos op je :shock:
Gr.
Rob W
Ja, mazzel zoals gezegd.
Misschien dacht dat mannetje: Ik heb A gezegd en moet nu B zeggen ook. (En heeft hij de fietsen vervolgens niet door de scanner gehaald :wink: )

Vorig jaar in Biarritz pasten ze ook niet door de scanner en werd er iemand bijgehaald die eens 'deskundig' naar de fietsen keek en ze vervolgens buiten de scanner om accepteerde.
(Dat was dus onze 1e keer mazzel :D )

Groeten, Jaap Jan
alime schreef:Voor wie dit betreft,
na 4,5 week fietsen terugvliegen vanaf Montpellier naar Rotterdam (transavia treft geen blaam en is fietsvriendelijk).

Voor de degenen die via Montpellier vertrekken, moet je rekening houden met een scan waar maar max 1 meter doorsnee in kan. Heb je een fiets die niet hoger is, dan is er niets aan de hand. Zo niet, dan betekent dat of je voorwiel er uit halen en dan moet die apart !! ingecheckt worden of je stuur los schroeven (als dat kan) en lager vast plakken. Geen praten aan. Ook niet diagonaal of zo, want de scan schijnt maar 20 cm breed te zijn, hoorde ik. Men denkt dus nogal rechtlijnig. Zit je stuur onlosmakelijk met de stuurpen, dan te voren wat anders bedenken.

Het grondpersoneel is hulpvaardig en willen graag dat je een klachtenformulier invult over dit 'jaren steen' euvel. Zij zien iedere keer weer fietsers op het laatste moment klussen. Zij komen wel met een meetlintje langs.

Bert (Sitters), heb jij hier mee te maken gehad?

Rob W
Ik ben nooit op de luchthaven van Montpellier geweest, maar herken het probleem van een te kleine scan. Op de luchthaven van Innsbruck werd een politieman erbij geroepen, die mijn fiets met een soort handscan onder zocht. Mijn fiets moest hiervoor wel uit de hoes, maar het voordeel van een hoes is dat het zo gepiept is. In Billund (Denemarken) moest mijn fiets ook gedeeltelijk gemonteerd worden. Er was volgens de grote baas van de incheckdames geen andere mogelijkheid, om mijn fiets binnen te krijgen dan via de scan.
Wellicht is er een of andere organisatie van luchthavens aan wie dat probleem kan worden voorgelegd. Ik heb ooit geschreven naar de beheerder van alle Spaanse luchthavens met het probleem. Kreeg een nietszeggend antwoorde dat hun luchthavens zijn ingesteld op bijzonder bagage, terwijl de scans van Barcelona, Girona en Valencia groot genoeg zijn, maar bijvoorbeeld de scvan van Málaga niet.
Iemand nog recentelijk vanaf Montpellier gevlogen?
Hebben ze ondertussen al een grotere scanner of bestaat nog steeds het risico de fiets uit elkaar te moeten halen?

Thanks,
Tim
Ik vlieg 22 september naar montpellier, is dat bij aankomst ook een probleem?
Vorig jaar vanaf Montpellier gevlogen naar Rotterdam. Wij hadden het voorwiel er uit maar er waren anderen met de fiets in z'n geheel met een fietshoes. Geen problemen met scanner gehad. Afgeleverd bij odd luggage en geen omkijken naar gehad.
Kan dit topic niet verplaatst worden naar Fiets & Vliegtuig?
Afgelopen woensdag vanuit Montpellier terug naar huis gevlogen. Zeer vriendelijk personeel op een klein luxhthaventje. We kregen alle medewerking en werden zelfs gewaarschuwd via de speaker toen we een bakkie koffie dronken en we - in hun ogen - onze fietsen ergens 'onbeheerd' hadden staan.

We waren zondag al in de buurt en reden maandag al even naar de vluchthaven om ons te orienteren. Bij de balie van Transavia - aanwezig twee uur voor vertrek van een Transavia toestel - vertelden we dat we woensdag terug zouden vliegen met onze beide fietsen. Aan de balie werd ons verteld dat er volgens hen nog ergens een fietsdoos stond. Ze ging voor ons kijken en meldde dat er zelfs nog twee fietsdozen waren.
Op woensdag hadden ze ook nog tape en stiften voor ons wat ik zelf ook bij me had. Pal voor de Transaviabalie de dozen ingepakt.
Bij het scannen pasten de dozen niet door de scanner. Maar ook dat was geen probleem. Ze wilden even in de dozen kijken om zeker te weten dat er toch geen bom of wurgslangen inzaten en tapeten de dozen toen zelf met tape van henzelf en mijn assistentie weer dicht. Daarna mochten de fietsen gewoon buiten de scanner om.

Alle medewerking dus en geen enkele reden om nachtmerries voor te hebben. Ik merk wel dat het - hier en anders - ontzettend helpt om erg vriendelijk te doen en charmes in de strijd te gooien. Mijn vrouw werd bij de scanner zelfs uitgenodigd om spoedig weer terug te komen....

Bij Zestienhoven precies hetzelfde. Men wilde de fietsdozen wel van ons aanpakken en achter houden voor als er weer iemand met fietsen zou komen.