Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (reis)voornemens 2011? - Forum Wereldfietser

(reis)voornemens 2011?

De periode rond kerst en nieuwjaar is voor velen een tijd van (zelf)reflectie.
We laten daarbij niet alleen onze gedachten gaan over nieuwe (fiets)bestemmingen, maar misschien nemen we ons ook voor om op een andere manier te gaan reizen:

- alleen nog thuis vertrekken en weer aankomen, zonder vliegen of treinen
- zoveel mogelijk overnachten bij locals
- onderweg live bloggen
- volledig stekker- en batterijloos reizen (unplugged, een echte "digital detox")
- voortaan alleen nog maar solo, of juist niet
- reisverhalen schrijven en publiceren
- alleen fietsen in democratische landen
- "halen en brengen" (en wat breng je dan?)
- ..

Wat neem jij je voor?

Een inspirerend nieuw jaar!

Gee
Gee schreef:- onderweg live bloggen
- volledig stekker- en batterijloos reizen (unplugged, een echte "digital detox")
Idee: Off-network reizen: alleen landen waar geen grenscontrole is, niet in gebieden en winkels met camera's (het verre platteland dus), mobieltje uit zodat je onopspoorbaar bent en niet je paspoortgegevens op een camping achterlaten etc.
Leon
alleen nog thuis vertrekken en weer aankomen, zonder vliegen of treinen
Dan ga ik met de auto naar het startpunt :wink:

Alleen naar democratische landen? Dan wordt je wereldje wel klein....
Eigenlijk heb ik geen voornemens, alleen dat de bestemming Marokko wordt en de reisperiode 15februari-25 maart. En, inderdaad, met de auto naar Marokko.
Offline zal ook niet gaan, want ik moet wel bijna dagelijks bereikbaar zijn voor mijn klanten.
Gee schreef: - alleen fietsen in democratische landen
Ik denk dat ik sneller in alleen niet democratische landen ga fietsen in 2011. :lol:

Ik neem voor om vaker te gaan wildkamperen..
Ik neem voor om mijnzelf los te krijgen van vastigheid en zekerheid(huis, relatie, baan etc)
Ik heb geen goede voornemens, behalve heel veel genieten en mooie foto's maken!

Ideeën van bestemmingen die door ons hoofd gaan: Namibië en Maleisië... maar ook Mongolië of toch China? Nog niets concreets dus, maar wel lekker aan het dromen!
Geen voornemens voor een fietstocht, ik kan moeilijk mijn vakantiedatum aan de werkgever doorgeven. Want ergens in het eerstkomende halfjaar wordt onze huurwoning gerenoveerd. De vloeren en het dak moeten bijvoorbeeld worden vervangen. Dus hoop spullen inpakken en waar de wisselwoning is weet ik nog niet. Ik word er wel nerveus van....
Wij, Carmen en Frans hebben gisteren onze tickets besteld voor Amerika. Een fietstocht van North Carolina (Greensboro/High Point) naar New York. Een weekje familiebezoek en drie weken fietsen. We fietsen een deel van een route van de Adventure Cycling Association, de Atlantic Coast Route. Heeft iemand die al eens gefietst??
Goede voornemens doe ik juist deze tijd van het jaar niet aan. Reis voornemens voor 2011: Noorwegen (en niet omdat het het themaland van de Fiets- en wandelbeurs is).

Gerd
Ja met Gerd eens. Goede voornemens beginnen niet speciaal rond deze tijd. Een goed voornemen kan elke dag van het jaar zijn. Ik ben overigens komend jaar ook in Noorwegen te vinden. Wil fietsen vanaf Oslo naar Lofoten ongeveer een maand. Het zal overigens niet mijn enige fietsreis zijn.
Alleen al de reacties zijn de moeite waard om dit draadje te volgen, het kan een literair stuk worden!
Er spookt van alles in mijn hoofd. Het kan alle kanten opgaan. Midden Duitsland lijkt me interessant, maar ook zigzaggend door Nederland lijkt me leuk. Ik wil wel 5 routes tegelijk rijden en dat heeft met m´n leeftijd te maken. Je weet niet meer hoe lang je nog redelijke afstanden kunt fietsen. Ik ben te laat begonnen met trekkingfietsen en heb derhalve nog veel op jullie in te halen. Over 2 jaar zou m´n baas weleens kunnen beslissen dat ik er vervoregd uit mag en daarna begin ik me toch te fietsen, joh. Althans dat hoop ik in goede gezondheid. Europa wordt eerst doorklieft en daarna de States of zoiets. Ik moet nog een hoop ervaren, maar voorlopig houd ik het Western-Europe.
Ik maak mijn voornemens meestal tijdens de reis waar ik mee bezig ben, daarna komt de rest vanzelf... of niet. Het mooie van reizen op de fiets is dat het meestal net iets anders gaat dan je verwacht en dat maakt het boeiend.

In ieder geval veel wild kamperen en slapen onder 1000 sterren. In 2011 wordt dat voor mij een fietstocht door de Balkan.

"reizen veruimd de geest en maakt de darmen los"

http://www.kleurrijkleven.webklik.nl

DE BESTE WENSEN VOOR ALLEMAAL GEWENST DOOR , HENK KAMPHUIS
Mijn fiest voornemen van dit jaar is de Ronde van Nederland te fietsen, als sponsortocht in 10 (wellicht 9) dagen.
De opbrengst voor Cycling out of poverty.
Site: http://www.erikfietst.nl
Groets en een goed (fiets)jaar
Erik