Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietser vooral exhibitionist? - Forum Wereldfietser

Wereldfietser vooral exhibitionist?

Als fietsende psycholoog eens de pagina met actieve onderwerpen bekeken. Met stip het meest bekeken is het topic: POST EENS EEN FOTO VAN JE VAKANTIEFIETS, ruim 267.00 hits, heel ver hierna komt als meest bekeken MIJN PAKLIJST met ruim 39.000 hits. Beide topics zijn dus ook het meest beantwoordt. Maar beide topics zijn onderwerpen waarmee je jezelf etaleert. Vanwaar dit exhibitionistisch gedrag van wereldfietsers, waaronder ik me helaas/gelukkig ook zelf schaar? Vinden we onszelf (onbewust) toch bijzonder? Of is er een andere verklaring?
Ik zou er eens een 200-delige vragenlijst met rorschach inktvlekken op loslaten!
Nee joh het zijn dromers die eigenlijk weg willen.
Wim
misschien zijn het wel de twee belangrijkste zaken als je met de fiets op reis gaat?
Wat is een goede fiets en houd mijn fiets het wel vol? als iedereen maar genoeg oh en ah zegt geeft dat vertrouwen?
en lijsjes tja zou je wat gemist hebben en wat vinden jullie?

Ik zou het eerder onzekerheid willen noemen als exhibitionistisch :)
Dit fenomeen zie je terug op elk forum dat betrekking heeft op een bepaalde hobby (waar het plaatsen van afbeeldingen relevant is). Dus om nou gelijk te gaan smijten met termen als exhibitionisme...
Theo B schreef:Als fietsende psycholoog eens de pagina met actieve onderwerpen bekeken. Met stip het meest bekeken is het topic: POST EENS EEN FOTO VAN JE VAKANTIEFIETS, ruim 267.00 hits, heel ver hierna komt als meest bekeken MIJN PAKLIJST met ruim 39.000 hits. Beide topics zijn dus ook het meest beantwoordt. Maar beide topics zijn onderwerpen waarmee je jezelf etaleert.
Raad plaatje met 129.965 hits zit er nog tussen meneer de psycholoog 8)
Theo B schreef:Als fietsende psycholoog eens de pagina met actieve onderwerpen bekeken. Met stip het meest bekeken is het topic: POST EENS EEN FOTO VAN JE VAKANTIEFIETS, ruim 267.00 hits, heel ver hierna komt als meest bekeken MIJN PAKLIJST met ruim 39.000 hits. Beide topics zijn dus ook het meest beantwoordt. Maar beide topics zijn onderwerpen waarmee je jezelf etaleert. Vanwaar dit exhibitionistisch gedrag van wereldfietsers, waaronder ik me helaas/gelukkig ook zelf schaar? Vinden we onszelf (onbewust) toch bijzonder? Of is er een andere verklaring?
alfa's kunnen niet rekenen?

POST EENS EEN FOTO heeft 210 lezers per bijdrage, dat is vrij bescheiden voor een vrij algemeen topic waar breed van te leren valt. PAKLIJST doet al het dubbele, een oudehoer onderwerp als RAAD PLAATJE doet maar 50 ofzo maar gaat al lang mee met 130000 hits.
[moderator]verplaatst naar kletspraat[/moderator]
m-gineering schreef:een oudehoer onderwerp als RAAD PLAATJE doet maar 50 ofzo
Om precies te zijn 48,57 :wink:
Ik ben benieuwd welke 1,43% van mij daar niet meelezen... ;-)
Ik vindt het grappig dat in deze discussie alleen gesproken wordt over de exhibitionisten en daarbij de aantallen van de voyeurs (in forumtaal lurkers genoemd) gebruikt worden om e.e.a. te illustreren, terwijl dat er bovendien stukken meer zijn.
Leon
Leon schreef:Ik vindt het grappig
Ik vind het grappig dat Theo B stilletjes door de achterdeur is verdwenen :wink:
Nee hoor, da's psiegiese tactiek...de zieleknijper zegt 10 tellen niks, jij begint je ongemakkelijk te voelen en begint te kwekken. Hij wacht dus nog een paar berichtjes af...
Mensen die foto's van hun kinderen laten zien, dat zijn pas exhibitionisten. Sommige hebben zelfs foto's in hun portemonnee.

Overigens ben ik een ongelooflijke ijdeltuit met m'n fiets :D.
55er schreef:Nee hoor, da's psiegiese tactiek...de zieleknijper zegt 10 tellen niks, jij begint je ongemakkelijk te voelen en begint te kwekken. Hij wacht dus nog een paar berichtjes af...
Blijkbaar is hij in slaap gevallen :wink:
Hoi,

Als beginner van deze dicussie merkten Michael W en 55+ dat ik na het beginnen van deze discussie niets meer liet horen. Dat laat ik niet op me zitten. Een discussie voer je niet altijd om gelijk te hebben, maar soms ook om nieuwe wijze inzichten te verkrijgen.........en in die zin ben ik onder de indruk van enkele wijze mensen. Zo had Hans de wijsheid om dit onderwerp naar KLETSPRAAT te verplaatsen, en had Leon de wijsheid om op te merken dat elke reactie op het WF-forum (als uiting van exhibitionisme) vele malen meer kijker/lezers trekt, waarmee je dus mijn stelling ook zou kunnen omdraaien en concluderen dat WF vooral voyeurs zijn.................en blijkt dat 55er, -ondanks zijn moeizame nederlands, een betere psycholoog te zijn dan mezelf: zijn voorspelling dat ik nog enkele berichtjes zou wachten en dan zou reageren, klopt!

Ik verander mijn stelling; WF zijn geen exhibitionisten, WF zijn wijs
Theo B schreef:Ik verander mijn stelling; WF zijn geen exhibitionisten, WF zijn wijs
Ja ja, zo kennen we er nog 100; je hoort wel je stelling te verdedigen of anders heel diep in het stof te duiken :wink:
Theo B schreef:Hoi,

Als beginner van deze dicussie merkten Michael W en 55+ dat ik na het beginnen van deze discussie niets meer liet horen. Dat laat ik niet op me zitten. Een discussie voer je niet altijd om gelijk te hebben, maar soms ook om nieuwe wijze inzichten te verkrijgen.........en in die zin ben ik onder de indruk van enkele wijze mensen. Zo had Hans de wijsheid om dit onderwerp naar KLETSPRAAT te verplaatsen, en had Leon de wijsheid om op te merken dat elke reactie op het WF-forum (als uiting van exhibitionisme) vele malen meer kijker/lezers trekt, waarmee je dus mijn stelling ook zou kunnen omdraaien en concluderen dat WF vooral voyeurs zijn.................en blijkt dat 55er, -ondanks zijn moeizame nederlands, een betere psycholoog te zijn dan mezelf: zijn voorspelling dat ik nog enkele berichtjes zou wachten en dan zou reageren, klopt!

Ik verander mijn stelling; WF zijn geen exhibitionisten, WF zijn wijs
eigenwijs? altijd +1

Maar even serieus. Waarom wil je als fietsend psycholoog graag één label op een groep mensen plakken? Niet bepaald een teamsport dit fietsen. Ieder mens is verschillend en eerder een verzameling van vele labels, die ook nog eens aan tijd en ervaringen onderhevig zijn? Dus mijn stelling en "above all": aan het eind van de psycho-analyse zijn WF'ers gewoon zachtmoedige hoogsensitieve boomknuffelaars :).
Theo B schreef: blijkt dat 55er, -ondanks zijn moeizame nederlands, een betere psycholoog te zijn dan mezelf: zij
Sorry verkeerd gelezen :?
Beste AB.........ik wil helemaal geen labels op mensen plakken: Ik vroeg me iets af, nl of WF exhibitonisten zijn? Na discussie concludeer ik dat dit niet het geval is. Als jij stelt dat WF hoogsensitieve boomknuffelaars zijn, dan plak je zowel een label, als getuig je van wijsheid!
Dan is er nog ene Jeroen die slecht leest: Ik schrijf juist dat 55-plus een heel goede psycholoog is (ondanks zijn moeizame Nederlands), ik zeg namelijk dat het een betere psycholoog is dan ik.............en dan ben je echt wel goed.