Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wildroosters zijn levensgevaarlijk - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

wildroosters zijn levensgevaarlijk

Geen wildrooster maar wel een zeer linke situatie (onderaan een klim in Haspengouw).

Afbeelding
Daar staat een bordje bij: Fatbikes only.
Geen wildrooster maar wel een zeer linke situatie (onderaan een klim in Haspengouw).
Op zo'n plek heb ik al weer een flinke tijd geleden een mooie smak gemaakt omdat onder aan een helling het rooster geheel ontbrak. Er was geen ontkomen aan. Ik kwam weer bij van de sirene van de ambulance. Na grondige check in (Belgisch) ziekenhuis heeft de politie mij terug naar mijn fiets gebracht en kon ik mijn weg vervolgen. Van de politie kreeg ik de tip de gemeente aansprakelijk te stellen, ik was niet de eerste!
Bert van Sprang schreef:
wo 28 dec, 2022 21:41
Na grondige check in een (Belgisch) ziekenhuis heeft de politie mij terug naar mijn fiets gebracht en kon ik mijn weg vervolgen.
Het voorwiel en de voorvork hadden het overleefd dan?
Het voorwiel en de voorvork hadden het overleefd dan?
Ja, verder geen schade. Misschien ben ik toch nog uitgeweken, maar dat weet ik niet meer.
Pff, heftig. Geluk dat alles goed is afgelopen. Kun je vertellen waar het is zodat anderen ook kunnen oppassen daar, of is het ver weg in een uithoek?
Ik verbaas mij dat er niet een soort van eenheidsmaat is die als standaard geldt waaraan een wildrooster moet voldoen.
Screenshot_1151.png
1
Overstekend wild
Screenshot_1152.png
2
Speciaal voor waaghalzen bedoeld
Screenshot_1155.png
3
Ik durf niet meer
Screenshot_1163.png
4
Werk in uitvoering
Screenshot_1153.png
5
Houd uw stuur recht!
Kun je vertellen waar het is zodat anderen ook kunnen oppassen daar
Ergens tussen Brussel en Oudenaarden op de Ronde van Vlaanderen route. Al weer 10 jaar geleden, dus ik mag hopen dat het er niet meer zo bij ligt. Mijn vrouw en kinderen die ik aansluitend van Brussel Airport moest ophalen schrokken zich rot: hele hoofd in verband. Tevens de laatste keer dat ik zonder helm fietste.
O, ik dacht dat je met een hele tijd geleden máánden geleden bedoelde. :D
Ik herinner me vaag een bloederige foto...
En dan heb je deze nog.
Tussen Moer en Loon op Zand

Afbeelding

Afbeelding
janenliseth schreef:
di 03 jan, 2023 11:46
En dan heb je deze nog.
Dat zal de niet-Nederlandstalige toeristen leren die te paard van onze mooie natuur willen komen genieten!

:twisted:

Carl

(Hoe isolerend zouden de binnenzolen van SPD-schoenen zijn, vraag ik me ineens af.)
Nooit van gehoord, zo'n stroommat. Wat gebeurt er dan bij regen? Water geleidt namelijk wel stroom.
Het punt is dat water juist slecht stroom geleidt. Ik neem aan dat zo'n stroommat werkt met spanningspulsen die vergelijkbaar zijn met schrikdraad, dus heel,kort. De hoeveelheid stroom die door het water heen gaat blijft dan heel klein.
Leon schreef:
di 03 jan, 2023 19:23
Het punt is dat water juist slecht stroom geleidt.
Bij de brandweer regelmatig geoefend door met een gebonden waterstraal op een stopcontact te spuiten. Levert geen enkel probleem op (meestal wordt wel 1 meter afstand aangehouden).
Water slechte geleider? Ik heb in het scheikundelokaal op school eens een elektrische schok in een bak water meegemaakt. En later op een Poolse jeugdherberg kreeg ik 'n schok van de dompelaar in een pan om aardappels te koken. In diverse films zie je vaak iemand geëlektrocuteerd worden bij een vallende föhn in de badkuip. En hoe dan bij een sidderaal? :roll:
Geleidend vermogen van zeewater is 100x hoger dan van drinkwater en 1000x hoger dan van regenwater. Ongeveer.

https://www.ciliata.nl/behuizing/261-el ... d-vermogen
Je hebt 'water' en 'water', en dat is niet één pot nat. 😉

https://www.physicsexperiments.org/inde ... zout-water
Martin E. van Doornik schreef:
wo 04 jan, 2023 13:30
Water slechte geleider? Ik heb in het scheikundelokaal op school eens een elektrische schok in een bak water meegemaakt. En later op een Poolse jeugdherberg kreeg ik 'n schok van de dompelaar in een pan om aardappels te koken. In diverse films zie je vaak iemand geëlektrocuteerd worden bij een vallende föhn in de badkuip. En hoe dan bij een sidderaal? :roll:
Ik wist uiteraard dat deze reactie zou komen. Bedenk dat als je een schok van 230 V overleeft de weerstand kennelijk behoorlijk hoog was want een stroom* van 10 mA door je lijf blijkt een probleem te zijn en 30 mA kan dodelijk zijn. 230 V en 10 mA betekent een weerstan van 230/0,01=23000 ohm. Dat noem ik geen goede geleiding. Gelukkig maar.
*: De stroom (samen met de pulsduur in geval van schrikdraad) bepaalt de schadelijkheid voor je lichaam, niet de spanning op het object waar die spannig op stond. Daarom zijn kreten als "Ik heb een schok van 5000 volt overleefd" dus grootspraak door etalering van onkunde.
Grandonneur schreef:
wo 04 jan, 2023 13:48
Geleidend vermogen van zeewater is 100x hoger dan van drinkwater en 1000x hoger dan van regenwater. Ongeveer.
Als ik zou zien dat stroommatten gebruikt zouden worden op plekken waar zout water van eb en vloed over de matten zouden gaan zou ik inderdaad wat voorzichtig worden ook al zou ik hopen op een stroombegrenzing in het systeem.
Niet erg on-topic allemaal (wildroosters!), maar best wel heel interessant.👍🏻

Ik was me er ook niet zo van bewust, dat (puur) water een slechte geleider is, dus hier wat uitleg gelezen: https://www.usgs.gov/special-topics/wat ... -and-water

Toch komen er regelmatig (wereldwijd) mensen om in bad door elektrocutie omdat ze met een smartphone of iPad aan de lader in bad zitten. Ik vermoed dat die lader/verlengsnoer in bad valt, ze deze pakken, én tegelijkertijd een kraan aanraken. Dan krijg je de lading vol door je heen.
Ik denk niet dat dat komt door de 7,2 (?) volt van de lader of draagbaar device maar door het 110-240 volt verlengsnoer. Tsja, als je dat mee in bad neemt kun je net zo goed gaan zwemmen tussen de krokodillen.

Het aanraken van de kraan zou trouwens juist je redding kunnen zijn als je goede aardlekschakelaars hebt. Dat is namelijk precies wat die detecteren.