Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zoooo verliefd - Forum Wereldfietser

zoooo verliefd

...op dit huis.

http://www.youtube.com/watch?v=WgduN7uNGOY&NR=1

Paar keer achter elkaar bekeken krijg er kriebels van in mijn buik.
OOOOOAAAAHHH, IK BEN JALOERS!!!!!!
:lol: Gelukkig ik ben niet de enige, mijn vader vond het een oude troep huis... :?
Het is prachtig, zelfs de inrichting is top!
Vraag me alleen af of je nog zin/tijd hebt om te fietsen als je daar woont :lol:
Ze zijn zo goed als zelfvoorzienend dus ze hebben minder geld nodig= minder betaald werk= meer tijd (om te fietsen). De tuin is volgens permacultuurprincipes opgezet is minder werk. En het is natuurlijk de hele levensstijl die anders is.

Er is een film "The new we" gaat over een paar verschillende ecodorpen in Europa, waar een stel een wasmachine heeft als een fiets. Dus hij staat buiten, soort ligfiets, en terwijl je trapt draait de trommel. En dat in je eigen permacultuur tuin....

Ik dacht even googelen wel andere wasmachinefietsen gevonden:
http://waslijn.com/2009/03/26/wasmachine-fiets/

En hebben jullie op reis ook zo'n hekel aan met de hand wassen, waarbij het dan ook nog nooit echt schoon wordt bij mij, hier de oplossing:
http://waslijn.com/2010/07/14/wasmachin ... t-fietsen/
fiets-ster schreef::lol: Gelukkig ik ben niet de enige, mijn vader vond het een oude troep huis... :?
Ben het wel een beetje eens met je vader 8)
Maar voor de liefhebbers kan ik me wel voorstellen dat je het leuk vindt. Iets strakker zou voor ons niet verkeerd zijn.
fiets-ster schreef::lol: Gelukkig ik ben niet de enige, mijn vader vond het een oude troep huis... :?
Ik vind de balustrade wat rommelig uitzien, maar de rest vind ik mooi en in het huis zelf zou ik me zeker thuisvoelen, al zou ik het wat strakker maken en op plaatsen waar modern echt handiger is voor modern gaan. Of het troep is kun je op zo'n film niet zien; als het met vakmanschap in elkaar is gezet is het dat beslist niet. Hier in Zuid-Limburg worden kapitalen betaald voor houtskelethuizen (vakwerk).

Wasmachinefietsen zie ik niet zitten. Wonend in een ecodorp krijg je vanzelf al genoeg lichaamsbeweging en als je - op een bierviltje - uitrekent hoeveel je extra moet eten vanwege het wassen in vergelijking met het stroomverbruik van een wasmachine* dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen. Daarbij is een wasmachine ideaal om door zonnecellen aangedreven te worden, je kunt wassen immers uitstellen.
Leon
* Eerlijk vergelijken: geen waterverwarming, een zeer beperkt wasprogramma, slecht spoelen (of veel water vebruiken), niet centrifugeren, en buiten drogen.
Extra informatie vwb dit huis. De man is boswachter en hij mocht het huis alleen bouwen op voorwaarde dat het met de grond gelijk gemaakt moet worden zodra het niet meer word bewoond. Het materiaal waarvan het huis is opgebouwd zijn strobalen voor de buitenmuren. Het hout betrok hij uit het bos.
Ik heb het gevoel dat deze documentaire wil doen overkomen dat dit een ecologische manier van leven is. Hoewel dit verre van de slechtste manier is, is dit erg geromantiseerd: low tech wordt aanzien als duurzaam.

Enkel een boswachter kan in het bos gaan wonen, als iedereen dat doet, dan verdwijnt het bos. De meest duurzame plaats om te wonen is dan ook in de stad: waar elke verplaatsing minimaal is, en waardoor een zo klein mogelijke oppervlakte wordt ingenomen.

Een wasmachine met een fiets als aandrijving klinkt erg leuk, maar lost het ook iets op? Wassen gaat beter naarmate de temperatuur hoger is. Water verwarmen, en dus niet de trommel laten draaien is de voornaamste energievreter tijdens het wassen. (uiteraard is trappen om te centrifugeren misschien wel zinvol).

Een wasmiddel op lage temperatuur is vooralsnog ofwel erg aggresief ofwel niet erg effectief. De beste manier om je energieverbruik te beperken is dan ook restwarmte of andere warmte waar nu niets mee gebeurt gebruiken ipv de elektrische weerstanden in de machine (zo genaamde Hot-fill systemen).

Dit maar om er even op te wijzen dat niet alles wat er erg natuurlijk en groen uitziet, het ook is. En dat niet alles dat high-tech is automatisch "slechter is", ik heb namelijk vaak het gevoel dat dit vaak vergeten wordt.
Wim Tjan schreef:Extra informatie vwb dit huis. De man is boswachter en hij mocht het huis alleen bouwen op voorwaarde dat het met de grond gelijk gemaakt moet worden zodra het niet meer word bewoond.
Let wel: op de schaal van één huis is dit natuurlijk wel een ecologische ramp. Om Enrice's woorden te gebruiken: als iedereen zijn huis op het einde van zijn leven zou afbreken zou het er niet best uitzien.
Leon
Marco Meijerink schreef:
fiets-ster schreef::lol: Gelukkig ik ben niet de enige, mijn vader vond het een oude troep huis... :?
Ben het wel een beetje eens met je vader 8)
Maar voor de liefhebbers kan ik me wel voorstellen dat je het leuk vindt. Iets strakker zou voor ons niet verkeerd zijn.
Ik probeer elke aflevering van Grand Designs een keer te zien, maar ze zijn helaas niet legaal op internet te bekijken als je niet in Groot-Brittanië woont. Af en toe worden herhalingen, onder de naam De Grote Verbouwing (wat in de praktijk neerkomt op nieuwbouw, en dus een wat merkwaardige vertaling als je het mij vraagt), uitgezonden op doordeweekse dagen om 18:00 op SBS 6. Deze aflevering laat het meest kabouterachtige huis uit de reeks zien. Daar is niks mis mee hoor, ik zou er zelf ook wel in willen wonen maar een wat strakker ontwerp kan zeker iets toevoegen aan een huis. De andere afleveringen laten daar genoeg voorbeelden van zien en dat kan ook duurzaam en milieuvriendelijk.
Ik kwam af en toe per ongeluk op dit programma, altijd leuk, altijd anders, ik denk 's avonds laat via een buitenlandse zender.
Is dat elke dag om 18.00 op SBS 6?
Je kan afleveringen op Pirate Bay vinden. Er staan ook verkorte stukjes op You Tube, sommige in ons land niet te zien, andere wel.

Ook hele industriële huizen. Het programma draait niet om ecologisch bouwen maar droomhuis realiseren dacht ik
Strobalen huizen kunnen ook strak natuurlijk, die staan er ook al in Nederland. In Sieben Linden (ecodorp)staan ook strobalen flats van 3 verdiepingen, zij bouwen geen familiehuizen.

Ik vind het fantastisch dat mensen dromen waar kunnen maken. Ik vind het ook prachtig dat sommige mensen zo handig zijn en zulke mooie dingen kunnen maken kan ik echt met bewondering naar kijken.

Meer mooi vak werk:
http://www.simondale.net/house/gallery.htm
Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik vind de ene nog lelijker dan de andere. Wat een kabouter huisjes.
Wim
Comercieel nieuws:

Ieder zijn eigen smaak. de een wil strak en modern, leeg, licht en opgeruimd.
de ander wil romantisch knus en met een hoog kabouter gehalte. Of iets dat daar tussen in zit.
Duurzaam en zelfvoorzienend kan ook in een modern eigentijds vormgegeven gebouw.

voor mensen in Baflo heb ik een hobbithuisje ontworpen dat als bijzonder B&B dienst gaat doen. misschien leuk om eens met de fiets langs te gaan.
En voor weer andere maak ik no-nononsense ontwerpen.

http://www.frankfrumau.nl/WERK.htm
Dit zag ik al eerder op de Grote Verbouwing op SBS 6. Maar ik vind mijn Zweedse huis Tutemo nog veel mooier 8) :D :wink: !

Afbeelding

Groeten van Martin, die midden in de renovatie van zijn huis in Westernieland zit, kijk maar op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=CHWME7EK , om moe van te worden....
Op de ene foto gaat de keuken eruit, op de volgende staat hij er, ik dacht wauw dat heeft hij snel en knap gedaan, tot ik de ikeakaartjes zag :lol:

Zo'n dak eraf ziet er wel heftig uit, lijkt mij ook geen lekker werk in dit seizoen. Maar vanaf hier gaat het alleen vooruit en wordt het mooi. Ook andere leuke dingen tussendoor doen en niet alleen met de verbouwing bezig zijn, al is dat wel lastig als je er een huis naast moet huren.
Ben stiekem wel beetje jaloers, is toch wel heel leuk om dat samen te doen, al voelt dit voor jou nu misschien even anders.
fiets-ster schreef:Op de ene foto gaat de keuken eruit, op de volgende staat hij er, ik dacht wauw dat heeft hij snel en knap gedaan, tot ik de ikeakaartjes zag :lol:

Zo'n dak eraf ziet er wel heftig uit, lijkt mij ook geen lekker werk in dit seizoen. Maar vanaf hier gaat het alleen vooruit en wordt het mooi. Ook andere leuke dingen tussendoor doen en niet alleen met de verbouwing bezig zijn, al is dat wel lastig als je er een huis naast moet huren.
Ben stiekem wel beetje jaloers, is toch wel heel leuk om dat samen te doen, al voelt dit voor jou nu misschien even anders.
Ja, wij wonen tijdelijk drie huizen verderop, maar de corporatie heeft ons toegezegd dat wij geen huur en energielasten voor de wisselwoning hoeven te betalen. En die corporatie heeft ons ook nog een compleet TV-pakket met decoder van Ziggo cadeau gegeven. Het meeste werk doen de aannemers en installateurs. Wij doen de afwerking zelf. Best zwaar werk. Vandaag zit het dak erop, dat uit België is geïmporteerd. Vrijdag a.s. de nieuwe vloeren.
Morgen word ik 60 jaar en dat in een vreemd huis....
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!
Wim
Martin E. van Doornik schreef: Morgen word ik 60 jaar en dat in een vreemd huis....
Gefeliciteerd Martin, pas 60 hé :wink:
Gefeliciteerd Martin!

Heb je een link van dat bedrijf waar je daken kan importeren.