Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets reizen live te volgen op het internet - Forum Wereldfietser

fiets reizen live te volgen op het internet

Geplaatst op 09-04-2008 :|
Beste Mario, dat zijn berichten van jaren her, de links werken niet meer.

Als je het leuk vindt om te worden gevolgd, bijvoorbeeld op je blog, kun je trouwens ook Google Latitude proberen. Maar zorg behelave voor een telefoon met GPS ook voor een flinke zak geld. Elke paar minuten een mini berichtje uit verweggistan is weinig megabytes. Maar omdat in het buitenland internet meestal wordt afgerekend per 50 Kb kun je daar toch behoorlijk op leeglopen. Geloof me, ik heb de rekening gezien (en betaald).

Frank
Hoi Mario,

Wij hebben nu tijdens onze wereldreis Google Latitude geactiveerd op onze smartphone en verversen onze locatie een paar keer per dag, zodat vrienden en familie ons kunnen volgen. Verder gebruiken we Google Maps met de cache functie voor navigatie, dit werkt prima. In feite gaan we onderweg maar een paar keer per dag, kort, het internet op. Met een lokaal simkaartje + internet pakket (gprs) hoeft dit niet veel geld te kosten.

Op de volgende link wat meer info over onze ervaringen:

http://travellingtwo.com/resources/navi ... smartphone

Groet
Paul
Paul Jeurissen schreef:Verder gebruiken we Google Maps met de cache functie voor navigatie, dit werkt prima. In feite gaan we onderweg maar een paar keer per dag, kort, het internet op. Met een lokaal simkaartje + internet pakket (gprs) hoeft dit niet veel geld te kosten
Google Maps "cached" maximaal 16 km rond een lokatie. Dan moet de conclusie haast wel zijn dat jullie elke 8 km verbinding hebben gemaakt om het volgende stukje van de kaart op te halen.
Waarom niet vooraf een gratis OSM vectorkaar op je GSM geïnstalleerd?

Wat betreft Latitude. Een of twee keer per dag de locatie doorgeven is natuurlijk minder leuk als real time, en het is ook niet wat Mario bedoelde denk ik. Als je toch in een land bent waar pre-paid lokale simkaarten mét internet worden verkocht dan kun je latitude net zo goed om de 10 minuten een melding laten doen. Maar helaas zijn zulke kaarten niet overal te koop.

Frank
Het is met Google Maps mogelijk om vooraf meerdere cached locaties van max 16 km te downloaden. Dus met 4 downloads heb ik de dagetappe te pakken. Omdat we tevreden zijn met de Google Maps hebben we vooralsnog geen behoefte aan OSM kaarten, komt misschien nog wel.
Je zou ook nog aan een Spot Connect kunnen denken, die werkt samen met je smartphone en kan ook updaten wanneer je geen mobiele verbinding hebt, maar dat is wel wat duurder.
Google Latitude lijkt een goede optie, minder realtime wellicht. ;)