Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wildroosters zijn levensgevaarlijk - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

wildroosters zijn levensgevaarlijk

Grandonneur schreef:
wo 04 jan, 2023 13:48
Geleidend vermogen van zeewater is 100x hoger dan van drinkwater en 1000x hoger dan van regenwater. Ongeveer.
:roll: Dan maar hopen dat ze daar 's winters niet strooien... :lol:

Groet,
Tom.
:D

Mmm het rubber van mijn banden geleidt hopelijk nog steeds amper hoop ik toch.. :( :roll:
Zolang je op de fiets blijft maakt zelfs dat niet veel uit. Wat er zou kunnen gebeuren in theorie is dat het vet in je balhoofdstel als isolator werkt en er een spanningsverschil komt te staan tussen je stuur en het zadel. Hopelijk is er via schakel- of remkabels een goed contact tussen deze twee fietsdelen.
janenliseth schreef:
di 03 jan, 2023 11:46
En dan heb je deze nog.
Tussen Moer en Loon op Zand

Afbeelding

Afbeelding
Ik rij daar vrijwel dagelijks overheen. Met gevaar voor eigen leven begrijp ik nu 😉
Leon schreef:
zo 25 dec, 2022 19:10
Op de foto is van de richting weinig te zien maar het lijkt alsof de gleuven diagonaal zijn gemaakt.

Als dat zo is zou ik er werk van maken.
Zijn we (Fietsersbond) mee bezig. Geen veiligheidscriteria te vinden. Gemeente zegt “er gebeuren toch geen ongevallen, dus…”
On-ge-lo-fe-lijk.
Was ook onlangs op het RTL nieuws te zien. Als het heeft geregend, krijg je een tramrails-effect....
Als een gemeente niet wil meewerken, blijft er niets over dan maar afstappen of diagonaal over het rooster te fietsen (dus haaks over de stangen).
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... -diagonaal
Martin E. van Doornik schreef:
vr 10 feb, 2023 13:29
Als een gemeente niet wil meewerken, blijft er niets over dan maar afstappen of diagonaal over het rooster te fietsen (dus haaks over de stangen).
Als Fietsersbonder gaat het niet om jezelf maar om anderen. Het knaagt om te weten dat er problemen komen. Zelf redt je je wel.
Ivo Smit schreef:
di 24 jan, 2023 22:33
Geen veiligheidscriteria te vinden. Gemeente zegt “er gebeuren toch geen ongevallen, dus…”
En laat dat laatste nu nét een argument zijn waar je in Nederland niet mee moet aankomen!

Op het gebied van veiligheid, of onder het mom daarvan, gaan wij hier immers nooit uit van de realiteit maar van wat er eventueel ooit nog eens zóu kunnen gaan gebeuren. En, oppert iemand zo’n mogelijk gevaarlijke situatie, en een ander zegt dat dat in de praktijk wel mee zal vallen, en er gebeurt dan onverhoopt tóch iets dan is degene die gezegd heeft dat het wel los zou lopen de verantwoordelijke, want wij kleien hier alles zodanig dicht dat er niets kan gebeuren of er is wel een verantwoordelijke voor te vinden.
Iedereen die wel eens in een stad met tramlijnen gefietst heeft weet dat diagonale stalen dingen linke soep zijn. Daar kun je elk moment op letten maar je weet dat het af en toe mis gaat.
Nu zijn trams relatief nuttig maar als je niet per se diagonale stalen dingen hoeft aan te leggen doe dat dan ook niet.
Leon schreef:
vr 10 feb, 2023 16:32
Iedereen die wel eens in een stad met tramlijnen gefietst heeft weet dat diagonale stalen dingen linke soep zijn. Daar kun je elk moment op letten maar je weet dat het af en toe mis gaat.

Kijk maar uit, straks wil die fietsersbond de trams nog gaan bestrijden ;)

Maar dit zijn allemaal 'tramsporen' naast elkaar, wat ze al best herkenbaar maakt. En zo'n wildrooster wordt doorgaans ook duidelijk herkenbaar aangekondigd met een verkeersbord. Ik zie het probleem niet zo, gewoon even opletten als je zo'n verkeersbord ziet toch?

Net als die paaltjes uit het andere topic overigens, waar ook die fietsersbond zo'n strijd van maakt. Gewoon blijven opletten in het verkeer en dan komt het wel goed lijkt me.

En om er nog een derde topic mee te verbinden... ben je niet gewoon teveel op je telefoon aan het kijken tijdens het fietsen als bijvoorbeeld een paaltje of een wildrooster je niet opvallen?

;)
Helemaal oneens wat betreft je stelling over eigen schuld bij wildroosters en paaltjes. Verkeer kan soms erg onoverzichtelijk zijn en dan zit een ongeluk in een klein hoekje. Voorkomen dus!
LHTJoost schreef:
za 11 feb, 2023 00:05
Helemaal oneens wat betreft je stelling over eigen schuld bij wildroosters en paaltjes. ...
Naar wie refereer je?

Dit draadje kan soms erg onoverzichtelijk zijn en dan zit een miscommunicatie in een klein hoekje. Voorkomen dus!

Overigens is mijn stelling: wegbeheerders dient gevaarlijke wegsituaties te voorkomen én verkeersdeelnemers dienen zelf goed op te letten. 😉
Duh...dan wordt er teveel gequoot en dan weer te weinig! Beetje klaar met dit geneuzel van de "harde kern" hier.
Ga er maar vanuit dat wanneer ik niet quote, ik het tegen mijn bovenbuurman heb.
LHTJoost schreef:
za 11 feb, 2023 08:44
...Ga er maar vanuit dat wanneer ik niet quote, ik het tegen mijn bovenbuurman heb.
Aha. Ik dacht dat ook eerst*, maar vond de reactie van Jurr niet zo stellig als jij 'm samenvatte, vandaar mijn verwarring.

*) Bij mij de onderbuurpersoon (m/v/x), aangezien ik de topics oplopend heb zodat de nieuwste bijdrage altijd bovenaan staat.
...Beetje klaar met dit geneuzel van de "harde kern" hier. ...
"Online interacties zijn meer vatbaar voor gekibbel en ruzie dan face-to-face gesprekken. Dat komt doordat we onze mening online te duidelijk uiten, stelt sociaal psychologe Carla Roos. Benieuwd waarom ze vagere online communicatie promoot? Ontdek het tijdens deze lezing."
https://www.tilburguniversity.edu/nl/ca ... iscussions
Jurr schreef:
vr 10 feb, 2023 23:01
Net als die paaltjes uit het andere topic overigens, waar ook die fietsersbond zo'n strijd van maakt. Gewoon blijven opletten in het verkeer en dan komt het wel goed lijkt me.
Er zijn heus wel genoeg ongevalsgegevens die aantonen dat het aantal keren dat mensen zich bijna of helemaal verrot rijden tegen verkeerd geplaatste paaltjes behoorlijk hoog is.

Kijk anders maar eens naar zulke paaltjes. Ze zitten vaak binnen de korste keren onder de beschadigingen.
willem.m schreef:
za 11 feb, 2023 09:23
[...] maar vond de reactie van Jurr niet zo stellig als jij 'm samenvatte, vandaar mijn verwarring.
Oh dat klopt ook zeer zeker.
LHTJoost schreef:
za 11 feb, 2023 08:44
Beetje klaar met dit geneuzel van de "harde kern" hier.
'k Weet ook niet of ik hier tot die "harde kern" behoor, of dat misschien door jou zo bedoeld wordt. Volgens mijzelf niet zozeer. Maar misschien ben ik hier in dit topic wel 1 van de...
LHTJoost schreef:
za 04 feb, 2023 18:35
[...] advocaten van de duivel [...]
...waar je het zelf eerder over had.
Leon schreef:
za 11 feb, 2023 09:31

Kijk anders maar eens naar zulke paaltjes. Ze zitten vaak binnen de korste keren onder de beschadigingen.
Ongetwijfeld. Maar is de focus op het verkeer en al haar obstakels, bewegend en niet bewegend, nu niet juist de kant waar het in bellendeautomobilisten topic heen gaat? De waardering als mensen bewust met het verkeer bezig zijn. Dat geldt voor een automobilist, maar ook voor een fietser.

Natuurlijk zullen er paaltjes zijn die verkeerd geplaatst zijn, maar mijn ervaring is dat ik het overgrote deel van de paaltjes in het verkeer al van verre al aan zie komen. Zullen die dan niet vooral geraakt worden geval van bijvoorbeeld slechte fietsverlichting, het bezig zijn met een mobiele telefoon, aandachtig praten met een medefietser of allerlei andere nevenactiviteiten? Dat ze geraakt wordt kan ongetwijfeld gebeuren, maar ligt dat dan altijd maar aan dat paaltje?

En ook zo'n wildrooster, ik weet niet waar iemand allemaal mee bezig is als je die nog kunt missen. En uiteraard moet je niet in de richting sturen waarin de dwarsbalken eventueel diagonaal liggen, en ook niet vol op de pedalen gaan demarreren op een nat wildrooster... maar is dat niet gewoon actief met het verkeer bezig zijn, je eigen beperkingen kennen, opletten en gezond verstand?
@Jurr: ik stuur je pb om niet teveel off-topic te raken.