Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsersbond zoekt vrijwilligers - Forum Wereldfietser

Fietsersbond zoekt vrijwilligers

All,

Kwam net dit nieuwsbericht tegen op internet. Misschien zijn mensen hierin geïnteresseerd?

De Fietsersbond zoekt vrijwilligers om de digitale fietsrouteplanner af te ronden.

Lees het complete bericht hier.

Groet,
Ellen
Ellen e.a.,

Dit is inderdaad zeer aan te bevelen. Ik had me opgegeven voor de uitwerking in Drenthe, helaas werd dit belemmerd door 2 sterfgevallen binnen het jaar in de familie.
Het is aan te bevelen voor mensen die veel van de fietspaden in hun provincie weten.
In opdracht van de zuidelijke provincies is er overigens al een instantie bezig om op Openstreetmap alle fietspaden in kaart te brengen. Verder zijn er steeds meer vrijwilligers die meewerken aan Openstreetmap dus hier wordt straks dubbel werk verricht. :-(
De tovenaar schreef:In opdracht van de zuidelijke provincies is er overigens al een instantie bezig om op Openstreetmap alle fietspaden in kaart te brengen. Verder zijn er steeds meer vrijwilligers die meewerken aan Openstreetmap dus hier wordt straks dubbel werk verricht. :-(

En weet men dat van elkaar?
Jammer hoor!
Blanche schreef: En weet men dat van elkaar?
Jammer hoor!
http://www.fietsen.123.nl/entry/12161/f ... el-coffeng

Idd jammer dat de Fietsersbond niet voor Openstreetmap heeft gekozen. Er is ooit overleg geweest tussen beide partijen maar dat is op niets uitgelopen.
Gut, en zo je op grond van veranderingen van inzichten dan niet een gespek opneiwu kunnen voeren?
Een andere vraag is of je de kaart van OSM niet als nog zou kunnen inporteren als ondergrond.....
De tovenaar schreef:
Blanche schreef: En weet men dat van elkaar?
Jammer hoor!
http://www.fietsen.123.nl/entry/12161/f ... el-coffeng

Idd jammer dat de Fietsersbond niet voor Openstreetmap heeft gekozen. Er is ooit overleg geweest tussen beide partijen maar dat is op niets uitgelopen.
Het artikel lijkt aan te geven dat de Fietsersbond en nu ook Goudappel Coffeng gebruik maken van- en onderdelen toevoegen aan OSM. Wat zijn dat voor toevoegingen? Fietswegen?
In dat geval zou OpenFietsMap er ook zijn voordeel mee kunnen doen, toch? Fietsrouteplanner als online routeplanner en OpenFietsMap op de GPS, allemaal met dezelfde kaart. Ideaal! Of zie ik het te simpel?
in ieder geval fietst men in beide gevallen..en dat is dan weer positief..... :P
frank bueters schreef:Het artikel lijkt aan te geven dat de Fietsersbond en nu ook Goudappel Coffeng gebruik maken van- en onderdelen toevoegen aan OSM. Wat zijn dat voor toevoegingen? Fietswegen?
In dat geval zou OpenFietsMap er ook zijn voordeel mee kunnen doen, toch? Fietsrouteplanner als online routeplanner en OpenFietsMap op de GPS, allemaal met dezelfde kaart. Ideaal! Of zie ik het te simpel?
De Fietsersbond doet niets met osm, die hebben hun eigen database die er helemaal los van staat. Goudappel wel, die is idd bezig de fietspaden e.d. toe te voegen in osm. Uiteraard profiteert mijn kaart er ook van. Er zijn waarschijnlijk zakelijke belangen in het spel die voorkomen dat de ene partij samen wil werken met de andere. Maar als het geld tzt op is (=subsidiekraan dicht) dat er dan wel meer samenwerking mogelijk is?
Uit het artikel wordt me niet duidelijk wie de opdrachtgever is. Iemand een idee?
Leon
Volgens dit artikel de provincie Limburg:
http://www.fietsberaad.nl/library/fiets ... eer_25.pdf
De tovenaar schreef: De Fietsersbond doet niets met osm, die hebben hun eigen database die er helemaal los van staat. Goudappel wel, die is idd bezig de fietspaden e.d. toe te voegen in osm. Uiteraard profiteert mijn kaart er ook van. Er zijn waarschijnlijk zakelijke belangen in het spel die voorkomen dat de ene partij samen wil werken met de andere. Maar als het geld tzt op is (=subsidiekraan dicht) dat er dan wel meer samenwerking mogelijk is?
Je kon zo maar eens gelijk hebben. Op de (middel)lange termijn kan een online fietsrouteplanner niet om OSM heen lijkt mij... Alleen al op het bijhouden van mutaties heeft OSM een hele grote voorsprong.

Het enige wat ik mis aan OSM is dat (voor zover ik het kan zien) er niet gedifferentieerd wordt in de fietspaden een 15 cm schelpenpad wordt hetzelfde aangegeven als een dubbele 'fietssnelweg'. De Fietsersbond lijkt voornemens dit verschil wel aan te geven.

Groeten
Eric
eric190173 schreef: Het enige wat ik mis aan OSM is dat (voor zover ik het kan zien) er niet gedifferentieerd wordt in de fietspaden een 15 cm schelpenpad wordt hetzelfde aangegeven als een dubbele 'fietssnelweg'. De Fietsersbond lijkt voornemens dit verschil wel aan te geven.

Groeten
Eric
Er zijn wel meer dingen die verbeterd kunnen worden, als we alle vrijwilligers hadden die de Fietsersbond heeft (en hun organisatie die hen aanstuurt)... Ik ben al blij men bezig is fietspaden toe te voegen en bij te houden.

Maar wat let je, niemand die je tegenhoudt dit in te gaan voeren. ;-) Sluit je aan op osm en drop het idee op het forum. De tags bestaan er al voor (width=... surface=shells etc) alleen moet het er wel landelijk worden ingevoerd.
Ik ben sinds enige tijd actief voor de Fietsersbond, oh nee wacht het fietsplatform geloof ik. Heb een LF traject geadopteerd in de noordelijke provincie Grunn.