Additionally, paste this code immediately after the opening tag: En waar gaan we in 2010 naar toe? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

En waar gaan we in 2010 naar toe?

dit jaar vervolg van noordzeeroute.
beginnen in goteborg en zien wel waar we eindigen(ergens in Noorwegen)
nooit druk, geweldige natuur, kampvuurtje......... :D
overtocht ter plekke regelen is met een fiets nooit een probleem.

marc
...'t zal wel weer een dikke week Zwitserland worden, en dan Graubünden in 't bijzonder...
Reboli schreef:Yep, ik had er al een verslag over gelezen (meer doorgebladerd want ik wil niet alles verklapt hebben ;-) )
Schijnt idd mooi te zijn 8)
Alleen in Cuxhaven komen is een paar keer overstappen... 3x (!!) :roll:
Ik denk er over om dat in etapes te doen... Munster heeft een fijne camping net buiten de stad ;-)
Dat is de reden dat wij afhaken van Cuxhaven naar Praag.
Eerst naar Emmerich fietsen (16 km) Van Emmerich naar Duisburg, van Duisburg naar Hamburg en van Hamburg naar Cuxhaven treinen.
Nu gaan we de 100 Schlösser Route in Münster fietsen. Lekker de tassen er thuis opklikken en 10 km verder zitten we al op de route......
Of heeft iemand een ander idee om in Cuxhaven te komen (ja, ja fietsen, we hebben maar 2 weken samen te fietsen)
snelterug schreef:
Reboli schreef:Of heeft iemand een ander idee om in Cuxhaven te komen (ja, ja fietsen, we hebben maar 2 weken samen te fietsen)
Jaren met vrachtauto's meegelift tot een bepaalde plek en dan weer terugfietsen. Als je in Denekamp/Oldenzaal bij de "grens" gaat vragen dan gaat 9 van de 10 vrachtauto's naar Cuxhaven of Travemunde. Fiets vastsjorren achter de cabine op het gereedschapsplatform en karren maar. Leuk voor de chauffeur(heeft afleiding) en voor jou(gratis lift). Je moet je wel ondergeschikt maken aan de vrachtvoerder, want hij past zich niet aan jou aan.
@Frank
Heb jij de route beschrijving van de FIS gebruikt, ofwel de beschreven route? Ik ga deze zomer van Praag naar Amsterdam fietsen. Ik heb vorig jaar Wenen Amsterdam gedaan en vond het erg handig dat zowel de heen als terugweg beschreven was. Ben benieuwd of dat ook in het nieuwe boekje Amsterdam-Praag zo is.
Ik ga met Hemelvaart eerst een weekje de Duitse Eifel in, vanaf daar ga ik naar Frankrijk. Ik ga de Oude Wegen-route van Sweerman volgen, en daarna denk ik nog een stukje door de Pyreneeën.
Midden Atlas Marokko, Schotland, Nederland tig keer, België, nog een keer Marokko
en ..... ?
Drie weken Provence. Ik verheug me erg op de gorges de la nesque en al het andere moois.
Half mei 2 weken Corsica.
Daarnaast de nodige weekenden Nederland (en België).

In de zomer misschien naar Turkije, VS of IJsland.
Maar als we eventueel in september weg kunnen denk ik dat het toch een vervolg van onze Balkantocht gaat worden (dus Bosnië, Montenegro, Macedonië, Albanië)... We zullen zien!
En wij gaan naar Athene met de fiets: Frankrijk, Zwitserland, Venetië en dan Slovenië, Kroatië, Bosnië, Montenegro, Albanië en Griekenland. We vinden het best spannend. Dit wordt onze tweede fietsreis.
Voor mij wordt het een rondje Scandinavisch Schiereiland. Ergens tweede week van augustus weg, eind september terug. Was bedoeld voor volgend jaar, maar toch maar naar voren gehaald. Betekent wel dat ik maar drie maanden heb voor training & planning. Da's best krap voor wat ik van plan ben. Maar ach, dan moet ik gewoon maar wat meer mijn best doen de komende tijd :wink:
Voordeel voor de ligfiets is wel dat het niet echt (steil) omhoog en omlaag gaat daar. Dus de gemiddelde snelheid kan best hoog liggen. (Tenzij je de leuke stukken van bijv. Noorwegen veel wilt meepakken...)
Vanaf vrijdag weekje Brabant,
In de zomer weekje Brabant met Canadese vriendin die dat Hollandse fietsen wel eens mee wil maken.
Van het najaar 3 weken eilandhoppen van Rhodos naar Kos.
En dit alles op de ligfiets met kar met kind, in Nederland kamperen, in Griekenland niet.

Heb zo'n zin in vrijdag, voor het eerst weer met de fiets kamperen sinds zoon er is (en die wordt al bijna 3)....
Robertjan schreef:Voordeel voor de ligfiets is wel dat het niet echt (steil) omhoog en omlaag gaat daar. Dus de gemiddelde snelheid kan best hoog liggen. (Tenzij je de leuke stukken van bijv. Noorwegen veel wilt meepakken...)
Die leuke stukken van Noorwegen, die heb ik vorig jaar al gedaan... en sinds er vakantieligfietsen van onder de twaalf kilo zijn, kun je fantastisch klimmen met de ligfiets \o/

Grtjs, Waltertje - twee dagen lang over noordkaaptocht gepraat, dan gaat het jeuken
Op het laatste moment de boekjes gekocht om de route beter te bekijken... Zie ik tocht een dikke klodder grijs rechtsboven op de kaart op mijn computer... Berlijn!
En... de richting van de kaart van europafietsers (Vroeger FIS), gaat naar praag en de Elbe Radweg van Praag naar het noorden. Andersom de route volgen is in tegenstelling tot de groene route naar de middellandse zee (2008) erg lastig met beide boekjes.
Dan maar iets makkelijker:
Millingen a/d Rijn -> Praag -> Berlijn -> Arnhem
Het laatste stuk is R1 :-)
Ben benieuwd hoe het zal gaan. 8) :roll:
Kaart voor op mijn GPS maak ik op het laatste moment. Openstreetmap 8)
Alleen zien hoe ik de route op kan laten vallen zodat het volgen makkelijker gaat onderweg.
Bron heb ik dankzij de Ligfi... eh.. Tovenaar ;-)
We zullen dit jaar waarschijnlijk niet veel wereldfietsers tegen komen: we vertrekken half mei via de Oude Wegen-route en wat "zijsprongen" naar Santiago de C. (We hebben de bestemming aangepast aan onze leeftijd :wink: )
Vanaf het moment dat we zijn gaan fietskamperen hebben we deze route een keer willen doen, en nu hebben we er dan eindelijk de tijd voor.
We denken acht weken onderweg te zijn, om uiteindelijk begin juli vanuit A Coruña weer terug te vliegen.

Groeten, Rob
In 2009 de hele Noordzee route gefietst. In 2010 maken we deze route echt af door het traject hoek van Holland - Harwich - Londen - Dover - Calais - hoek van Holland te fietsen. Over twee weken vertrekken we al!
In de zomervakantie waarschijnlijk een klein rondje Zuiderzee, voor het eerst met de kinderen op eigen fiets.
groetjes ben
Als mijn vader altijd zei

"there and back to see how far it is"......

...Maar misschien dat ik er een rondje van maak.....
Als de vulkanen geen roet in het fietseten gooien ga ik naar IJsland.
2 x op pad :D

Over een week: Nederland-Luxemburg (stad) v.v.

In augustus.
Dresden, Praag en dan richting Nederland (Fietsen naar Praag )


Groeten

Ger