Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstas ergernissen - Forum Wereldfietser

fietstas ergernissen

121 berichten
Beste Leden van wereldfietser

Ik ben een student aan de HAN, ik en mijn team gaan een nieuw product ontwerpen voor de echte vakantie fietser!
Het wordt een bijzondere fietstas, dus nu wil ik jullie graag vragen:

Waar erger je je het meest aan bij je huidige fietstassen?

Al het commentaar is welkom!
Alvast bedankt! groetjes Elja

[opmerking moderator: verplaatst naar Kletspraat]
Ik heb tassen van het merk Madden.
Het zijn hele sterke tassen en het enige waar ik me aan erger is het sluitingsysteem.
Dat moet je losmaken door een knopje in te drukken op het riempje waarmee je je tas strak trekt aan je drager.
Dat knopje zit dan dus aan de achterkant van je tas en vrij laag dus je kunt moeilijk kracht zetten om dat knopje goed in te drukken.
Bij de combi Tubus Tara lowrider en Ortlieb voortassen willen de haakjes wel eens los schieten als je over een hobbel of kuil fietst. Verder wel eens last gehad van bevestigingen tussen tas en achterplaat die na verloop van tijd lostrillen en popnagel-achtige verbindingen die het begaven.
Ik heb Ortlieb Classic fietstassen.

Stuurtas:
- plastic kaarthouder is wat onhandig met dat klittenband
- als je harde wind mee hebt waait de kaarthouder steeds naar voren

Voortassen:
- ophanghaken zijn niet afdoende bij offroad
- bij hobbelige wegen of een gat in de weg in een afdaling flikkeren die tassen er zomaar af, levensgevaarlijk
- inbusboutjes gevoelig voor kapot draaien (systeem is misschien al veranderd)
- de draaiknoppen van de extra haken krijg je niet muurvast

Achtertassen:
- ook hier laten de onderste haken soms los bij hobbel/gat (en nee dat ligt niet aan de afstelling
- inbusboutjes gevoelig voor kapot draaien (systeem is misschien al veranderd)
- de draaiknoppen van de extra haken krijg je niet muurvast