Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Peter P stelt zich voor - Forum Wereldfietser

Peter P stelt zich voor

Goedemorgen!

Ik kan in het forum geen speciale plek vinden waar ik me kan voorstellen, dus doe ik het maar hier. Per slot is het overgrote deel van wat ik te vertellen heb letterlijk en figuurlijk kletspraat...

Ik ben Peter, 49 (nog even) en getrouwd., Wij zijn (nog?) geen wereldfietsers. Wij zijn woon-werk-verkeer fietsers die af en toe een dagtochtje maken, op stadsfietsen, tot 100 km. max. per dag. Een jaar of vijf geleden gingen we met de kinderen een week fietsen, maar wij zijn geen lichtgewicht-kampeerders, dus ging er een aanhanger mee. In Nederland, langs de Maas, mooie tocht gemaakt.

Vorig jaar kocht ik een nieuwe fiets. Een Gazelle, met premium versnellingsnaaf en rollerbrakes. Mooie fiets, maar als ik toen wist wat ik nu weet... Goed, gegrepen door een virus zijn we wat extra dagtochtjes gaan maken, kochten een set goede tassen, lichte slaapmatjes, en gingen een weekend op pad. De meiden zijn inmiddels 18 en 20 en gaan niet meer mee, dus samen op pad. Geweldige ervaring, de voldoening, het bekijks op de camping, het contact...

Nu gaan we eind mei twee weken in Nederland op pad. We fietsen de Zuiderzeeroute, en met de rit er naartoe en terug komt dat op 700-800 km. We nemen er twee weken de tijd voor, dat moet kunnen, denken we.

En dan sparen. Voor een nieuwe fiets. Twee dus eigenlijk... Of we deze fietsen houden en alleen voor de vakanties en tochtjes een nieuwe kopen (dat wordt dan een derailleurfiets) of dat we nog langer sparen en iets met een rohloff kopen, weten we nog niet. Dat hangt mede af van de financiën natuurlijk. En van het feit of we de caravan echt wegdoen en altijd echt gaan kamperen, of dat we afwisselen...

Zo, voldoende kletspraat. Ik ga weer lezen in dit interessante forum.
Peter,

Welkom. Je zit in de goede rubriek.
Ik wens je vele leuke en inspirerende fietsreizen toe. En met z'n tweeen is het ook heel gezellig fietsen hoor. Anders kun je altijd nog met een of meer vand e WF activiteiten mee. Die zijn ook erg leuk.
Geweldig. Zo begint het inderdaad. Koop stapje voor stapje wat nieuwe lichte spullen als je echt weet wat je wilt, en maak elke keer wat woestere tochten. Welkom.
Wim
p.s. ik neem aan dat je dit al gezien hebt: http://www.wereldfietser.nl/images/stor ... kantie.pdf
Jazeker heb ik die gezien. Sterker nog, ik ben bij de lezing op de fiets- en wandelbeurs geweest, die de auteur van dit stuk daar gehouden heeft.
Polling schreef:Jazeker heb ik die gezien. Sterker nog, ik ben bij de lezing op de fiets- en wandelbeurs geweest, die de auteur van dit stuk daar gehouden heeft.
En dat was Wim! :wink:
Dat wist ik. :lol:
Dag Peter,

Zuiderzeeroute is een mooie tocht, ik hoop dat jullie eind mei mooi weer treffen (en hopelijk op de Afsluitdijk windje mee!!), dan heb ik het ook namelijk, want ik ga de Zuiderzeeroute ook fietsen, vertrek 2 juni. Probeer de route zo te plannen dat jullie ook de Weerribben aandoen. Voor de Afsluitdijk heb je in Stroe een leuke Camping "Het Wiringherlant gemeente Hippolytushoef.
Groet
Frits
Dank je wel Frist, tip is opgeslagen. Weerribben kennen we van eerdere vakanties, en gaan we zeker proberen mee te nemen, prachtig gebied.
We hebben via diverse sites allerlei campings gevonden, en zetten die als POI in de GPS. Met de tracks moet een en ander te fietsen zijn (Ja, we nemen ook kaarten mee).